G4Media.ro

Subiecte de Bacalaureat “care să nu mai fie bazate pe memorie”, anunțate…

Foto: Captura Europa FM

Subiecte de Bacalaureat “care să nu mai fie bazate pe memorie”, anunțate spre pilotare de ministrul Educației pentru examenul din 2021 / Plus: Anisie anunță planuri-cadru noi începând de la clasa pregătitoare și până la finalizarea liceului

“Pentru anul acesta școlar, nu se poate schimba nimic. Ceea ce pot să spun este că putem să construim pentru anul viitor măcar subiecte în așa fel încât, pilotându-le, să fie mai aplicate și care să nu mai fie bazate pe memorie. Se poate construi un astfel de subiect, în așa fel încât să vină și în întâmpinarea elevilor”, a anunțat ministrul Educației, Monica Anisie, referitor la examenul de Bacalaureat. Afirmațiile au fost făcute în cadrul unei dezbateri la care au fost prezenți liderii celor două mari sindicate din preuniversitar și reprezentantul elevilor, moderată de Alice Iacobescu la Europa FM.

Monica Anisie a precizat că nu schimbă nimic cu privire la regulile examenelor din acest an, dar a anunțat că, la începutul anului școlar viitor, “veți vedea cu siguranță pilotarea masteratului didactic, o nouă abordare privitoare la inspecția școlarăo transformare curriculară“.

“Avem nevoie de o schimbare curriculară. Primul pas este să construim aceste planuri-cadru de la clasa pregătitoare și până la finalizarea liceului, fără aceste întreruperi pe care le-am avut de-a lungul timpului, când am construit pe cicluri”, a declarat ministrul.

  • Nota Redacției: Anunțul ministrului vine după ce Parlamentul a aprobat o lege care mișcorează numărul de ore, cu impact masiv asupra orarului elevilor de gimnaziu și cu aplicare chiar de anul școlar viitor. Anisie a anunțat încă de la preluarea mandatului că va schimba planurile-cadru de gimnaziu, unde, paradoxal, programele școlar trec deja printr-un proces de înnoire care în prezent a ajuns să se aplice la clasa a VII-a.

Citește articolul integral pe Edupedu.ro

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

12 comentarii

  1. Alta reforma heirupista? Chiar nu se pot abtine? De ce nu se discuta aceste lucruri in Parlament, toate partidele, sa nu mai schimbe fiecare cum vrea o lege atat de importanta ca legea educatiei?

    • Pamflet
      Nu se poate abtine. E o vorba ca prostii nu se pot abtine. Am spus din prima zi ca madam anisie e o ultra pesedista, ramasa in pnl de pe vremea useleului.
      Ce intelege prin subiecte care sa vina in intampinarea elevilor. Cumva subiecte gata rezolvate, elevii numai sa le transcrie? Feja in subiectele de la istorie sunt intrebari de tipul ,,stefan cel mare a fost domnitorul statului medieval moldova” Intrebare: ,,A carui stat medieval a fost domnitor stefan cel mare?” Asemenea subiecte se dau la bac, iar madam anisie spune ca trwbuie subiecte mai usoare.
      De ce anisie demobilizeaza elevii care vor sa invete? Deja am auzit elevi care vorbesc de faptul ca examenul de bac si de evaluare vor fi mai usoare. Cat de usoare? Care e gradul de prostie si analfabetism (nu neaparat functional) la care trebuie sa ajunga elevul roman pentru a multumi conducerea ministerului educatiei si conducerile sindicatelor din invatamant? Cat de prosti trebuie sa fim?
      In loc sa creeze scolile profesionale care in varianta actuala NU EXISTA, admiterea la scoala profesionala fiind mai grea decat la liceu.in loc sa ia masuri impreuna fraudarii examenelor, impotriva abuzurilor unor profesori, impotriva debandadei din liceele de mana a doua unde elevii nici macar nu merg la ore ci stau in barurile si crasmele din jurul scolilor. Sau sa ia masuri sa se tina orele in scolile de la țara, acolo nu ca nu merg elevii la ore, dar nu merg nici macar profesorii. In lov sa creeze rute alternative pentru elevii care nu vor sau nu pot sa urmeze un liceu sau o facultate, madam anisie, exact in stilul lui liviu pop si al ecaterinei andronescu, hotaraste ea ca subiectele trebuie sa fie mai usoare si nu trebuie sa se bazeze pe memorie. Madama asta oare stie ce vorbeste? Daca un medic trebuie sa faca o interventie se bazeaza sau nu pe memorie? Dar un inginer, dar un actor, dar un miltar, dar un profesor. Ca memoria nu trebuie sa fie totul la un examen, deacord, dar nu sa nu mai fie subiecte bazate pe memorie.
      Madam anisie e o persoana din sistem care baga gunoiul sub pres si leaga capacul de oala care fierbe, avand aceleasi griji si interese exact ca liderii de sindicat din invatamant, ca smecherii cu firmele de masa calda si a celor de after, si nu copetenta si competitivitatea sun lucrurile care s-o framante pe ea

  2. Lasati povestile. Sa trecem la lucruri serioase.

    Ce s-a furat ramane furat. Asta e legea numarul 1 in romania. 600 milioane de dolari. Rompetrol. Cine a furat o sa mai fure.

