G4Media.ro

Tabloul dezastrului din învățământul superior: România – pe ultimele locuri din Europa…

sursa foto: Pexels/ Gustavo Fring

Tabloul dezastrului din învățământul superior: România – pe ultimele locuri din Europa la numărul de tineri cu studii superioare, rata de inscriere la universitate, personal academic – Raport Bologna 2020

România se află pe ultimul loc în Europa când vine vorba despre procentul persoanelor cu studii superioare în categoria 25-34 de ani, pentru care-și propusese o creștere substanțială până în 2020, potrivit unui nou raport dat publicității săptămâna aceasta. Documentul arată că țara se află, în același timp, printre ultimele din Europa din punct de vedere al persoanelor cu studii superioare pe celelalte categorii de vârstă, în pofida unor creșteri semnificative în ultimul deceniu și jumătate. În plus, se numără printre ultimele state europene la capitole precum rata de înscriere a tinerilor în învățământul superior, în timp ce numărul de instituții de învățământ superior și cel al angajaților din mediul academic au înregistrat scăderi în ultimele două decenii, marcate de dezvoltare la nivel european.

Astfel, pe categoria de vârstă 25-34 de ani, procentul de persoane cu studii superioare a crescut de la 13,5% în 2005 la 24,9% în 2018, dar România se află în continuare pe ultimul loc în Europa. Pentru anul acesta, în Strategia 2020, țara își propusese o țintă de 26,7% (30-34 de ani). În 2018, pe celelalte categorii de vârstă România atinsese, la acest capitol, scoruri de 22,7% (35-44 de ani), 13,8% (45-54 de ani), 9,4% (55-64 de ani).

Citește articolul complet pe EduPedu.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. ce nu a prins acest raport este CPD – multi isi fac facultatea si doctoratul la 30-40-50 ani cind ajung sefi unsi de partide
    Asa ca acest clasament nu are relevanta 🙂

  2. Si totusi, bugetarii sunt doldora de diplome, luate pe bani, iar voi inca ii votati pe aceiasi oameni. Popor de prosti.

  3. Din astia 25% poate jumatate le au facute la Slavici sau la alte facultati semi acreditate. Unde cu 100 euro ti se promoveaza din pix 5 examene.
    Cine a zis ca e o rusine sa nu ai studii superioare ?
    Exista multe meserii banoase (la privat , nu la stat) pentru care te poti pregati in avans cateva luni , poti face practica alte luni si te poti specializa. Fara sa mai bati campii pe la Stiinte economice sau la Drept , cate 3 ani si sa cheltui o galagie de bani.
    Diplomele alea nu iti folosesc nici la ambalat bibelouri

    • Asa e oaie, nu ne comparam cu cele mai inalt clasate, Ucraina, Lituania, Cipru, unde aproape 60% din tineri sunt material de facultate. Ce coincidenta, toate tarile astea au armata obligatore si sunt in pragul razboiului. Sau poate ca inginerii ciprioti au descoperit leacul la covid, si nu am fost eu atent?

      Italia a e antepenultima in clasamentul masturbarii intelectuale. La populatia de 35 de ani, are la fel de multi absolenti ca Romania. Tocmai Italia, care a inventat universitatea pentru adulti! Dar cum se face ca toti oamenii cu venit mediu din tarile bogate doresc sa se pensioneze in italia? O fi de la incultura? De ce nu se pensioneaza George Clooney in frumoasa Lituanie?

      Cum se face ca romanache spala veceurile italienilor, daca aia nu are educatie??? Cei mai multi absolventi sunt in Serbia; poate ca ar trebui sa reorientam badanta. Imposibil ca absolventii sarbi sau englezi sa fie cretini! Facultatea e ca Daciada, o miscare de masa, pentru toate IQ-urile, pentru toti africanii si indienii din Anglea. E ca loz in plic, numai cine nu joaca nu castiga.

  4. Da, dar compensăm cu numărul de absolvenți analfabeți funcțional….

  5. Pe lânga politica statului este f. importanta atitudinea individuala. La facultate se înscrie cine vrea, nu adunam cu arcanul.
    Unii au vazut ca absolvirea unor specializari mai putin solicitate sau nesolicitate nu le aduce nimic, nici un loc de munca:
    – scazând populatia scolara, scade numarul necesar de profesori de matematica, geografie, etc.
    – n-am aflat ce serviciu pot sa gaseasca absolventii de „Studii europene” si altele asemenea.