G4Media.ro

Sute de mii de consumatori nu au primit facturile la curent de…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Sute de mii de consumatori nu au primit facturile la curent de peste şase luni. Care este motivul şi când estimează companiile furnizore că vor debloca situația

Sute de mii de abonaţi ai companiilor de electricitate sunt în situatia în care nu au plătit curentul de peste sase luni, din cauza faptului ca societătile nu au emis facturi. Motivul? Multele schimbări din domeniul legislativ care au fost făcute anul trecut au bulversat sistemele de gestiune şi de facturare ale companiilor.

„Ultima factură care a fost emisă de Hidroelectrica şi pe care am achitat-o a fost pe 10 octombrie pentru perioadă de consum, luna iunie. Deci eu am un consum înregistrat şi declarat de mai bine de jumătate de an care nu a fost facturat efectiv. Mai mult decât atât, am încercat de zeci de ori să iau legătura cu reprezentanţii companiei şi nu am reuşit. Nicio opţiune online, nicio opţiune telefonică de contactare”, a declarat pentru G4Media.ro, Alexandru B., abonat din localitatea Domneşti, judeţul Ilfov.

Reprezentanţii Hidroelectrica au declarat pentru TVR că acest lucru se întâmplă din cauza faptului că societatea a implementat un nou sistem de gestiune şi facturare pentru a fi capabil să gestioneze numărul mare de clienti ai societăţii, peste 500.000 în acest moment, faţă de 100.000 câţi erau înainte. Întârzierile în facturare vor fi recuperate în perioada următoare. Primele facturi vor fi emise in luna februarie.

Mai mult decât atât, aceştia au precizat că abonaţii care nu vor putea plăti restanţele vor avea posibilitatea de a eşalona sumele pe o perioadă de maximum şase luni, fără penalităţi.

Specialiştii în energie spun că s-a ajuns în această situaţie din cauza schimbărilor legislative care au avut loc anul trecut.

„Un sistem ca să îl modifici trebuie să-l bugetezi, trebuie să-l contractezi, trebuie să licitezi, trebuie să-l realizezi, să-l verifici, adică e o chestiune de absolută normalitate. Anormalitatea este modificare unei legi într-un an de zile de 17 ori. Asta este anormalitatea. Estimarea mea este că toţi furnizorii vor întârzia până în martie emiterea facturilor din decembrie”, a declarat Dumitru Chisăliţă, preşedinte al Asociaţiei Energie Inteligentă.

În situaţia în care este Hidroelectrica mai sunt şi alte companii care furnizează electricitate, motiv pentru care, Autoritatea Naţională de Reglementarte în Domeniul Energiei (ANRE) le-a amendat în noiembrie anul trecut pentru emiterea cu întârziere a facturilor de energie electrică cu peste 380.000 de lei.

Acțiunile de control au avut ca tematică verificarea modului în care, în perioada 01.04.2022 – 30.09.2022, furnizorii și-au respectat obligația de a emite facturi conform perioadei de facturare convenită cu clienții finali. În urma verificărilor efectuate, s-a constatat că furnizorii controlați nu și-au respectat obligațiile legale.

ELECTRICA FURNIZARE 120.000 lei
HIDROELECTRICA 70.000 lei
CEZ VÂNZARE 60.000 lei
E.ON ENERGIE ROMÂNIA 50.000 lei
ENEL ENERGIE 50.000 lei
ENEL ENERGIE MUNTENIA 30.000 lei

ANRE dă asigurări că va continua „să monitorizeze respectarea prevederilor legale în vigoare pentru a remedia acele încălcări care afectează consumatorii de energie electrică și gaze naturale”.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

10 comentarii

  1. Toate facturile restante ar trebui să le plătească miniștrii guvernului Ciucă din buzunarele proprii, consumatorii finali urmând a plăti facturi începând cu prima lună în care furnizorii vor emite facturi.

  2. Motivul este guvernul mă Ciucă și țopăiala legislativă.

    • Se face ‘totul, tovarsi’ (citat din demult ‘impuscatul’) ca Hidroelectrica sa nu mai contracteze cu ‘consumatorii casnici’, iar acestia sa contracteze cu ‘miscatorii de facturi’, cu profituri prin offshoruri, ce este asa greu de observat? ‘Parandaratul’ este garantat, altfel, de unde sa ‘se-ndestuleze baietii destepti’ si cei care ‘mani…legifereaza’?

  3. Gata cu vorbaraia, valea la munca, credeti ca se tine usor specialul in ziua de azi….trebuie sa produceti mai mult pentru stapanii bugetari

  4. Nu-i mai amendați ca tot abonații plătesc și amenzile,prin facturi.Ar trebui ca facturile neemise,restante sa se plătească în tot atâtea luni pentru care au avut întârziere,nu în sase luni.A fost emisă prima factura după 8 luni,după 8 luni sa se plătească și în fiecare luna sa se emită câte una,nu câte 7.Abonatii si-au făcut datoria de a citi și transmite indexul(care si-au facut) și furnizorul sa-si facă datoria sa emită facturi.Nu interesează consumatorul din care motive nu au fost emise facturi de furnizor.In tot acest timp angajații acestora si-au încasat salariile?Sigur ca da!Atunci se poate reglementa legislativ și acest mod de plată al facturilor,pe lângă cele 17-20 sau câte or fii fost,de modificări legislative, intr-un an.Totul a plecat de la liberalizarea prețului la energie și tot la plafonare s-a ajuns.Cine e de vina?Guvernanții,care nu au pregătit momentul suficient de bine înainte,ca întotdeauna

  5. Electrica m-a preluat din luna august pentru ca era furnizor de ultima instanta . Din august 2022 si pina astazi nu am primit factura de la Electrica . Poporul roman trebuie sa puna mina pe furci si topoare .