G4Media.ro

SURSE Guvernul, încă o răzgândire: vrea să facă Autostrada Ploiești – Brașov…

SURSE Guvernul, încă o răzgândire: vrea să facă Autostrada Ploiești – Brașov cu asocierea chino-turcă. Semnarea contractului ar putea avea loc de ziua națională a Chinei

Guvernul ia în calcul să semneze în cele din urmă contractul de parteneriat public – privat (PPP) cu asocierea chinezo – turcă pentru construirea Autostrăzii Ploiești – Brașov, deși premierul Dăncilă anunțase în 21 iulie că renunță la soluția PPP, au declarat surse guvernamentale pentru G4Media.ro. Mai mult, deși Dăncilă a obținut declararea autostrăzii în CSAT drept obiectiv strategic naţional finanțat din fonduri naționale, negocierile cu compania chineză au mers înainte și semnarea contractului ar putea avea loc chiar de ziua Chinei, pe 1 octombrie.

Este vorba despre asocierea dintre China Communications Construction Company și Makyol Insaat Sanayi Turizm, aleși de Compania Națională de Prognoză pentru negocieri.

Cum s-a ajuns în această situație? În 26 august, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, dădea în premieră semnalul că promisiunea lui Dăncilă de a scăpa de controversata asociere chinezo – turcă ar putea fi încălcată. Într-o probă a haosului din guvern, Cuc spunea că asocierea sino-turcă are termen până pe 16 septembrie să decidă dacă semnează sau nu contractul de realizare în parteneriat public-privat a șoselei de mare viteză de pe Valea Prahovei.

„Dacă chinezii nu se hotărăsc să semneze contractul și să se apuce să lucreze, atunci vom merge pe varianta spusă de doamna prim-ministru, care este mai rapidă. Săptămâna trecută am avut o discuție cu ei împreună cu domnul Ghizdeanu (Ion Ghizdeanu, președintele Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză, care, cu zero experiență în lucrări de infrastructură și zero parteneriate public-privat gestionate, a fost însărcinată de Guvern să negocieze contractul cu chinezii de la CCCC și turcii de la Markyol, n.r) și cu domnul Teodorovici și le-am dat termenul de 16 septembrie să se hotărască”, a declarat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

Intervenția lui Răzvan Cuc a venit la doar o lună după ce Consiliul Suprem de Apărare a Țării (CSAT) a aprobat (30 iulie) ca proiectul autostrăzii Ploieşti – Braşov să fie declarat obiectiv strategic naţional, la propunerea Vioricăi Dăncilă. Dăncilă motivase intenția guvernului de a renunța la construcția autostrăzii Comarnic-Brașov în parteneriat public-privat (PPP) din cauza obstacolelor birocratice. Ea nu a dat amănunte despre aceste obstacole, mai ales că toată administrația e controlată de PSD.

Context:

Dacă autoritățile române, prin CNSP, vor ajunge la o înțelegere cu asocierea al cărei lider este CCCC, atunci acesta va fi al doilea mare contract direcționat de guvernul PSD spre o companie chineză, dupa acordul preliminar pentru constructia reactoarelor 3 si 4 de la Cernavodă semnat între Nuclearelectrica (SNN) şi China Nuclear Corporation.

Taxă de 6,3 euro/100 kilometri

Autostrada a fost împărțită în trei sectoare:
Sector 1 – Ploiești-Comarnic, km 0+000 – km 48+600,
Sector 2 – Comarnic-Predeal, km 48+600 – km 84+800,
Sector 3 – Predeal- Braşov (Cristian), km 84,4 – km 106,2 km.

De reținut că tronsonul dintre Râșnov și Cristian (lungime 6,3 km-autostradă și 3,7 km -drum naţional la 4 benzi cu separator median) va fi construit de asocierea Alpenside – Specialist Consulting. Pe acest tronson lucrările au început ieri, 20 mai, și ar trebui să se finalizeze peste an și jumătate.

