G4Media.ro

Taxa de pod de la Fetești și Giurgeni, la un pas de…

Foto: Edupedu.ro

Taxa de pod de la Fetești și Giurgeni, la un pas de eliminare

Comisia pentru Transport din Camera Deputaților a dat miercuri undă verde eliminării taxei de pod de la Fetești și Giurgeni – Vadu Oii, anunță inițiatorul proiectului de lege, Bogdan Huțucă (PNL). Proiectul a fost votat deja de Senat și mai are de trecut doar votul final din plenul Camerei Deputaților.

„Această taxă este una discriminatorie. Ea nu se justifică, deoarece șoferii oricum achită rovinieta pentru folosirea drumurilor naționale. Nu este corect ca unii români să plătească suplimentar aceeași taxă. Românii care trec peste podurile Cernavodă – Fetești și Vadu Oii-Giurgeni plătesc o taxă suplimentară, care a fost instituită doar din rațiuni pur financiare”, a declarat într-un comunicat deputatul Huțucă, șeful PNL Constanța.

Deputatul liberal arată că eliminarea taxe va ajuta antreprenorii români, în special pe cei dobrogeni, dar și consumatorii din întreaga țară.

„Prin eliminarea acestei taxe sprijinim indirect atât antreprenorii, în special transportatorii, cât și angajații constănțeni. Pentru a avea o economie puternică și sănătoasă trebuie să înlăturăm bariere din calea antreprenorilor”, mai spune Huțucă.

„Propunerea noastră este ca aceste taxe să fie eliminate de la începutul anului viitor, pentru a nu afecta în niciun fel bugetul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere în acest an. România are nevoie de investiții majore în infrastructură și guvernul liberal va face aceste investiții cu bani europeni, cu finanțare din PNRR și cu bani de la bugetul de stat”, încheie liderul liberal. (sursa foto: Edupedu.ro)

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

17 comentarii

  1. La aceste poduri era cazul.
    Cu Braila ce se va intampla? Se face de la buget? Pentru astfel de constructii eu sunt pentru o taxa decenta pana la amortizarea lor (deci intretinerea venind de la buget).

    • Pentru persoanele fizice taxa e inclusa deja in vigneta. Fa si tu un calcul – ce comision incaseaza intermediarii care incaseaza taxa pentru stat?
      Sa mai micsoreze acel comision dat si statul va avea mai multi bani.
      Tu ai vazut cat costa vigneta in Bulgaria?

  2. Uite că mai sunt și PNL oameni raționali.

    • Asa crezi tu.
      In Senat nu fusese votata, a trecut tacit,
      Dancila a dat raspuns negativ,
      Orban a dat raspuns negativ,
      Nu stiu daca Cîtu a fost intrebat.
      Drulă… el stie ca vrea bani dar nu-i pasa de unde vin (ne-sifonati)
      Nu reiese de nicaieri ca se va grabi cineva sa o re-puna pe ordinea de zi anul ăsta.

  3. „Prin eliminarea acestei taxe sprijinim indirect atât antreprenorii, în special transportatorii,”… ciudat pentru ca UE a stabilit ca taxa poate fi pusa pentru transportatori. Ca ei incarca nepermis TIR-urile… nu unu cu un autoturism de 1-2 tone.
    Sa fie intrebat si CNAIR daca softul lor face diferenta intre masina pe persoana fizica si/sau juridica.
    Masinile companiilor de stat ar trebui sa plateasca in continuare, dublu daca se poate!

    • ”Masinile companiilor de stat ar trebui sa plateasca in continuare, dublu daca se poate!” Mda! Te ai gandit mult? De parca nu ar plati tot de la tine si de la mine :)))))))))))) nu, serios :)))

    • Se pare ca nu stii ca masinile de serviciu sunt folosite de multe ori in scop personal.
      Pentru a putea deconta pe firma ai nevoie de ordin de deplasare.
      Companiile de stat au buget separat pentru cheltuieli auto. Sa mai mearga si cu trenul, zic, daca e cazul.
      De ex. Inspectorii de la ANPC stiu ca folosesc transportul in comun, ca nu le ajunge bugetul pentru masini decat pentru sefi.

    • Pai si salariul ala, nu l dam tot noi? 🙂

  4. Foarte bine sa se scoata si aceasta taxa.Nu destul avem si vigniete dar drumurile lasa de dorit chiar si in zona podului .Unde se duc acei bani ???

  5. Chiar așa băieți să scoată taxa și după vedem vigneta 100 euro pe an:))) Idioților Romania trăiește din taxe, impozite și pomană de la M*uie. Nu sunteți pe timpul lui Ceaușescu, adaptativă idioților la noul sistem care erați așa de bucuroși in 90″ și după foametea:)))

    • Prietene, unde traiesti?
      Eu sunt din Constanta si platesc taxa asta de cel putin 20 de ori pe an dus-intors ca persoana fizica, simplu cetatean. Nu am alta vatianta. Ti se pare normal? In cat timp s-a desfiintat taxa de intrare in Mamaia cand s-a ofuscat toata tara?

  6. Taxele de pod mi se par discriminatorii.
    De ce pentru un constantean sau un tulcean ca sa-si vada capitala trebuie sa plateasca iar pentru restul tarii nu???. Cand a pus Mazare bariere in Mamaia cu taxa de statiune nu a fost bine nu nu, dar eu din constanta trebuie sa dau 70ron dus intors (vw caddy duba) pana la Fetesti la bunici.
    Cam tot de 70ron consum combustibil..
    E corect, nu?

    • Stai linistit, nu e discriminare ci doar hoție la drumul mare.
      Statul ia bani cu japca de la persoanele fizice cu încalcarea Constitutiei.
      Iar Avocatul Poporului nu face #nimic sa ne apere drepturile.

  7. Și la Brăila, un drum de la Macin la Brăila 12 km, costă consumul de combustibil plus traversarea cu bacul 22 sau 23 de lei astfel in total un dus întors aproximativ 30 km ajunge să coste 60 de lei. Veți spune că e bac și nu pod dar pentru cei din zonă care vor să meargă într-un oraș mare pentru un medic specialist, sau chiar pentru o plimbare, alege varianta mai ieftină adică să stea acasă. Acum se construiește un pod care va avea o taxă de traversare, și astfel cu ocolirea necesară pentru că noile drumuri se construiesc pe noi amplasamente, costurile unui dus-întors Măcin – Brăila vor fi aproximativ la fel. Singurul avantaj ar fi că vei putea traversa Dunărea la orice oră din zi ori noapte, acum traversarea Dunării noaptea este cu bacuri speciale care au și preturi speciale, foarte mari. Concluzia?.. „.. din această dilemă nu putem ieși”.. Zona Macinului este superbă, munți vechi, Dunărea, bălți aproape ca-n Deltă, partea mai dificilă este legătura cu restul țării. Mulțumesc pentru cei care au ajuns cu lectura până aici..

    • Cel putin persoanele fizice ar trebui scutite de acea taxa.
      Sunt si parti bune la ea: genereaza locuri de munca si de stat.

  8. Mare pacat ca se desfiinteaza! Din acea taxa puteau fi cumparati colaci si coliva pentru coalitie.

  9. Romanu` in general se crede smecher.., si ce mama dracu` sa plateasca toti ce-mi trebuie mie!
    Bugetul pt drumuri e cam fix. Daca scoti din el taxele de pod. n-or sa mai fie bani nici pentru ce se facea pana acum. Evident se vor scumpi rovinietele, ca banii aia trebuie acoperiti de undeva! De ce sa nu plateasca toata tara, pentru ce folosesc zilnic Constantenii si Tulcenii?? Eu sunt dispus sa platesc taxa aia numai cand folosesc drumul! Ei nu! ca saracesc! Sa plateasca toti! Pe bune? Ce ce ar plati o tara intreaga ca sa se plimbe Constanteanul cu camionul zilnic la Bucuresti? Vrei plimbare sau afaceri investeste tu, plateste tu!! nu pune pe altii! Fa pod din banii judetului Constanta, si pune taxa pentru ceilalti! Va tine cureaua?