    Tovarasii procurori au clasat cazul. I-a dresat Partidul si Securitatea. Salarii bune, pensii speciale. Afaceri. De ce sa te doara capul ?

  3. Aflatu- n treabă!

  4. Da, ar fi foarte bine ca examenele sa nu se bazeze pe memorie ci pe capacitatea de a face legatura intre informatii.
    La matematica ar fi bine incepand din clasa a V-a la examene sa poata folosi calculatorul pentru calcule. Cine sta in anul 2020 sa faca pe hartie inmultiri de genul 3398092385x 938509328902835?

    • Ai văzut tu exerciții de matematica de examene cu calcule complexe? Eu, nu. Doar din cele care presupun sa stii ordin ea operatiilor(măcar cu atât sa rămâi după atâția ani de mate) sau cu calcule care se pot face fara mari bătăi de cap.

  5. În școală, de la pregătitoare la a-VIII-a , copiii nu știu să facă două lucruri de bază: cum/unde să caute informația de care au nevoie ( raportată la context ) și cum să gândească logic. Profesorii sau învățătorii vin la clasă deja îngropați în hârtii și hăituiți de inspectori, sunt obligați să predea după o programă extrem de încărcată, și renunță să le mai formeze deprinderile de care au nevoie înainte de orice. Sunt rari acei elevi care știu cum să învețe, cei care pot să își pună singuri cap la cap informațiile ca să rețină mai ușor materia.
    Transformarea curriculară e bună DOAR dacă , la finalul procesului educational, copilul a înțeles ce i s-a predat și stie să aplice practic. Altfel, vorba unui cititor de mai sus, e aflare-n treaba! 🙂

  6. Sa fim seriosi… profesorii predau asa cum s-au invatat si cer asa cum stiu ei. Unii dintre cei mai tineri habar nu au ca programa este obligatorie, ei zic ca manualul este. Multi nu inteleg ca doar a sti inseamna sa-ti umpli mintea cu date, calcule, formule, cunostinte, dar in viata nu ti se cere asa ceva. Ti se cere sa stii sa faci, nu sa fii o enciclopedie ambulanta.

  7. Mi se pare de-a dreptul genial după ce 12 ani copiii au fost obligați să memoreze(nimic rău de altfel pt că istoria o poți învăța memorind ani și date, biografia memorind munți și tipuri, etc,), fara că sistemul sa ii învețe să facă corelări logice, la bacalaureat să primească exerciții deductive și logice, vor pica peste 80%.

  8. Am ascultat aseara toata dezbaterea din cadrul emisiunii Piata Victorie de la Europa FM.
    Pe fondul discutiilor, au fost destule abordari pertinente, din partea majoritatii participantilor.
    Normal, ca fiecare a adus argumente preponderent in favoarea „taberei” pe care o reprezenta.
    Dar efectiv m-au exasperat abordarile si atitudinea liderului FSE Spiru Haret, dl. Marius Nistor, care nu a facut altceva decat sa enunte lozinci, intr-un limbaj de lemn tipic perioadei comuniste, sa evite orice raspuns concret la intrebarile moderatoarei, intr-un stil tipic de politruc si sa nu recunoasca ca ar putea fi vreo culpa semnificativa a partii ale caror interese le sustinea, recte corpul didactic.
    Leitmotivul alegatiilor sale a fost faptul ca toate lucrurile rele din sistemul de invatamant romanesc sunt cauzate de insuficienta finantare, iar problemele survin doar de la varful piramidei, nu si de la baza acesteia, corpul profesaral neavand, in general, aproape nimic sa-si reproseze. Una peste alta, prestatia domniei sale a fost absolut infecta.

  9. Minte ai, memorie ce-ti mai trebuie?

  10. Trai pe vatrai pe elevi… Sa nu mai învețe nici o formula sau teorema de matematica, dar ca prin minune, sa rezolve probleme practice, uitând de gandirea abstracta, de generalizări…
    Sa facă școală informandu-se fără sa retina nici măcar ce masive muntoase se afla în tara în care locuiesc. O sa ajungem precum minunatii laureați ai testelor Pisa, atât de criticate în multe tari. Adica nu o sa știm nici care sunt capitalele tarilor vecine.
    Dar nu e nimic… Suntem deștepți. Ne uitam imediat pe net și aflam…ce atâta osteneala…