SURSE: Strategia de comunicare a lui Cîțu în PNL, făcută de la Guvern / Cum cataloghează presa ”adversă” / Echipa cere ”ponturi despre tabăra Orban pentru a le da în presă”
Un document intern al echipei de comunicare de la guvern a premierului Florin Cîțu, consultat de G4Media.ro, arată principalele linii de mesaj, precum și strategia de comunicare în bătălia internă. Documentul cere de la ceilalți lideri liberali din echipa lui Cîțu ”ponturi despre tabăra Orban” pentru a fi date în presă și stabilește lista cu comunicatorii liberali care să îl promoveze pe Cîțu la emisiunile TV.
- Important: Documentul poartă antetul Guvernului României, deși conținutul său este dedicat exclusiv activității din PNL a premierului
De asemenea, documentul arată și care instituții media sunt considerate ostile de echipa lui Florin Cîțu: Realitatea PLUS, B1, RTV, Hotnews (acuzate că ar avea înțelegeri cu Ludovic Orban), dar și G4Media.ro, despre care echipa lui Cîțu susține că ”este mai degrabă favorabil lui Orban, pentru că premierul este o amenințare pentru electoratul USR- PLUS”. Nota redacției: G4Media.ro are un tratament egal pentru toți actorii actorii politici, fără favoritisme și fără atacuri motivate politic, susținerile echipei de comunicare a lui Cîțu sunt complet nefondate.
Printre comunicatorii preferați ai echipei Cîțu se numără Rareș Bogdan, Dan Vîlceanu, Robert Sighiartău, Alina Gorghiu și Emil Boc.
Principalele linii ale strategiei de comunicare:
- Liderii din echipa premierului trebuie să iasă mai mult la tv, pentru a comunica, inclusiv miniștrii PNL care îl susțin pe premier
- Stabilirea listei de comunicatori (19 miniștri, lideri centrali și locali)
- Cererea de ponturi despre tabăra Orban
- Hastag-ul premierului este: #echipacastigatoare. NU #TEAMCÎȚU
- Îndemn cu majuscule pentru postările pe Facebook: SĂ FIE MULTE POZE DE GRUP, INCLUSIV SELFIE-URI ÎN CARE SĂ FIE PREMIERUL
- MENȚIONAȚI ÎN DISCURS ȘI POSTĂRI MOTIVELE PENTRU CARE FLORIN CÎȚU ESTE SINGURA SOLUȚIE PENTRU ȘEFIA PNL
- Folosirea lui Klaus Iohannis ca susținător al lui Cîțu. Exemplu de mesaj tematic propus de echipa premierului: ”Este singurul premier care și-a asumat reforme, indiferent de costurile politice, a fost ministru de finanțe în pandemie, a trecut țara prin criză în 2020, România are cea mai mare creștere economică din UE. Cifrele nu mint. Și mai ales, premierul are un partener de încredere: președintele Klaus Iohannis”.
- Punctarea sprijinului din Ardeal pentru Cîțu: ”Turneul din Ardeal este un mare atu pentru #Echipa castigatoare. Ardealul este cu premierul, trebuie să punctăm ca imagine foarte bine la acest capitol. Iar zilele acestea, și mai ales ziua de duminică, la Cluj, trebuie să fie festival pe Facebook. Poze, mesaje etc.”
Mesajul integral trimis de echipa de comunicare a lui Florin Cîțu:
Linii de comunicare pentru liderii PNL
– FLORIN CÎȚU CANDIDAT PENTRU PREȘEDINȚIA PNL-
COMUNICARE MASS MEDIA
1. Liderii din echipa premierului trebuie să iasă mai mult la tv, pentru a comunica, inclusiv miniștrii PNL care îl susțin pe premier. Mers in studio, intrat prin Skype sau prin telefon. Și aici sunt două paliere: apărarea Guvernului și candidatura la șefia PNL. Este foarte important ca lideri ca Rareș Bogdan, Dan Vîlceanu, Robert Sighiartău, Alina Gorghiu, să fie prezenți în prime time la televiziuni. Miniștrii care merg la 21 la tv pentru domeniile lor pot face referire și la lupta din partid, pentru că sunteți lideri cu greutate în PNL: Raluca Turcan, Lucian Bode, Virgil Popescu, Sorin Cîmpeanu. TREBUIE SĂ SE VADĂ CĂ SUNTEȚI O ECHIPĂ, SĂ SE VADĂ CĂ EXISTĂ UNITATE ȘI ECHIPA CÂȘTIGĂTOARE NU DIVIZEAZĂ, CA ORBAN. Când sunteți invitați, spuneți că puteți aborda și lupta pentru Congres, în emisiune.
2. Lista comunicatorilor agreați este urmatoarea și o vom transmite și la televiziuni, precum și Brândușei Miron, care se ocupa de booking la PNL.