Deși în cadrul negocierilor se pot schimba multe, din Studiul de Fundamentare redactat de CNSP ne putem face o idee despre cum va arăta prima autostradă din România, care ar putea fi construită prin PPP, și ce taxe ar urma să plătească șoferii.

Potrivit acestui document, parteneriat public-privat se va întinde pe 44 de ani și va fi împărțit în 2 etape:
• ETAPA 1 – Servicii de proiectare, lucrări de întreținere si operare în regim de parteneriat public privat – durata Contractului – 24 de ani
• ETAPA 2 – Întreținere si operare în regim de autostradă cu taxa pe durata 20 de ani.

„Pe autostradă va fi implementat un sistem de taxare “semi-închis”, care prevede bariere, precum și cabine de taxare acolo unde va fi cazul. Tarifele vor fi introduse pe parcursul finalizării tronsoanelor de autostradă. Taxa de utilizare a autostrăzii care va fi plătită de un autoturism la 100 km de autostradă parcurși este limitată la 6,3 euro fără TVA, şi poate fi supus indexării la data de 01 martie a fiecărui an cu rata de creştere a salariului mediu net din anul anterior. Nivelul tarifului perceput este stabilit în funcție de distanța parcursă de vehicul”, se mai arată în documentul citat.

Foto: Ion Ghizdeanu, Răzvan Cuc și reprezentanții companiilor din China și Turcia (Sursa: Ministerul Transporturilor)

Citește și

Cine este Ică Voinea, ”premierul din umbră”: apropiat de Nicu Ceaușescu la Tineretul Comunist, legat puternic de China, Dan Voiculescu și Borsec. Plus: soția sa lucrează la o controversată bancă rusească

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

28 comentarii

  1. Aveţi ce aţi votat în 2016.

    Voi aţi vrut hoţi la putere, de aceea aţi absentat. Asumaţi-vă răspunderea.

  2. Hai mai duceti-vă dracului cu retardatii voștri care nu sunt buni de nimic. Ne tot vindeți gogoși de atâția ani si nu faceti nimic. Doar cheltuiți banii statului! Sunteți niste putori ordinare cu ăia care vă conduc. Ați dus țara la dezastru si încă vreți să continuati cu acceptul TUTEI marionetă ! HAI SICTIR DE JAVRE ORDINARE PESEDISTE.

  3. Chestia asta cu contracte cadru a căror perioada se extinde mult peste propria perioada de guvernare ar trebui sa fie ilegală. Și în Constanța a semnat mazăre contract cu polariusul pe 25 de ani pentru că a putut…ce daca sunt varza și nu mai au nici o motivație să își îmbunătățească serviciile. Au ei contract pe viață? Au

  4. Avem un guvern care este in Cucul gol (mai exact pe duca), dar mai baga si ei un tun pe ultima suta de metri. Acestor tovarasi le doresc puscarie usoara – dar cat se poate de lunga. Noi, din pacate, ramanem sa platim oalele sparte.

    • Așa, urați-le la toți „pușcărie ușoară”, de parcă nea Alifie ar fi nemuritor și nici bătrânețile nu l-ar putea ajunge de fel…! Nu destul îi satisface lui Livache toate poftele și e pe cale să-l declare „cadână preferată”…!?

  5. O sa platim si pe nas autostrada asta. Si Turcia si China vor sa isi extinda influenta si au moduri perverse de a o face. Unul din ele este sa ii agate financiar pe prosti. In China toate companiile sunt controlate de stat. Vedeti numai ce circ a facut statul chinez cand Meng Wanzhou de la Huawei a fost arestata in Canada pentru a fi extradata in USA.
    Vedeti si asta, mai aproape de noi:
    https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/muntenegru-dator-vandut-chinezilor-dupa-o-autostrada-facuta-de-acestia-969190
    Am si eu un PPP in zona unde locuiesc: Sea to Sky Highway care este o catastrofa fianciara pentru provincie.

