TAROM trimite în șomaj tehnic peste 1.100 de angajați
Obligată să-și țină avioanele la sol ca urmare a restricțiilor de zbor impuse de autorități cu scopul reducerii infecțiilor cu noul coronavirus, TAROM se confruntă cu o scădere cu circa 95% a veniturilor și se vede nevoită să-și trimită peste 1.100 de angajați în șomaj tehnic, atât din zona administrativă, cât și din zona personalului navigant, începând de pe 27 aprilie, potrivit unei informări trimise de conducerea companiei angajaților și citată de News.ro.
„Având în vedere lipsa resurselor financiare, materiale şi necesitatea conservării resurselor umane ale companiei, managementul acesteia a decis ca, pe perioada în care activitatea de transport aerian prin curse regulate va fi suspendată, o parte a personalului să intre în şomaj tehnic. Această formă de protecţie şi conservare a resursei umane este necesară, având în vedere că în acest moment activitatea principală a companiei este practic blocată, însă există speranţa ca odată ce lucrurile revin la normal să se repornească sistemul, iar personalul să fie rechemat pentru susţinerea activităţilor viitoare. În acest sens, se vor menţine în activitate un număr de aproximativ 30-35% din totalul personalului la nivel de companie (număr de personal raportat la programul de operare transmis de către Direcţia Comercială pentru următoarele 90 de zile), respectiv aproximativ 690 de salariaţi activi, aproximativ 1.112 salariaţi vor fi supuşi procedurilor de suspendare a CIM pe motiv de şomaj tehnic”, scrie în documentul citat.
Pe durata în care se vor afla în şomaj tehnic, cei peste 1.100 de angajați ai TAROM vor beneficia de o indemnizaţie a cărei valoare va reprezenta 75% din salariul de bază aferent postului ocupat.
„Se vor lua măsurile necesare pentru ca salariaţii aflaţi în şomaj tehnic să beneficieze de subvenţionarea indemnizaţiei de şomaj tehnic din bugetul asigurărilor de şomaj, în condiţiile OUG nr. 32/2020, diferenţa urmând a fi plătită din bugetul angajatorului”, precizează conducerea Tarom în documentul citat.
Ca urmare a măsurilor luate de autorități pentru ținerea sub control a epidemiei de COVID-19, compania aeriană a fost nevoită să renunțe la operarea atât a zborurile interne, cât și a celor externe. Aeronavele TAROM au efectuat de la declararea stării de urgență doar zboruri cargo pentru aducerea în țară, inclusiv din China, a mai multor tone de materiale de protecție pentru cadrele medicale, curse pentru repatrierea românilor din străinătate și un zbor pentru transportul a 120 de militari către statul african Mali.
Recent, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, declara că au fost demarate discuțiile cu Comisia Europeană pentru a putea aloca un sprijin financiar în valoare de circa 130 de milioane de euro companiilor aeriene românești TAROM și Blue Air. Ambele companii au fost puternic afectate de criza declanșată de pandemia cu noul coronavirus. Compania Blue Air anunța, încă, de pe 7 aprilie că și-a trimis 90% dintre angajaţi în şomaj tehnic și solicita să primească sprijin financiar temporar sub forma unui credit de salvare.
Toate companiile aeriane, nu doar cele românești, au fost puternic lovite de restricțiile de zbor. De exemplu, potrivit Fortune.com, 700 din cele 763 de aeronave ale grupului Luftansa sunt în momentul de față țintuite la sol.
Un alt gigant al aviației, British Airways a anunțat la începutul lunii că a ajuns la un acord cu sindicatele pentru suspendarea contractelor de muncă a 30.000 de angajați. Pe perioada cât se vor afla practic în șomaj tehnic, statul britanic, și nu compania aeriană, le va plăti până la 80% la sută din salariu, dar nu mai mult de 2.500 de lire pe lună.
Și companiile low-cost a fost puternic afectate de criza declanșată de pandemia de coronavirus. Cei de la Wizz Air au anunțat că elimină 1.000 de locuri de muncă şi că vor tăia salariile pentru restul angajaţilor, în timp ce Ryanair a anunțat reducerea cu 50% a salariilor pentru întreg personalul pentru lunile aprilie și mai.
Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, a anunțat, miercuri, că undeva la jumătatea lunii viitoare Comisia Europeană ar putea prezenta o strategie dpentru redeschiderea în siguranță a transportului aerian, care va include o serie de reguli ce vor trebui respectate, precum distanțarea socială în aeroporturi și în aeronave, dezinfectarea frecventă a avioanelor și a spațiilor din aeroporturi, purtarea de echipament de protecție.
Potrivit celor de la IATA (International Air Transport Association, n.r), actuala pandemie ar putea afecta companiile aeriene mult timp după ce restricțiile vor fi ridicate, generând pierderi de 314 miliarde de dolari la nivelul întregii industrii. Directorul IATA, Alexandre de Juniac, a declarat pentru Reuters în urmă cu o săptămână că este foarte probabil ca reluarea zborurilor să includă obligativitatea pentru companiile aeriene de a lăsa liber scaunul din mijlocul rândurilor.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
3 comentarii