LISTĂ COMUNICATORI
Rareș Bogdan
Robert Sighiartău
Dan Vîlceanu
Florin Roman
Alina Gorghiu
Lucian Bode
Raluca Turcan
Virgil Popescu
Sorin Cîmpeanu
Emil Boc
Pavel Popescu
Cristian Băcanu
Daniel Fenechiu
Ionel Bogdan
Monica Anisie
Alin Nica
Gheorghe Pecingină
Mara Mareș
Alin Ignat
3. Cele mai agresive posturi și publicații sunt: Realitatea PLUS, B1, RTV, Hotnews. Aici Orban are contracate și înțelegeri, prin diverși. G4 este mai degrabă favorabil lui Orban, pentru că premierul este o amenințare pentru electoratul USR- PLUS. De aceea le este mai convenabil să fie favorabili lui Orban. La Realitatea merge Alex Kocis, care este creierul tuturor fake-newsurilor despre echipa premierului. Așa ca atunci când sunteți invitați și merge și el la Realitatea, vă rog să mergeți. Este foarte ușor să ii demontam minciunile. Și el mai are un defect: se enervează când i se pune în față propaganda lor. Pot fi atacați cu armele lor.
4. Vă rog să ne dați ponturi, mie și colegei mele, Dana Păcurar, informații pe care le aveți despre tabăra Orban, pentru a le da in presă. Ce negocieri duce, cum vrea să ia oamenii la bucată, orice poate fi folosit pentru a arăta că se tem că pierd, că sunt disperați. Mi le puteți lăsa în privat, mă puteți suna, dacă nu pot fi lăsate pe grup.
REȚELE SOCIALE
1. Hastag-ul premierului este: #echipacastigatoare. NU #TEAMCÎȚU! Nu îl copiem pe Alex Kociș, cu TEAM ORBAN. Este foarte important ca acesta sa fie hastag-ul de la postari, când sunt postări pe partid.
2. Noi o să vă dăm și postările premierului pe care vă rugăm să le puneți pe grupurile de facebook și whatsapp, filiale. Mai mult, vor fi și vídeo-uri sau postări ale premierului la care vă vom ruga să dați share pe pagina dvs și pe pagina filialelor.
3. Personalizați comunicarea de pe Facebook, în relația cu premierul. Dați like de pe conturile oficiale, lasati comentarii.
4. Când sunt alegeri in filiale, este foarte important ca fiecare lider care participă la acea conferință să posteze pe Facebook imagini, cele mai relevante părți din discurs. Vă rog să le spuneți oamenilor dvs de comunicare să aibă grija de asta. Postați în grupurile de whatsapp, grupurile de facebook pe care le aveti de susțintători. Indemnați oamenii din filiale să lase comentarii apreciative pe pagina premierului.
5. FOARTE IMPORTANT! SĂ FIE MULTE POZE DE GRUP, INCLUSIV SELFIE-URI ÎN CARE SĂ FIE PREMIERUL, CANDIDATUL CARE CÂȘTIGĂ ALEGERILE ȘI DVS! SĂ SE VADĂ ECHIPA.
6. Când premierul merge într-o filială, vă rugăm mult să transmiteți live pe facebook conferința de alegeri, pentru a o prelua și noi pe pagina premierului. Doar așa ajung discursurile la membrii de partid și în presă. Când o filială nu dă live, mesajele ajung doar la cei din sală.
7. Turneul din Ardeal este un mare atu pentru #Echipa castigatoare. Ardealul este cu premierul, trebuie să punctăm ca imagine foarte bine la acest capitol. Iar zilele acestea, și mai ales ziua de duminică, la Cluj, trebuie să fie festival pe Facebook. Poze, mesaje etc. Vedem dacă găsim și un mesaj pentru acest turneu. Spre exemplu
”Câștigăm big time în Ardeal!” #echipacastigatoare
MESAJE ȘI DISCURS
8. MENȚIONAȚI ÎN DISCURS ȘI POSTĂRI MOTIVELE PENTRU CARE FLORIN CÎȚU ESTE SINGURA SOLUȚIE PENTRU ȘEFIA PNL:
EXEMPLU DE MESAJ TEMATIC:
Este singurul premier care și-a asumat reforme, indiferent de costurile politice, a fost ministru de finanțe în pandemie, a trecut țara prin criză în 2020, România are cea mai mare creștere economică din UE. Cifrele nu mint. Și mai ales, premierul are un partener de încredere: președintele Klaus Iohannis.
Aici mai ales minștrii trebuie să accentueze ideea de echipă cu premierul și președintele. Asta în timp ce Orban îi are pe Costel Barbu, Virgil Guran sal Ion Ștefan. Trebuie să găsim modalități să facem diferențe de clasă între team orban si echipa câstigatoare.
Menționați și motivul PENTRU CARE LIDERUL DE FILIALĂ VA FACE TREABĂ BUNĂ ÎN URMĂTORII 4 ANI.
9. Zilele acestea o să revenim cu mesaje cheie pentru punctele tari ale premierului, atât pentru Guvern, cât și pentru șefia PNL. Vă mulțumim și suntem sigure că vom avea o colaborare foarte bună.
sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
19 comentarii