    • Aveti aici niste detalii despre Sea-to-Sky. Este destul de greu de urmarit si de inteles.
      https://lailayuile.com/2016/07/20/sea-to-sky-highway-project-making-money-once-again-but-not-for-the-taxpayers-of-bc/

    • Nu îți face griji, imediat întra aparatul de propaganda PSD pe fir și vei afla cum este ea, Veo, conducătorul romanilor, un Mihai Viteazu în haine femeiești, care ia doar decizii mirobolante și în beneficiul nostru, al poporului. Ies imediat ei la declarații și explica totul pe cale orala, dar contractele nu aveți voie sa le vedeti
      Restul sunt povesti rău intenționate și menite sa destabilizeze tara,fabricate de aparatul de propaganda al lui Soros, agenturi străine, USR, Iohannis, etc. Doar el, PSD, știe ce își doresc romanii și sigur sunt niște contracte PPP și PNDL și alte invenții dragnice. Par cunoscute aberațiile de genul asta? Veorica, România și poporul… Asta este viitorul!

  6. Trebuie sa informati bine cetatenii fiindca guvernul oricum nu o face.
    Parteneriatul public privat inseamna ca autostrada nu ne apartine noua ci turco-chinezilor iar daca vrei sa treci pe acolo trebuie sa platesti. Va fi cu taxa care se plateste la fiecare trecere nu o data pe an.
    Va fi o stoarcere de bani pentru cei care vor sa treaca pe acolo si in special pentru oamenii locului.
    Dupa distrugerea fabricilor si vinderea pamintului tarii se pare ca nici drumurile nu ne vor mai apartine. Ciumatii rosii fac prapad mai mare ca potopul lui Noe.

    • In tara asta mai exista ceva institutii care functioneaza ?
      Cum se poate ca jigodia de Valcov sa negocieze pe sub masa contracte de mld de euro (in plus) si ele sa fie semnate in perioada in care PSD mai are 18% intentie de vot (adica este de facto mort ca forta politica majora in Romania ?
      In mod normal trebuiau sa fie facute publice clauzele contractului si sumele – daca guvernul voia asta; o sa ne bubuie iarasi in fata mizeriile din acest contract (ca la Bechtel) si o sa vedem ca nu este nimeni responsabil.
      De ce a aprobat Presedintele in CSAT definirea acestui obiectiv ca obiectiv strategic – dand astfel mana libera guvernului Dancila sa eludeze procedurile normale ? Daca mai astepta inca vreo cateva luni pana scapam de Ciuma de la guvernare se castiga si timp si enorm de multi bani.

  7. in sfarsit se misca lucrurile si la noi

    hahahahahhahah

    • Adevărat. Se mișcă bine lucrurile în China și Turcia. Felicitări! Ați mai dat de niște prosti, ăștia sunt din UE de data asta.

  8. Deci treaba sta in felul urmator din banii stransi la buget guvernul are bani de invesstitii pentru o autostrada fara plata,ei iau din banii nostri si ii duc in pomenile lor salarii umflate ,pensii speciale umflate,pndl ,ca sa faca autostrazi cand nu mai au bani pai ii cheama pe spagari de turci si chinezi sa le afaca o autostrada la care romanii trebuie s aplateasca cand merg pe ea foarte mult.in timp ce ei cheltuie miliardele pe exursii,masini straine

  9. „asocierea chino-tucă”? Observ cum in redactia g4mizeria, analfabetismul este la ordinea zilei, baietii astia sunt mai analfabeti decat Dancila.

    • Da’ tare te-ai basicat, coane! Au mancat pesedistii chili peppers ieri si acum te ustura pe gat?

    • Văd că te doare capul că a scris cineva greșit acocierea ,, chino turcă ,, dar nu te doare capul când te gândești că o să plătește de fiecare data când intri pe autostrada aia ??? Cu fonduri europene nu îți cerea nimeni taxa sa intri , cu PPE o să te jumulească de banii . Ia zii ce te doare mai tare ? Când scrie cineva greșit sau când îți bagă cineva mana in buzunar !!!! Retarzilor .

