G4Media.ro

SURSE: Grecii de la Aktor au blocat conturile CNAIR. Cer să le…

SURSE: Grecii de la Aktor au blocat conturile CNAIR. Cer să le fie plătite despăgubiri de 146 mil. lei pentru un contract de reabilitare de DN încheiat în 2011

Rămași mult în urmă cu lucrările la cei 24 de kilometri din autostrada Sebeș-Turda, unde contractul a fost semnat în 2014, grecii de la Aktor au blocat conturile Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere, potrivit informațiilor obținute de G4Media.

Firma elenă forțează astfel încasarea unor despăgubiri câștigate încă din primăvară la Curtea de Arbitraj de la Paris pentru un contract de reabilitare a 41 de kilometri din DN6, între Domașnea și Caransebeș, care s-a derulat în perioada 2005-2011 și unde finanțarea a fost asigurată prin fonduri ISPA pre-aderare.

Decizia instanței de arbitraj a fost atacată cu acțiune în anulare de CNAIR la Curtea de Apel București. Firma greacă nu a mai avut răbdare până la decizia instanței și a decis să pună poprire pe conturile Companiei de Drumuri.

Grecii s-ar putea trezi ei datori către CNAIR în condițiile în care de mai bine de cinci ani tot tărăgănează lucrările la lotul 2 al autostrăzii Sebeș-Turda, între Sântimbru și Aiud, ceea ce ar putea da dreptul CNAIR să le aplice penalități de până la 15% din valoarea contractului. Grecii au realizat până acum doar 72,8% din lucrări și, potrivit CNAIR, ar trebui să închidă șantierul la început de decembrie, un termen greu de respectat.

Autostrada Sebeș-Turda lotul 2

  • Lungime: 24,25 km
  • Valoare contract: 549,33 milioane lei, fără TVA
  • Începerea lucrărilor: decembrie 2014
  • Data estimată de finalizare: 2 decembrie 2020

Din păcate, grecii se mișcă greu și pe lotul 3 al Autostrăzii de Centură Sud (A0). Au fost deja penalizați de către CNAIR cu un million de lei, deoarece au întârziat cu predarea proiectului tehnic.

„Întârzieri majore înregistrate în perioada de proiectare. Conform contractului, antreprenorul ar fi trebuit să fi predat Proiectul pentru Autorizația de Construire (PAC) și Proiectul Tehnic de Execuție (PTE) și să fi obținut aprobarea și Autorizația de Construire la data de 23 mai 2020. În prezent (luna august) se află la declarația de proiectare, revizia G”, se arată într-un document oficial al CNAIR.

Așa cum s-a văzut din alte proiecte realizate de același constructor, acesta nu este în stare să recupereze în etapa de construcție efectivă întârzierile din timpul etapei de proiectare. Prin urmare termenul de finalizare a acestui tronson de autostradă, finalului anului 2022, trebuie privit cu rezervă.

Autostrada de Centură Sud – lotul 3

  • Lungime: 18 km
  • Stadiu fizic: 0%
  • Valoarea contractului: 853,4 milioane lei, fără TVA
  • Termen estimat de finalizare a lucrărilor: trim. IV 2022

Un proiect finalizat cu greu de grecii de la Aktor este Autostrada Urbană, adică ciotul de 3,3 kilometri de la intrarea în Capitală a Autostrăzii Bucureşti – Ploieşti. Aceasta a fost deschisă traficului în decembrie 2018, cu circa un an mai târziu faţă de termenul contractual iniţial (noiembrie 2017), la trei ani de la începerea lucrărilor.

Sursa foto: Captură video / Asociația Pro Infrastructura

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

21 comentarii

  1. asta e schema urcata pe culmi de fratii micula care ne-au spoliat de aproape un miliard de euro.
    jumatate ei, jumatate creditul facut sa le platim.

    • Bre, am răgușit de când va spun # kondensatorilor sa va duceți în fața la cnair

      Dar n are cine să va plateasca…

      Va bociti ca babele…

  2. cati impart oare prada ?

    • Tot pe surse sa se afle cum o firma privata din Grecia a blocat conturile unei instituții guvernamentale din Romania.

    • Intrebarea mea e; cum de AKTOR nu reușește in România sa faca niste „poteci ” la ce istoric au in alte țări in construcția de autostrăzi și nu numai.

    • Dear Sir Leonida Bobolas,
      .
      .
      .
      Best regards,

  3. La noi se potrivește bine vorba aia: „Și bătuți și £ututi și cu banii luați”!
    Deci, pentru anul acesta, CNAIR și-a încheiat treaba și poate pleca liniștită în concediu pe perioadă nedeterminată!!

