SURSE Președintele Klaus Iohannis testează luni linia ferată spre Aeroportul Otopeni
Președintele Klaus Iohannis va merge, luni, cu trenul de la Gara de Nord din Capitală și până la Aeroportul Internațional Henri Coandă (Otopeni), potrivit unor surse politice. Șeful statului vrea să vadă cu ochii lui cum arată legătura feroviară cu cea mai importantă poartă aeriană a României, proiect în valoare de circa 400 de milioane de lei. Potrivit Club Feroviar, președintele va face acest traseu la bordul unei Săgeți Albastre, care aparține CFR Călători.
Lucrările la linia ferată spre Aeroportul Otopeni sunt realizate în proporție de 97%, potrivit CFR SA. Lucrările sunt executate de către o firmă românească, Arcada Company. Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei. Sursa de finanţare o constituie fondurile europene nerambursabile.
În urma unei vizite pe șantier, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat în urmă cu câteva zile la postul public de televiziune că, cel mai probabil, vom merge cu trenul spre aeroport pe 12 decembrie.
În ceea ce privește durata unei călătorii, șefii companiei feroviare de infrastructură precizează că aceasta va fi cuprinsă între 17 și 25 de minute, în funcție de numărul de opriri.
„În Mersul Trenurilor (2019/2020), pe intervalul Gara de Nord – Mogoșoaia, sunt prevăzute 5 opriri, în PO Carpați, Hm Pajura, PO Depoul București Triaj, PO Parc Mogoșoaia și Stația Mogoșoaia, iar proiectul Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București prevede încă două orpiri, și anume: PO Patinoar și Stația CF Aeroportul Internațional Henri Coandă București (Terminal Sosiri). Menționăm faptul că, numărul de opriri pe secția de circulație este stabilit de fiecare operator de transport feroviar”, spun cei de la CFR SA.
Nu știm deocamdată care va fi intervalul de succedare a trenurilor. Șeful CFR Călători, Dan Costescu, declara recent că este posibil ca pe noua linie să circule un singur automotor la un interval de 50 de minute, precizând, însă, că CFR Călători poate asigura material rulant și pentru un interval de circulație mai mic, de 30 sau 40 de minute.
Într-un răspuns pentru G4Media.ro, CFR SA, în schimb, lasă, de înțeles că încă nu a fost stabilit un orar de circulație și că acesta va depinde și de companiile feroviare de transport de călători interesate să opereze această rută, capacitatea maximă de circulație a secției fiind de 44 perechi de trenuri/zi.
În această săptămână, președintele Iohannis a participat și la inaugurarea metroului din Drumul Taberei și la darea în circulație a încă 18 kilometri din Autostrada Transilvania.
Sursa foto: CFR SA
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
17 comentarii