G4Media.ro

Taxa auto pentru mașinile vechi și poluante este jalon PNRR pe care…

Sursa foto: Pixabay / Didgeman

Taxa auto pentru mașinile vechi și poluante este jalon PNRR pe care guvernul trebuie să-l îndeplinească până în toamnă / Industria propune creșterea taxării în funcție vechime și poluare / Se poate ajunge la sute de euro pe an

Noua taxă auto propusă de industria auto este jalon PNRR, pe care Guvernul trebuie să îl îndeplinească până în toamnă, însă din informațiile obținute de TechRider nu există în acest moment nici un proiect de lege în dezbatere la nivelul Guvernului și nu se discută scenarii privind cuantumul taxei pentru mașinile vechi.

Intrarea în vigoare a noului mod de taxare ar trebui să aibă loc începând cu anul 2026, conform planului asumat de guvern.

Modificarea taxării autovehiculelor este o măsură clar prevăzută în cadrul PNRR, la jalonul patru și are teremn de implementare trimestrul III. Măsura este absolut necesară pentru depunerea cererii de plată cu numărul 4, România riscând să piardă sume importante în lipsa îndepllinirii jalonului.

Pe lângă jalonul PNRR, reprezentanții industriei auto locale susțin introducerea unei forme de penalizare a utilizatorilor de vehicule vechi și poluante ca formă de stimulare a procesului de reînnoire a parcului auto național.

„O mașină veche de 20 de ani, în normă de poluare EURO 2, va avea de plătit undeva între 350 și 400 de euro. Nu e definit 100%, am vorbit de achiziție. Nu numai că achiziționăm o mașină veche care poluează, dar vrem s-o ținem. După ce că ea are 15-20 de ani, vrem s-o mai ținem 10 ani (…) Astăzi suma [de plată] e undeva la 160-170 de lei pe an. De mâine am dori să se ia în calcul norma de poluare, iar în funcție de asta, dacă automobilul e EURO 2 sau EURO 3, vorbim probabil de 1.800 – 1.900 de lei pe an”, a declarat Mihai Bordeanu, director general automobile Dacia.

„Dacă introduci în circulație un EURO 4 și îl taxezi la fel ca un EURO 6, deși au motoare de aceeași capacitate cilindrică, nu e corect. Fiindcă tu, care ai mașină nouă și nu poluezi mai deloc, plătești același impozit ca vecinul tău, care are mașină de 10 ani și, când o pornește dimineața, umple toată scara de fum”, spune Adrian Sandu, secretar general ACAROM., conform unor declarații oferite Protv.

Guvernul are timp până în luna august să propună noua formulă de calcul a taxei, dar este greu de crezut că această măsură impopulară va fi luată până la alegerile din Mai. Guvernele Tăriceanu și Ponta au adoptat taxe similare pentru mașinile vechi, însă ele au fost desființate ulterior în justiție.

Decizia pentru  vine în contextul în care România a mai avut în trecut taxe de poluare autovehicule sub diverse forme. În 2007, guvernul Tăriceanu a introdus o taxă auto, anulată între timp, iar în 2013, în timpul guvernării Ponta, ministerul Mediului, a decis să transforme taxa auto în timbru de mediu pentru autovehicule. Ulterior, și acesta a fost anulat. În plus, statul român a fost obligat să restituie banii încasați în urma unei decizii  a Curții Europene de Justiție.

În prezent, pentru autovehicule există doar impozitul pe proprietate/deținere, care este calculat pe baza cilindreei motorului, fără a ține cont de nivelul de poluare al vehiculului.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

10 comentarii

  1. Un EURO 4 nu „umple scara de fum”, hai sa fim seriosi! Oamenii au EURO 4 pt. ca restul sunt prea scumpe. E bine sa vrei sa completezi jaloane PNRR, dar astia din Parlament nu se gandesc sa aplice o taxa tolerabila pt. nivelul salarial… si nu ma refer la BRUT, ci la NET ca din ala platim taxe. De pensionari care umbla o data pe saptamana cu masina, nu mai zic, 80% au pensii foarte mici. Ei si cu un EURO 3, polueaza mai putin decat un EURO 6 prin simplu fapt ca circula putin. Sunt multe aspecte de luat in calcul, dar putina substanta cenusie pt. a le gandi.

  2. Aceste discutii trebuie incepute doar dupa eliminarea coruptiei la ITP, altfel vom fi obligati sa cumparam masini noi din ce in ce mai slabe si mai scumpe. Ghici cine castiga?

  3. O idee buna taxarea.
    Eu as merge pe majorare în funcție de nr de auto din posesie . Cine are 2 mașini aa plătească mai mult, cine are 3 mașini mai mult .și tot asa.
    Sunt mașini abandonate în parcări și pe spațiul verde și proprietari cu 5 sau 6 mașini la aceasi adresa .
    Atunci de ce ne mirăm de poluare????

    • Dacă cineva are mai multe mașini, însemnă ca poluează mai mult pentru că merge cu toate deodată, nu?

  4. Cum sa nu, cine are masina euro 2 sau 3 scoate repede 15 – 20000 euro si isi cumpara o Dacia.

  5. Nu înțeleg cum o taxă poate reduce poluarea. Probabil există o formulă de genul : noxe înmulțit cu taxe egal oxigen. Se pare că Uniunea Europeană a descoperit-o drept pentru care o propun pentru premiul Nobel.

  6. Cei care au 5 sau 6 mașini sa mai caseze din jafuri sau sa le vândă! Una e sa ai 1 sau 2 mașini per familie alta e sa ai 6 deci poluare mare.

  7. Cât de ticălos poți sa fii sa gandesti o asemenea taxa?
    15.000 de euro o masina nouă???
    De unde sa scot banii aia?
    Evident, credit, nu?
    Mari ticăloși sunt ăștia din industria auto. Sper sa nu dea parlamentul așa o mizerie.
    Huooo
    Am o masina consum mic din 2002. Isi face treaba perfect. De ce sa ma pui sa imi iau o porcarie nouă???

  8. Si desfiintarea pensiilor speciale, si legea salarizarii unitare erau jaloane in PNRR, dar PSD si PNL au refuzat sa le aplice! Astia ce fac, aplica doar ce le convine?

  9. Ca de obicei producătorul de sicrie pe roți Dacia este promotorul unei astfel de măsuri deși în țară produce doar Duster. Never ever mașina de la ei sau grupul Renault după ce ne-au umilit ani de zile cu taxa lor ca să distorsioneze piața liberă și să își mențină monopolul.

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.