  4. Mai G4media, cum puteti sa afirmati ca grecii ar putea plati penalitati catre CNAIR, in conditiile in care ei detin o hotarare arbitrala executorie impotriva CNAIR pentru ca nu li s-au platit lucrarile?

    Romanii spuneau „exceptio non adimpleti contractus” …
    CNAIR a pariat pe un cal mort cerand anularea hotararii arbitrale data de Curtea de Arbitraj International din Paris … asta se poate lasa nu numai cu probleme de natura politica si diplomatica, ci si cu probleme de natura comerciala si de incredere …

    • CNAIR presupun că are conturile în România. Cum se poate pune poprire ÎN ROMÂNIA, la o bancă DIN ROMÂNIA, unei companii DE STAT ROMÂNEȘTI?? Banca respectivă de ce mai are autorizație??
      Doi la mână, de ce naiba stăm capră ba la „curtea” de la Paris, ba la „curtea” de la Washington? Caz din România, să se judece în România, punct. Iar „judecătorii” ROMÂNI să-și bage mințile în cap…

    • @Alien – CNAIR este o firma de stat (statul roman), ca si in cazul romatsa, se poate pune poprire pe orice cont international pe care il detine statul roman. Deci, da, se poate pune poprire pe conturile din strainatate a statului roman.

  5. Treaba e așa: eu statul român nu ți dau tie aktor niciun km de autostrada sa faci pentru că nu vreau. Pe banii mei fac ce vreau eu. Ce curte ce poprire. Aici e smenuiala

    • Și asta o fac prin caietul de sarcini în care precizez că nicio firmă care a dat în judecată statul nu poate participa. Sunt condițiile mele, a celui care plătește. Adica eu nu mă pot f…. Cu unu care m.a violat.

    • Reciproca: Eu, uniunea europeana, nu iti dau tie stat roman incompetent niciun ban pentru niciun km de autostrada, pentru ca nu vreau. Ce justitie corupta romaneasca. Aici e smenuiala!

  6. Exemoku de manual despre ce se intampla daca faci afaceri cu grecii. Exista proverbe din antichitate despre cata incredere poti avea in greci. Asa le trebuie. La prosti le iau grecii banii.

  7. Romania, tara in care prostii platesc vesnic. Cica „Fericiti cei saraci cu duhul” … Se vede, fac totul de mantuiala.

  8. cum se face ca in vremea PSD-ului pierdem procese la curti internationale? Vezi Aktor, Bechtel, Impregilo (nebunia lui Sova si Ponta), etc… Aktor e super-conectat la PSD, 46 km reabilitati in 6 ani (2005-2011), au actionat in instanta CNAIR doar cand au venit PSD (2016), au castigat (deja ne gandim cum), dar au pus poprirea cand a venit PNL. Falimentar-ar jegoșii

  9. 2011… La guvernare era PeDeLe, numit acum PeNeLe. Cine oare le-a dat țeapă grecilor, luând parandărătul și neplătind factura? Io cred că Dracnea…

    • Iar înainte, pe vremea contractului, cine oare era ministru al transporturilor? Nu cumva unu mic talentat la cântat, dar nu și la șofat?

  10. Nu înțeleg cum grecii ăștia de la Aktor prind in continuare contracte cu statul român , deși sunt un „rahat” de firma, la lotul 3 pe centura de sud a Bucureștiului n au predat proiectul tehnic , la Sebeș Turda sunt in întârziere, ce oameni sunt la CNAIR ăla de pariază numa împotriva statului român

  11. De vestitul ministru CUC ati uitat? A plecat la Salonic cu avionul si s-a intors cu masina ( probabil plina cu ce ore? Ulei de masline?).
    in februarie Aktor impreuna cu gasca celebra Euroconstruct- Alstom- Arcada (PNL-PDL Galati) a castiga un contract de 700 MEUR pe calea ferata si se zvoneste ca CFR mai semneaza unul de alte 600 M EURO in conditiile in care pe la simeria au un contract in aceeasi gasca inc are anu au facut nimic de mai bine de 2 ani de la semnare.

    Pe toate contractele de CFR realizarile sunt 0%. Si banditii astia continua sa le dea contracte pe banda rulanta.

    unde e DNA, Kovesi sau altii care sa faca ordine? Sunt mana in mana cu judecatorii de la tribunal si curte de apel si spaguiesc la greu ziaristi, politicieni si autoritati

  12. Păi companiile de stat sunt intangibile?! Sunt zei!!! Nu au aceeași lege juridică și fiscala la baza functionarii???
    Au mers pe aceeași gândire ca a ta si uite ca suntem buni de plata. pt ca avem tot felul de agiami in ” capu ‘ trebi”, de sus pana jos.