G4Media.ro

SURSE PNL va propune în ședința coaliției ca măsura compensării cu 50…

Sursa foto: Pixabay

SURSE PNL va propune în ședința coaliției ca măsura compensării cu 50 de bani pe litru la carburanți să continue doar pentru motorină, nu și pentru benzină

PNL va propune azi, în ședința coaliției de guvernare, programată la ora 17.00, ca măsura compensării cu 50 de bani pe litru la carburanți să continue doar în cazul motorinei, nu și al benzinei, au declarat pentru G4Media.ro surse politice.

Potrivit acestora, liberalii susțin că prețul benzinei s-a stabilizat. Măsura compensării prețului la carburanți ar urma să expire la 30 septembrie iar coaliția ar urma să decidă dacă va fi prelungită sau nu.

UDMR ar fi propus ca măsura compensării la carburanți să continue până la primăvară, pe motiv că bugetul poate susține aceste costuri. Până în prezent, impactul bugetar pe cele trei luni în care a fost aplicată măsura se ridică la 900 de milioane de lei.

Potrivit surselor G4Media.ro, PSD ar fi de acord cu măsura propusă de liberali.

 

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

30 comentarii

  1. Nu inteleg de ce s-au gandit ei in PNL ca ar trebui ”subventionata” motorina, stiind foarte bine ca vehiculele pe mototirina polueaza mult mai mult decat cele pe benzina. Sa ne umplem orașele de masinile pe diesel de care vor sa scape vesticii, si sa respiram mizeria rezultata.

    • Vivi.

      Un motor 1.6 benzina consuma 10 litri in oras. Un motor 1.6 diesel consuma 6 litri in oras. Particula de la diesel e grea si se ridica la 3.5 metri in aer si cade. De aia exista adblue ca sa cada direct si noua generatie de motoare consuma si mai putin. La benzina in schimb ies mai multe noxe, mai ‘subtiri’ care se ridica la zeci de metri in aer , adica la etajele superioare.

      Atentie! Nu fa confuzie cu alea care scot fum alb sau negru caci acolo e defectiune si e discutie de ce trec ITP caci in funcrionarea de la fabrica nu au plecat cu fum. Daca intelegi diferenta, nu esti analfabet functional.

    • @Crop: Consumul este mai mare la benzina vs motorina, deci si noxele sunt mai multe, dar noxele de la diesel sunt mult mia periculoase (cancerigene).

    • @ crop
      M0ri gun0i mincin0s! Nu cumva vrei sa mă convingi că e cel mai nepoluantă e motorina ? Tu crezi că discuți cu 0lig0frenii ce votează USL?
      🤮🤮🤮

    • confuzia o faci tu cand judeci asa. masinile pe motorina, pe langa dioxid de carbon emana si oxid de azot care e cancerigen. la benzina co2 nu e cancerigen. nu degeaba europenii acum vor sa le scoata din orase. iar cu consumul ala de 6 vs 10…..esti ramas in urma CEL PUTIN 5 ani. orice benzinar MH sau hibrid are 7-8 si orice diesel e mult peste 6 la consum. mai studiaza s-au schimbat multe.

    • Motoarele pe benzina polueaza mai mult decat cele pe motorina, restul e politica.
      Intra pe orice site de masini noi si fa un calcul cu noxele eliberate, dupa un consum real nu cel de pe hartie, si da-ti doua palme dupa sa te trezesti.
      Exemplu:
      Motor 1.0 TSI, consum pe hartie 6l/100km, emisie CO2- 137 g/km. In realitate consumul este in jur de 10%.
      Motor2.0TDI, consum 4.9l/100km, emisie CO2- 127g/km.
      La oxizii de azot diesel-ul are cu ceva mai multi NO eliberati, dar si aici e discutabil cum s-au facut calculele

  2. Nu e o idee rea dar o pot schimba din 50 de bani la motorina in 80 de bani la motorina ca sa-l duca si mai in jos si sa-l tina pana in final de noiembrie.

  3. Foarte frumos!
    Eu zic sa fie 5 lei pe litru motorina si sa se aplice doar la bugetari subvenția asta.
    Cam asa e condusa tara asta, hai s-o dăm pe față!

    A facut PNL un calcul si se cheltuie mai mult pe subventionarea la benzină, sau cine are masina pe benzină e din alta categorie de suboameni care merita sa fie taxați in plus cu viața mai scumpă?!?

    PS: am doua fete, Benzina si Motorina, de maine nu le mai dau cate 50 de bani la fiecare îi dau doar lui Motorina. Ahaa si apropo Motorina asta si polueaza mai mult si face belele dar e favorita mea, deci . .

  4. Deci gun0aiele USL premiază poluarea!

  5. As intelege daca ar fi vorba doar despre camioane. De ce nu si pentru benzina? nu are nici un sens

  6. Mai rau faceti cu subventiile astea de 50 de bani. Cu cat este mai scump combustibilul cu atat se consuma mai putin. Acum cei care au masini consuma la fel si de suportat o luam toti.
    Incep si eu ca aia din afara capitalei, de ce sa platim de la guvern subventiile la caldura in Bucuresti?
    Politicieni de 50 de bani!

