G4Media.ro

SURSE: Parchetul European și DNA anchetează achiziția celor 100 de tramvaie de…

Sursa foto: Victor Silaghi / Asociația Metrou Ușor

SURSE: Parchetul European și DNA anchetează achiziția celor 100 de tramvaie de la Astra Arad de către Primăria București / Licitația a fost atribuită în mandatul Gabrielei Firea, iar contractul a fost semnat de Nicușor Dan

Parchetul European (EPPO) condus de Laura Codruța Kovesi și DNA au început anchete privind achiziția celor 100 de tramvaie de la Astra Arad de către Primăria București, au declarat pentru G4Media surse oficiale. Licitația a fost atribuită în mandatul Gabrielei Firea, iar contractul a fost semnat de Nicușor Dan.

Potrivit surselor G4Media, anchetele sunt in rem la acest moment, adică vizează fapte, nu persoane.

DNA investighează presupuse fapte de corupție și abuz în serviciu săvârșite la nivelul comisiei de licitație de la STB, iar EPPO anchetează faptul că Astra Arad ar fi depus o scrisoare de garanție pentru accesarea fondurilor europene care s-ar fi dovedit a fi falsă, au explicat surse judiciare pentru G4Media.ro.

Pe cale de consecință, fondurile europene ar fi fost pierdute, iar achiziția se derulează acum din fonduri naționale, au explicat aceleași surse.

Dosarul împărțit între DNA și EPPO ar fi plecat de la o plângere a sindicatului din STB. În ce privește scrisoarea de garanție falsă, acest lucru ar fi fost semnalat de BNR.

Contractul pentru cele 100 de tramvaie noi cu o lungime de 36 de metri a fost semnat în mai 2021 pentru aproape 850 de milioane lei, fonduri europene nerambursabile prin programul Ministerului Dezvoltării.

Tramvaiele pe care Primăria Capitalei le-a cumpărat de la uzina Astra Arad au venit cu motoare Siemens de doar 100 kW în loc de motoare cu putere de 120 kW conform specificațiilor tehnice asumate de constructor, potrivit Economedia.

PMB a pierdut oricum 84 de milioane de lei, corecții financiare reprezentând 10% din valoarea contractului pentru nereguli în derularea licitației, după cum Economedia a detaliat aici.

Informația privind anchetele DNA și EPPO a fost difuzată în premieră de newsweek.ro.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

7 comentarii

  1. scrisoarea de garanție falsă pare sa fie echivalenta cu rezultate false dupa numaratoare in sectiile de votare. Pe care BEC le-a acceptat asa ca doar nu are chef sa renumere

  2. Ce prostii…
    Astra Arad ar fi depus o scrisoare de garanție pentru accesarea fondurilor europene care s-ar fi dovedit a fi falsă: GREȘIT!
    Tramvaiele pe care Primăria Capitalei le-a cumpărat de la uzina Astra Arad au venit cu motoare Siemens de doar 100 kW în loc de motoare cu putere de 120 kW conform specificațiilor tehnice asumate de constructor: GREȘIT

  3. La motor e simplu. E vb de puterea electrica instalata nu de cea mecanica generata. Fiind vorba de generații noi cu randament mai bun rezulta aceiași putere mecanicagenerata printr-un consum mai mic de EE. Iar despre scrisoarea de garanție nu pot spune decat ca a trecut prin prea multe mâini și pe sub prea mulți ochi ca să cred ca e posibil.

  4. Eu tare sunt curios ce zice Nicușor. Mai sunt tramvaiele lui si marea lui realizare in 4 ani de mandat, sau acum ca-s cu probleme sunt tramvaiele lui Firea?

    • Sper ca stiti ca Astra Arad a castigat in instanta atribuirea, iar contractul a fost semnat de Nicusor in baza hotararii judecatoresti, asa ca… mai multa documentare si mai multa ura, daca se poate

  5. Motorul nu are „doar” 100 Kw, asa cum ne spun „specialistii” de la ziare. Ca sa respectam adevarul, motorul are 100 Kw la 1500 rot/minut (asta nu se spune) Dar el merge pana la 3900 rot/minut (nici asta nu se spune). Deci afirmatia patronului Astra (VB) cum ca acest motor are o putere variabila functie de turatie, intre 100 si 151 de Kw este absolut reala. Pe de alta parte, cam in toate licitatiile (si mi-e greu sa cred ca in aceasta nu) se specifica faptul ca furnizorul poate livra echipamente diferite de cele ofertate, cu conditia ca performantele sa nu fie inferioare celor ofertate. Pentru o informare corecta, consider ca ziaristii ar trebui ei insisi sa se informeze corect. In cazul de fata, se pot cere fisele tehnice complete ale celor 2 motoare, si un specialist in tractiune, ar putea face lumina in aceasta controversa. Interesant e ca in cazul celor 2 motoare nimeni nu s-a gandit sa compare cuplul dezvoltat de catre acestea, care e un factor cel putin la fel de important ca si puterea. De exemplu, acum vreo 2 ani, am asistat la una dintre probele acestor tramvaie. Era vorba de remorcarea unui tramvai de catre altul pe rampa cea mai inclinata din Bucuresti (Berzei cu inclatie de 5%). Tramvaiul care remorca era si incarcat cu saci de nisip cu o masa de cca. 25 tone. Deci un tramvai de 45 de tone, incarcat cu inca 25 de tone, a tractat un alt tramvai de 45 de tone pe o rampa de 5%. In total 115 tone! L-a tras de parca era gol.
    In ceea ce priveste tot felul de scrisori, ar fi bine ca aceia care arunca aceste informatii (false sau reale) prin ziare, sa vina si cu niste documente. Altfel pierdem vremea citind stiri „senzationale”.