G4Media.ro

Taxa de poluare propusă de Primăria București se schimbă: ce modificări a…

sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Taxa de poluare propusă de Primăria București se schimbă: ce modificări a anunțat Firea

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat marți că proiectul de hotărâre privind impunerea unei taxe de poluare, sub forma unei viniete plătite de mașinile înmatriculate în alte județe, va suferi modificări față de varianta inițială.

Astfel, Gabriela Firea a spus în ședința Consiliului General că ar urma să fie exceptate automobilele cetățenilor care, deşi au domiciliul în Bucureşti, nu pot înmatricula maşina în Bucureşti, deoarece au preluat un leasing de la o societate înregistrată pe raza altui judeţ şi care garantează că la finalizarea leasingului îşi vor înmatricula autoturismul în Bucureşti, potrivit Agerpres.

De asemenea, primarul general a făcut referire şi la cetăţenii cu viză de flotant care nu au posibilitatea să înmatriculeze maşina.

Edilul Capitalei a anunțat că va prezenta forma finală a proiectului de hotărâre pe 1 octombrie.

Context: Firea a anunţat în 14 august introducerea în dezbatere publică a unui proiect care prevede achiziţionarea unei viniete pentru toate autoturismele care intră în Capitală, dar nu sunt înmatriculate în municipiul Bucureşti sau în judeţul Ilfov. De asemenea, nu va fi permis accesul în zona centrală a oraşului pentru maşinile non-Euro, Euro 1 şi Euro 2.

Reamintim că preşedintele Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD), Asztalos Csaba, afirmă că nu judeţul de înmatriculare a unui autovehicul este relevant pentru reducerea poluării şi aglomerării unui oraş, ci gradul de poluare al acestuia, prin urmare consideră că vinieta de acces în Bucureşti, în condiţiile prezentate de Primăria Capitalei, este discriminatorie, deci nelegală.

Foto: InquamPhotos / Octav Ganea

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

19 comentarii

  1. Cum sa-i excluzi pe cocalarii din afara Bucurestiului de la taxa? Le-as dubla taxa, majoritatea avand si fete de fraieri! Si diasporele!

    • Auzi bre, tu ești bot? Comentariile tale se numesc flame și sunt special introduse pentru a inflama vizitatorii sitului.
      Alo, g4, ne mai adaptam și noi vremurilor moderne, sau o ardem ca în ’91 în secțiunea asta? Cum puteți permite asemenea comentarii de cacat? Nu aveți și voi un salariu pentru cineva cu 3 neuroni, să moderați asemenea boti? Parcă e secțiunea de comentarii a cancan.

    • Bre nea Ioane, te deranjează anonimatul? Sau e bun doar la cartele telefonice? Lasă bai nene sa vorbească omul liber. Ca nu te văd postând cu seria de buletin. In alta ordine de idei, in 91 comentai trimițând scrisori la posta redacției nu cu internet pe mobil.

    • Asistat vrea sa-i taxeze pe toti pe care el ii invidiaza.

    • Ce e IceCold, ești tot asistat cu al pseudonim? Nu are nici o legătură anonimatul, am spus eu așa ceva? nu ai înțeles nimic, stai jos, ai 2 pe ziua de azi.
      A și să nu uit: PSD-ul e un gunoi.

    • Bah @mosionroata, postac anost securistoid, mars pe saiturile tale imbecile, unde poti sa fii cenzurat in liniste! Ai noroc ca mai exista trolul postac securistoid nr 1 de aici, de pe g4, stie el, ca altfel te declaram idiotul idiotilor!

    • Morjane, tu esti?!?
      Credeam ca ai murit…ce pacat ca inca existi.

    • Asistat, esti redus mintal prietene, serios. stiu ca te-a abandonat iubitul si acum suferi, dar ma pis pe tine de ras cand iti citesc comentatiile. esti incredibil de prost si se vede ca asta te doare si ca esti postac pesedist.
      In locul mamei tale mi-ar fi rusine ca am dat nastere unei asemenea pocitanii.

  2. Punem si o taxa de poluare cu curve expirate de la Bacacau?

  3. „ar urma să fie exceptate automobilele cetățenilor care, deşi au domiciliul în Bucureşti, nu pot înmatricula maşina în Bucureşti, deoarece au preluat un leasing de la o societate înregistrată pe raza altui judeţ şi care garantează că la finalizarea leasingului îşi vor înmatricula autoturismul în Bucureşti”

    E o situatie atat de specifica incat e sigur ca vreun tovaras de hotie din PSD i-a soptit „Gabi, vezi ca am si eu leasingul ala… vezi ce faci”.

  4. În forma initială era bun proiectul de lege. Mașinile care intră în București și toate vechiturile trebuie să plătească . Trrbuie să ne protejăm sănătatea și siguranța în trafic. Credeam că Firea are coloană vertebrală……
    DAȚI LEGI PT OAMENI NU PT ALEGĂTORI !!!

    • Domnule, incearca cineva sa faca o pauza de 2 minute ca sa se gandeasca putin la aceasta lege!? Ce legatura are numarul autoturismului cu poluarea orasului? Masura cu masinile sub EURO 3 este de inteles si ar trebui extinsa pe tot orasul fie pentru a fi interzise sau pentru a prelua aceasta vinieta. Daca ar sta cineva sa gandeasca umpic, ar realiza ca cel putin 50% din autoturismele din capitala au alte numere decat de Bucuresti. Este ceva normal avand in vedere ca in ziua de azi copilul de 18 ani are carnet si masina si merge la Facultate in Bucuresti, deasemenea sunt persoane care lucreaza in Bucuresti si fac naveta din alte judete. In plus, sunt comercianti care transporta bunuri in Bucuresti si mai sunt si alte un milion de motive pentru care ar exista in Bucuresti un autoturism cu numar de alt judet!

      Aceasta lege nu ajuta cu nimic diminuarea gradului de poluare ci umplerea buzunarelor doamnei Firea! Aceasta masura este rasista si a se emite o asemenea lege in tara in care traim mi se pare o aberatie!

      Daca s-ar dori intradevar diminuarea poluarii, atunci s-ar taxa masinile sub EURO 4-5 dar asta numai dupa ce s-ar intocmi un program bine pus la punct pentru a ajuta populatia sa treaca de la autoturismele vechi la cele noi. Vorbesc aici de o solutie de finantare in care s-ar prezenta vechiul autoturism pentru avans si s-ar oferi o solutie de finantare cu o dobanda de maximum 4% strict pentru schimbarea autoturismului. Si abia dupa aceasta solutie, sa se ia o masura care sa taxeze toate autoturismele sub EURO 4 sau 5

  5. Vrea sa le creeze bucurestenilor iluzia ca le poarta de grija in privinta poluarii, insa poluarea nu depinde de taxa, ci de cat carburant este consumat, deci de cat de mult se circula, indiferent daca masinile sunt ale localnicilor sau din alte regiuni.

  6. Cu alte cuvinte, nu mai fiti saraci! Saracilor! Veniti cu masini mai vechi de doi ani la noi la Capitala.? Luati-va masini de la salonul auto! Noi vrem sa vedem doar ultimele aparitii in materie auto circuland prin Bucuresti (masini care au maxim 1 saptamana de la lansare), nu Dacia 1310 a lui bunicu.
    Nu mai fiti saraci! Platiti taxa de sarac sa veniti in Bucuresti, Capitala, teoretica a tuturor romanilor, dar care sa transforma in capitala exclusivista doar a celor care au bani.

  7. După logica ”cu ochii pe electorat” a doamnei primar, de vină sunt exclusiv mașinile din provincie, care inundă capitala – că n-au altă treabă – și poluează aerul, dealtfel eteric și parfumat ? Ar exista, poate o abordare, care să nu țină cont de cine VOTEAZĂ în București și cine nu ? Să zicem, taxarea tuturor mașinilor care, în funcție de clasificare lor ( non euro, euro 1, 2 etc ) și indiferent de localitatea inmatriculării, poluează pentru că se află în circulația capitalei. Aplicarea ar putea să țină cont și de parametrii aerului monitorizați în mod curent, parametrii care au și ei fluctuații. Sau ar fi prea logic și contra naturii pesediste ?

  8. faceti dracu stat federal sa gatam cu discriminarea provoncie/capitala/mitici etc.

  9. Daca ai logan made in romania luat in rate acum psd vrea sa te taxeze,chiar daca locuiesti,muncesti,platesti impozit pe casa ,masina in buc. Si autobuzele,salvarile,etc polueaza. . Daca se vrea taxa trebuie pusa pe categorii auto si nu dupa norma euro la intrarea in oras,adica intri o data,platesti o data, intri de 100 ori platesti de 100 ori !

  10. Toti trebuie sa plateasca , fara nici o exceptie .

  11. Are primaria infrastructura ocolitoare?, muta poluarea pe strazile adiacente zonei inchise ?.Ne plateste primaria banii integral platiti pe masinile cumparate noi din romania? De ce include si zona Ilfov ?, bucurestiul are doar 6 sectoare,parca e primar de bucuresti,ce treaba are ilfov.ul cu taxa asta ?. De ce ne persecuta pe noi locatarii de drept din bucuresti care avem case si masini la care platim impozite,plus superaccize la combustibil ?