    • Corect.
      In general orice subvenție de la stat (adică din buzunarele tuturor) distorsionează piața.

  7. Surse : wc-ul meu se va numi PNL. Cine ii mai votează pe astia e mai prost ca psd-isti

  8. Nu cred ca masura are nici o legatura cu gradul de poluare sau nu. Cred ca se doreste pastrarea unui pret rezonabil de combustibil pentru transportatori si firme care in general au mai multe masini pe diesel. Intr-adevar de aceasta masura vor beneficia si persoanale fizice care au autovehicule cu diesel si intr-adevar apare o discriminare fata de ceilalti.

  9. ar fi o masura discriminatorie. ramane doar la nivel de propunere.

  10. Am diesel, ma pis pe voi.

  11. De pe surse, se pare ca pana la urma va fi subventionat cu 0.5 lei/l doar uleiul de masaj. Vor beneficia toate saloanele de masaj, Romania devenind sub parinteasca si înţeleapta conducere a PSDPNL liderul industriei mondiale de masaj.

  12. Vă gândiți numa la masinile vostre cu care vă plimbați în loc să luați tramvaiul sau trenul.
    Uitați că toată agricultura, inclusiv fasolea de la care trageți gaze p’aici, se face cu motorină.
    O măsură foarte bună că mențin subvenția măcar la motorină.

    • Si crezi ca 0.5 bani la motorina o sa iti ieftineasca fasolea cu 30% cat s-a scumpit?
      Daca dai 0.5 bani si la cei care nu au nevoie si apoi taxezi tot poporul mai rau faci!
      Tot saracii o duc mai rau.
      Statul daca iti da 0.5 bani iti ia 10 lei inapoi!
      Avem inflatie 15% pe hartie din cauza politicilor proaste si incompetentei conducatorilor nostri!
      Sa scada acciza la combustibil daca vor sa ajute.
      Jumate din pretul motorinei sunt accize si tva!

    • Domnilor văd aici doar doi oameni cu scaun la cap „un ardelean” şi „țăranu'”
      Vivi e cel puțin penibil dacă nu cumva e chiar Putin !

  13. 50 de bani praf in ochi, ăștia sigur au informații că motorina se va scumpi și mai mult în viitorul apropiat și din cauza asta vor sa bage reducerea de 50 de bani ca să zică că ei au făcut ceva.
    Diselul este deja istorie în toată lumea, poate că benzina artificială nepoluantă se va produce, dar motorina niet

  14. O polemică inutilă, că de obicei.
    In realitate prețul la pompa este in continuare prea mare daca ne raportam la prețul baroului de petrol.Acesta este de câteva săptămâni sub nivelul din 24 februarie, data invaziei.Atunci prețul la benzină și motorină era 7 lei și cincisprezece bani.
    Restul e gargara.

    • Totul e calculat pentru a mentine cat mai mult criza energ3tica si economica avand ca rezultat disparitia clasei de mijl0c

  15. Coeficientul de inteligenta bubuie. In timp ce motoarele diesel se scot de pe piață pentru ca poluează excesiv de mult, si in timp ce se descurajează utilizarea autovehiculelor cu motoare diesel, guvernul Românie se gândește sa subvenționeze doar combustibilul diesel. Sincer, as fi de acord pentru mașinile de transport… dar pentru turisme normale sub nici o forma…
    E clar ca cine a venit cu ideea asta a gândit-o strict ca pe o lovitura de imagine, știind ca sunt mulți oameni fără posibilități cu mașini vechi si multi cocalari cu mașini nemțești vechi de 20 de ani pă motorină bleah.

  16. Foarte liberala idea asta! Ca multe altele venite de la PNL

  17. Eu sunt de acord, doar că ea trebuie dublată la motorină. Având în vedere că camioanele și mijloacele în transport sunt pe motorină.

    Și dacă stăm să ne gândim motorina și benzina erau la prețuri egale, cei mai afectați au fost cei ce au avut nevoie de motorină, de la agricultură, la consum casnic și așa mai departe.

    Benzina doar cu 1 leu e mai scumpă decât de la început de an.

    1 leu reducere la L de motorină ar ajuta mult mai mult decât compensarea pe benzină.

    Și nu e obligatoriu ca statul să acopere consumul de benzină, căci nici cei cu mașini pe gpl nu primesc nimic.

    Părerea mea, este că mecanismele economice esențiale trebuie sprijinite. Aici vorbim de elevi care fac naveta și plătesc abonamente,bilete mai scumpe, inclusiv pentru pensionari. Transportul de mare tonaj, implică în general motoare diesel. De altfel firmele de transport alimentează de unde e mai avantajos. Asta ar propulsa vânzarile de motorină în România, avantaj în aportul de taxe pe carburantul vândut. Și firmele din străinătate ar planifica plinurile la noi.

    Cei mai loviți consumatori de combustibil, sunt cei cu mașini pe diesel, din cauză că prețurile erau și cu 3 lei mai mari decât la început de an. Practic războiul și cererea de motorină în Ucraina, au vulnerabilizat foarte mult consumatori de motorină, indiferent de câtă economie au încercat să facă.