    • Dumitru, suntem in anul 2019 si inca mai exista idioti ca tine care traiesc cu impresia ca UE chiar ofera acele fonduri GRATIS? Vine UE si iti da totul GRATIS, ce retardat esti omule. Tie chiar iti este greu sa gandesti? Daca acea autostrada se face cu fonduri europene, toti o sa platim pentru acea gratuitate, nu doar cei care o folosesc, asta este diferenta, cretinule! Ce pizda ma-ti este gratis in aceasta lume?

    • @Alin
      Diferenta e ca fondurile alea europene ori le folosim ori nu, tot le platim.
      Pe langa alea mai platim si taxele, daca mergem pe mana chinezo-turcilor si ramanem si datori la chinezo-turci pe durata nedefinita.
      Poate te inervezi si mai tare si mai scapi o pzda pe gura

    • @Alin
      Fondurile europene sunt un transfer de la bugetul UE catre diverse tari, buget UE constituit din banii platiti de tarile membre UE / una peste alta sunt unele tari care dau mai mult decat iau si invers – in mod constant / ideea de baza este ca tarile dezvoltate dau mai mult si tarile nou intrate primesc mai mult – bineinteles daca nu sunt conduse de niste retarzi (ca tot vrei tu sa folosesti acest cuvant), tradatori ca jegurile de la Ciuma Rosie. Deci faptul ca incasam putin nu este din vina UE ci a imbecililor pe care unii cretini inca ii mai sustin dupa toate nenorocirile facute.
      Un exemplu strigator este chiar acesta cu autostrazile sau de exemplu cel cu spitalele regionale (pe care PSD voia sa le faca tot in PPP – adica pe bani imprumutati, chiar daca erau bani de la UE).

  10. Parerea mea: AVEVETI CE ATI VOTAT.
    Iar guvernul se oboseste sa va faca autostrada cat v-ati obosit si voi sa mergeti la vot.
    Cat despre Moldova (din Romania) nici macar nu se chinnuie sa ii prosteasca, deoarece, in inteligenta lor, moldovenii vor vota tot psd, indiferent daca se face vreo autostrada sau nu

    • „guvernul se oboseste sa va faca autostrada cat v-ati obosit si voi sa mergeti la vot” Gresit! Aici e vorba de parandarat la nivelul celei de pe contractul cu Bechtel, unde s-a platit dublu fata de cat facea. Poate chiar mai mult! Se vor obosi mititeii, ca e de carat cu sacul!

  11. Serialul „Razgandacii”
    Iarasi e cuc in erectie, desi nu-ti dai seama…

  12. Cum i-ati ”ales”? Pe spranceana ? Dupa numarul gentilor negre primite ? Pare ca lipseste Rusia, Columbia ……..

  13. De ziua Chinei semnează, de ziua Turciei rezilieaza, iar apoo de ziua României mai baga un studiu de fezabilitate… :-/

  14. Asta cred ca intra la subminarea economiei nationale, pe laga uzualele luari de mita

    Primul pas in proiectul asta trebuia sa fie un studiu in care sa se concluzioneze 10% cu sunt zero sanse ca autostrada sa se faca cu bani europeni.

    O sa se ajunga la 50 de lei taxa minima, sa vedem cine e fraier sa plateasca

  15. E semnul clar ca PSD a abandonat lupta pt legislativele din 20 20 si se concentreaza acum pe pus osanza sa le ajunga pana in 2o 24 ! :)))))

    • ca sa faca ce in 20 24 ? sa constate ca „au iesit ca prostii din viata asta” (politica), precum se exprima o mega-jigodie aflata astazi la inchisoare ?

  16. Nu va mai bateti joc de romani. Nu ati facut absolut nimic ptr. Romania.Romanii au ramas cu ce s-a facut si s-a construit in perioada Ceausista.O mare gasca de nescoliti , care s-au imbracat cu haine scumpe si si-au cumparat si niste diplome de mari doctori prin diverse domenii, terorizeaza o Tara prin neputinta de a o gestiona si manageria corect si eficient , in folosul romanilor. Au patruns in structurile inalte prin bani si diverse relationari oculte, iar acum se cred stapanii Romaniei , ptr. care platim scump .Inca speram intr-o revenire la normal.