TALIS 2018: Profesorii români predau la clasă la fel de mult ca acum 5 ani, dar se declară printre cei mai deschiși la schimbare / Plus: România înregistrează cea mai mare diferență urban-rural în formarea profesorilor
Profesorii din România petrec 81% din timpul unei lecții obișnuite cu procesul efectiv de predare și învățare, față de media UE de 77,8%. Concluzia apare în amplul studiu TALIS 2018, realizat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică în 48 de țări și economii. În ultimii 5-10 ani, timpul petrecut în clasă cu procesul efectiv de predare și învățare a scăzut în aproximativ jumătate din statele participante la cercetare, în timp ce în România în ultimii cinci ani timpul petrecut în clasă cu acest proces formal de predare a rămas același, se arată în studiu.
Restul timpului îl reprezintă orele la dispoziția profesorului pentru a promova activități de învățare în care copiii au rolul principal: pun întrebări, experimentează, dau feedback colegilor, se autoevaluează și nu pentru că este “ascultat” pentru notă, ci pentru învățare, au declarat specialiștii în științele educației consultați de Edupedu.ro.
Imagine de Wokandapix de la Pixabay
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu