Tarom înfiinţează o nouă companie, Tarom Tehnic, care va furniza servicii de întreţinere şi reparaţii pentru aeronave civile, cu specializare pe modelele Boeing, Airbus şi ATR
Transportatorul aerian naţional Tarom anunţă că înfiinţează o nouă companie, Tarom Tehnic, dedicată furnizării de servicii de întreţinere şi reparaţii pentru aeronave civile, cu specializare pe modelele Boeing, Airbus şi ATR. Noua companie va genera venituri de până la 10 milioane euro în primul an de operare, estimează compania de stat, transmite News.ro.
”Tarom, Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române, anunţă înfiinţarea TaromTehnic, o nouă entitate dedicată furnizării de servicii de întreţinere şi reparaţii pentru aeronave civile, cu specializare pe modelele Boeing, Airbus şi ATR. Noua companie, deţinută integral de Tarom, va continua tradiţia şi expertiza echipelor tehnice ale fostei Direcţii Tehnice Tarom. Prin această transformare strategică, Tarom răspunde nevoii de modernizare şi eficientizare a operaţiunilor, dar şi cererii unei pieţe extinse de clienţi, incluzând companii aeriene internaţionale şi operatori de transport cargo”, anunţă compania.
Această iniţiativă face parte din planul de restructurare a Tarom, esenţial pentru respectarea condiţiilor impuse de Comisia Europeană pentru aprobarea ajutorului de stat. Astfel, TAROM Tehnic începe activitatea cu obiectivul de a deveni un jucător de referinţă în industria regională de servicii de întreţinere şi reparaţii aeronave.
”Transformarea Tarom prin implementarea planului de restructurare agreat cu CE a condus la îmbunătăţirea rezultatelor financiare ale companiei în 2024. Astfel, după ce a înregistrat pierderi anuale semnificative în ultimii 8 ani, compania a redus pierderile la mai puţin de o treime în 2023, iar pentru anul 2024 estimează revenirea la rezultate pozitive”, mai anunţă compania.
Pe 29 aprilie 2024, Comisia Europeană a aprobat un ajutor de stat pentru restructurare în valoare de 95,3 milioane euro, destinat Tarom. Măsura respectă normele UE şi vine în completarea unui plan amplu de modernizare a flotei, reducere a costurilor şi optimizare operaţională.
”Impactul pandemiei COVID-19 a accelerat nevoia de susţinere a industriei aviatice. În acest context, alte companii europene precum Lufthansa şi LOT au beneficiat de sprijin similar, în aceleaşi condiţii şi măsuri impuse de restructurare, demonstrând importanţa intervenţiei statului pentru menţinerea viabilităţii companiilor aeriene”, precizează Tarom.
Înfiinţarea Tarom Tehnic este o nouă etapă în dezvoltarea strategică a companiei, fiind una dintre măsurile de redresare incluse în planul de restructurare care a stat la baza aprobării ajutorului de stat. Din estimările managementului Tarom, aceasta va aduce o contribuţie suplimentară la eficientizarea companiei. Noua companie va genera venituri de până la 10 milioane euro în primul an de operare şi o creştere prognozată la 30-35 milioane euro în următorii 3-5 ani. Noua companie va adresa un segment foarte dinamic al pieţei de aviaţie din Europa, respectiv segmentul întreţinerii de aeronave comerciale şi Cargo, certificările şi competenţele multi marcă (Boeing, Airbus şi ATR) reprezentând un avantaj în raport cu principalii competitori din segment.
„Înfiinţarea Tarom Tehnic reprezintă un pas strategic esenţial în procesul de modernizare şi eficientizare a operaţiunilor companiei noastre. Această nouă entitate nu doar că valorifică expertiza tehnică acumulată de-a lungul anilor, dar ne şi deschide uşi către pieţe noi, oferind servicii competitive pe plan internaţional. Este o oportunitate de a demonstra că TAROM poate fi un lider regional în domeniul întreţinerii aeronavelor, contribuind astfel la dezvoltarea aviaţiei civile din România”, a declarat Costin Iordache, director general Tarom.
Angajaţii aferenţi diviziei tehnice actuale a Tarom vor fi integraţi în noua companie, menţinând acelaşi tip de contracte şi condiţii de muncă. Tarom Tehnic va funcţiona sub o organigramă adaptată, menţinând un flux operaţional coerent şi eficient.
Astfel, un număr de aproximativ 300 de angajaţi alocaţi activităţilor din cadrul Direcţiei Tehnice vor fi transferaţi către noua societate, Tarom Tehnic.
”Transferul se va realiza cu respectarea prevederilor legii privind protecţia drepturilor salariaţilor în cazul transferului de întręprinderi şi ale Codului Muncii, iar toate drepturile şi obligaţiile aferente contractelor individuale de muncă vor fi transferate automat. Conform prevederilor legale referitoare la divizare, angajaţii vor fi preluaţi cu aceleaşi drepturi şi condiţii, fără a exista modificări ale contractelor lor. Totodată, vor fi înfiinţate noi poziţii în cadrul societăţii, pentru facilitarea dezvoltării competitive a companiei, creându-se astfel noi locuri de muncă. Performanţa tuturor angajaţilor Tarom Tehnic va fi evaluată pe baza unui sistem de management al performanţei similar cu cel implementat în cadrul companiilor etalon din industrie, precum Lufthansa Technic sau altele”, mai arată compania.
În ceea ce priveşte stabilitatea şi continuitatea activităţilor, Tarom Tehnic va încheia un contract de mentenanţă şi reparaţii cu TAROM, care să asigure serviciile tehnice pentru întreaga flotă.
”Pentru a asigura o tranziţie eficientă, managementul companiei Tarom Tehnic va fi partajat astfel încât să asigurăm o gestionare administrativă eficientă. De asemenea, noua companie va dispune de un capital iniţial care să susţină operaţiunile pentru prima perioadă de activitate, consolidând baza financiară pentru o tranziţie lină şi eficientă”, a adăugat Costin Iordache, director general Tarom.
Diversificarea portofoliului de clienţi reprezintă un alt pilon strategic, prin extinderea serviciilor către companii aeriene internaţionale, inclusiv operatori de tip low-cost, linie şi cargo. Acest demers îşi propune să atragă clienţi noi şi să maximizeze utilizarea capacităţilor disponibile. Ca prim pas strategic, noua companie îşi propune să abordeze toate companiile care operează zboruri pe aeroportul Otopeni în vederea încheierii unor contracte de întreţinere ce vizează operaţiuni de întreţinere linie şi în hangar, beneficiind de poziţionarea únică a hangarului în incinta aeroportului Otopeni.
”Eficientizarea operaţiunilor este un obiectiv cheie al Tarom Tehnic, vizând modernizarea proceselor de întreţinere şi reparaţii, precum şi reducerea timpului de inactivitate a aeronavelor prin utilizarea tehnologiilor avansate. Acest lucru permite o mai mare flexibilitate operaţională şi o creştere a calităţii serviciilor oferite”, mai arată compania.
Creşterea capacităţilor de întreţinere va fi asigurată prin modernizarea şi extinderea hangarului şi a facilităţilor curente, care să permită gestionarea unui număr mai mare de aeronave în acelaşi timp. Acest lucru va duce la reducerea timpului de aşteptare şi la crearea de oportunităţi pentru noi contracte, contribuind astfel la dezvoltarea economică a Aeroportului Internaţional Henri Coandă.
”Parteneriatele strategice vor juca un rol esenţial, prin colaborări cu lideri din industria aviatică. Aceste parteneriate vor permite companiei să ofere o gamă completă de servicii, crescând competitivitatea şi vizibilitatea Tarom Tehnic pe piaţa internaţională, dar şi atragerea unor potentiali parteneri strategici şi investitori financiari ca etapă viitoare în dezvoltarea companiei. Serviciile de instruire şi certificare sunt parte integrantă a strategiei de dezvoltare. Programele oferite vor fi conforme cu reglementările EASA şi vor contribui la dezvoltarea competenţelor tehnice ale personalului, consolidând astfel poziţia companiei ca furnizor de servicii complete în domeniul întreţinerii aeronavelor de tip Boeing, Airbus si ATR. Cu o viziune pe termen lung, TAROM Tehnic îşi propune să devină un centru de excelenţă în servicii tehnice pentru aeronave, contribuind la dezvoltarea unui ecosistem educaţional şi industrial care să sprijine creşterea competenţelor tehnice şi consolidarea poziţiei României în aviaţia regională”, menţionează compania.
Totodată, Tarom îşi propune să continue procesul de restructurare prin reînnoirea flotei, optimizarea comercială (venituri auxiliare), eficienţă operaţională şi optimizarea costurilor.
Tarom este o companie aeriană românească înfiinţată ca societate de stat în 1954. Statul român, reprezentat de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor deţine direct 97,25% din acţiuni. Restul acţionarilor minoritari sunt două companii publice: Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) cu 1,44% şi ROMATSA RA (Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian) cu 1,23%, precum şi un acţionar privat, Fondul de Investiţii Muntenia, care deţine 0,08% din acţiuni.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.