G4Media.ro

Submarinele nucleare ale US Navy, construite în ultimii 30 de ani cu…

Sursa foto: Wikiepdia – U.S. Navy photo by Thiep Van Nguyen II

Submarinele nucleare ale US Navy, construite în ultimii 30 de ani cu oţel neconform / Un inginer pledează vinovat pentru falsificarea testelor de rezistenţă / Frauda a fost descoperită de un stagiar

Submarinele nucleare ale Marinei americane (US Navy) au fost construite cu materiale neconforme, după ce o ingineră metalurgistă americană, Elaine Thomas, a falsificat – timp de 30 de ani – teste de rezistenţă ale unui oţel care se presupunea că ar rezista unor presiuni intense în timpul imersiunii şi unor temperaturi extreme, relatează News.ro, care citează AFP.

Elaine Thomas, în vârstă de 67 de ani, a pledat vinovată, luni, de fraudă majoră, la un tribunal în statul Washington (nord-vest), după ce a falsificat aceste teste cu scopul de a ascunde faptul că oţelul folosit nu răspundea întotdeauna criteriilor cerute de către US Navy, a anunţat într-un comunicat Departamentul american al Justiţiei.

Ea riscă zece ani de închisoare şi o amendă în valoare de un milion de dolari la stabilirea verdictului, prevăzut în februarie.

Elaine Thomas, una dintre primele femei inginer metalurgist din Statele Unite, în anii ’70, superviza testele la turnătoria societăţii Bradken, la Tacoma, la periferia Seattle.

Această instalaţie de la importanta bază de submarine din Kitsap este singura din Statele Unite capabilă să producă oţel suficient de rezistent pentru a răspunde exigenţelor Marinei americane, iar ei i se adresează grupurile mari din domeniul Apărării care construiesc submarine americane de atac, precum General Dynamics sau Huntington Ingalls Industries.

La fiecare turnare de oţel destinat submarinelor, o parte a metalului este necesar să fie turnat într-o matriţă de testare, cu o grosime asemănătoare celei a pieselor structurii submersibilului menite să ranforseze, cu scopul de a rezista la presiunile enorme ale adâncurilor.

Această matriţă-test este analizată în vederea asigurării faptului că producţia corespunde criteriilor stricte stabilite de către Pentagon.

Însă, din 1985 şi până la pensionarea lui Elaine Thomas, în 2017, jumătate dintre matriţele produse de fabrica din Tacoma nu corespundeau criteriilor, iar ea a ”îmbuntăţit” rezultatele, ”corecând” cifrele cu mâna.

În anumite cazuri, ea a declarat că a făcut acest lucru pentru că ea considera ”stupid” ca US Navy să ceară ca testele să fie efectuate la minus 100 de grade Fahrenheit (-73 de grade Celsius). În altele, ea a declarat că şi-a folosit ”judecata de inginer” la corectarea cifrelor, deoarece toate celelalte păreau bune.

Această fraudă a fost descoperită atunci când Elaine Thomas şi-a redus activitatea, înainte să se pensioneze, iar testele sale au fost examinate de către un stagiar, care a alertat conducerea turnătoriei.

În 2020, întreprinderea Bradken şi-a recunoscut responsabilitatea şi a acceptat să plătească o amendă în valoare de 11 milioane de dolari.

Elaine Thomas ”a implementat şi folosit un sistem cu intenţia de escroca US Navy”, se arată în actul acuzării.

Ea a ”falsificat rezultate a peste 240 de producţii de oţel, reprezentând o parte substanţială a oţelului pe care Bradken l-a produs pentru Marină”. În apărarea sa, fosta metalurgistă a declarat că nu a avut ”niciodată intenţia să compromită integritatea materialului”.

Ea s-a declarat ”mulţumită de faptul că testele Guvernului nu sugerează că integritatea structurală a vreunui submarin a fost compromisă”, potrivit avocaţilor săi. Însă, potrivit Departamentului Justiţiei, Marina americană ”a fost nevoită să ia măsuri importante pentru a se asigura de securitatea submarinelor afectate”.

US Navy s-a abţinut de la orice comentaru.

În perioada 1985-2017, Pentagonul s-a dotat cu zeci de submarine, dintre care se mai află în serviciu aproximativ 40.

Sursa foto: Wikiepdia – U.S. Navy photo by Thiep Van Nguyen II

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

22 comentarii

  1. Cum USA minte fura , nuuu se poateeee.

  2. Și care e problema? In America dacă furi și nu se întâmplă nimic rău nu pățești ceva. Așa funcționează capitalismul în US 😉

  3. Doar nu era ca sa pice CEO-ul, boardul si toti generalii care aprobau bugetele umflate? Come on…au gasit-o pe baba asta…i-au platit datoriile copiilor, probabil si casa ei si mai ceva si a picat de Acar Paun. Doar nu face USA submarine pe semnatura unei singure persoane…

    • Sincer, faptul că riscă doar zece ani de închisoare pune niște semne de întrebare. Nici mie nu-mi vine să cred că se poate lăsa totul pe mâna unui singur angajat, care poate fi neglijent sau rău intenționat.

    • exagerezi. a facut teste, doar ca nu le-a facut si pe alea cele mai grele. nu e ca si cum nu a testat nimic si a livrat material prost. probabil unele oricum treceau de testele alea.

    • @Alina M: iti dai seama ca nu era singurul punct de control de calitate al produsului.
      Fiecare componenta are un proces de calificare, dupa care este integrata in sistem si mai este calificata. dupa care sistemul asta se mai integraza intr-un alt sistem si inca o calificare.

      Industria defense are calificari dupa calificari. Sunt 100% sigur ca standardele sunt extraordinare de exagerate, si ca otelul asta a mai fost testat de zeci de ori, de diferite echipe in diferite firme, locatii si cu diferite scenarii care mai decare mai complexe si redundante.

      Pentru aplicatii industriale care necesita o siguranta sporita o componenta mecanica trebuie supra dimensionata cu factor 4. Pentru defense e mult mai mult (banuiesc doar ca pe la 10). Nu e o problema neaparat de siguranta a produsului ci mai mult de corectitudine.

    • @ Schnappi, nu exista factor de 10, 3.5 sau 4 coeficient de siguranta ai doar in aerospace.

      Daca citesti presa internationala, ai sa vezi ca tipa nu a facut teste aberante, de exemplu test al otelului la -70 grade Celsius, cum cere caietul de sarcini al Marinei
      Unde plm gasesti -70 de grade Celsius in ocean?

  4. ASTA CA UN-APROPO -LA LECTIILE DESPRE ANTICORUPTIIE PE CARE NI LE SERVESC AMERICANII
    De fapt : atunci cand cineva vorbeste de rau pe altcineva ,in realitate referirea este despre sine insusi.
    Orice padure are uscaturi, la noi mai nou au „inverzit” usl-stii.

  5. E incredibil cum un lucru atât de important era sub controlul unei singure persoane, și niciodată nimeni nu s-a gândit să verifice. Dacă firma aparține lui Elaine Thomas, mă gândesc că era vorba de lăcomie de bani. Dar dacă era un simplu angajat, e inexplicabil. Mă mir că rușii n-au știut, că dacă ar fi știut ar fi infiltrat ei pe cineva să pună ștampila de conformitate pe materiale mult mai slabe.

    • bai e ceva de speriat. stiu romanii tot. le dau si lectii americanilor. ce sa mai, niste pr.osti. noroc cu noi ca ii ajutam. incredibil! ai gasit tu si bugurile de la americani.

    • Când stiristii ramân fara stiri de senzatie, le inventeza.

  6. sa stii ba gazetar de mana a 10-a, ca judecata inginereasca chiar e ceva

  7. Dughin va plange in perna diseara, cu gandul la flota internationala din Marea Neagra.

  8. Nu-i Bai , facem Inca o data¡!!!!!😂😂😂
    Mai tocam inca vreo 500 miliarde in armament CA baietii de la printat banii sa aiba sí ei saracii un salar

    • Când știriștii ramân fara stiri de senzatie, le inventeaza. Cine naiba crede ca siguranta unui submarin sta in semnatura unui singur om!

  9. Le vand australienilor, cu ajutorul britanicilor 😀

  10. „Vand submarin in stare buna. Fabricat in ’85, mile reale, tabla cam subtire dar nu bate, nu troncane.
    Nu raspund la mesaje!”

  11. Dincolo de etica (zero evident) si de incalcarea contractului, judecata d-nei pare sa fi fost corecta din moment ce submarinele au functionat si functioneaza in continuare fara incidente.

    Dar normal e ca atunci cand platesti pt otel testat la -100 grade, sa primesti otel testat la -100 grade.

    • Flacau, daca am sta dupa cerintele unor manegerasi/ofiterasi pentru care fizica si chimia sunt cam cum e chineza, n-am mai scoate -masini de exemplu- game noi la 3 ani ci la 5-10 si cand le-am scoate te-ai plange ca Opelu costa cat un Maybach

  12. Si eu care tocmai ce mă întrebam deunăzi:
    oare măcar fierul beton o mai fi ce trebuie, întrucât cu privire la ciment sau meseriași, m-am lămurit…