Taxa Firea pe mașinile vechi, discutată azi în Consiliul General. Nicușor Dan cere parcări și transport în comun și propune taxe mai mari pentru majoritatea automobilele pe motorină sub Euro 5
Consilierii generali ai Municipiului București discută azi în şedinţa de la ora 11.00 propunerea primarului Gabriela Firea pentru introducerea taxe „Oxigen” pentru mașinile cu norma de poluare sub Euro 5. Nicușor Dan, candidat independent la primărie, a criticat introducerea taxelor fără măsuri suplimentare pentru reducerea poluării și a propus un alt sistem de taxare, care ar duce la taxe mai mari în cazul majorității automobilelor pe motorină.
Astfel, potrivit proiectului inițiat de Primăria București, toate maşinile cu normă de poluare sub Euro 5 vor plăti vigneta „Oxigen” de acces şi circulaţie în Bucureşti. Pentru vehiculele cu norma de poluare Euro 5, Euro 6, pentru cele electrice şi hibride, accesul în Bucureşti va fi permis fără restricţii pe toate arterele. Maşinile Euro 3 şi Euro 4 vor putea circula în Bucureşti numai după achiziţionarea vignetei. Pentru automobilele non-euro, Euro 1 şi Euro 2, accesul va fi interzis în zona centrală, denumită Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului.
Propunerea de taxă a Primăriei București:
Non Euro – 15lei/zi, 300lei/lună, 1100lei/6luni, 1900lei/1an
Euro I – 15lei/zi, 250lei/lună, 1000lei/6luni, 1700lei/1an
Euro II – 15lei/zi, 200lei/lună, 900lei/6luni, 1500lei/1an
Euro III – 5lei/zi, 100lei/lună, 450lei/6luni, 700lei/1an
Euro IV – 5lei/zi, 80lei/lună, 350lei/6luni, 500lei/1an
Nicușor Dan critică taxarea fără a lua măsurile necesare reducerii poluării: ”După 3 ani de mandat, tot ce poate să facă Gabriela Firea pentru traficul din București este să introducă o taxă. Adevăratele măsuri pentru reducerea traficului și a poluării se lasă încă așteptate: parcări construite – zero, șoseaua de centură – zero, managementul traficului – zero, managementul parcărilor – zero, fluidizarea transportului în comun – zero, piste pentru biciclete – zero”, a scris acesta într-o postare pe Facebook.
Nicușor Dan arată că taxa nu face diferența între mașinile pe benzină și cele pe motorină. ”Cuantumul taxei de poluare propusă joi în ședința Consiliului General nu este proporțională cu poluarea pe care vehiculele o produc. Spre exemplu, nu face diferența între poluarea produsă de mașinile pe benzină și mașinile pe motorină. Emisiile periculoase sunt particulele în suspensie, oxizii de azot și hidrocarburile libere. Particulele în suspensie sunt emise doar de motoarele pe motorină. Pentru oxizii de azot și hidrocarburi libere, emisiile unei mașini pe motorină Euro IV sunt similare uneia pe benzină Euro II. Diferența de emisii între un motor de benzină Euro II și un motor pe benzină Euro VI este de doar 10%”, scrie Dan.
Nicușor Dan propune și o ”grilă de taxare mai echitabilă”:
Motorină
Non Euro – 20lei/zi, 400lei/lună, 1500lei/6luni, 2500lei/1an
Euro I – 15lei/zi, 300lei/lună, 1200lei/6luni, 2000lei/1an
Euro II – 10lei/zi, 200lei/lună, 800lei/6luni, 1500lei/1an
Euro III – 10lei/zi, 200lei/lună, 800lei/6luni, 1500lei/1an
Euro IV – 5lei/zi, 100lei/lună, 400lei/6luni, 750lei/1an
Benzină
Non Euro – 15lei/zi, 300lei/lună, 1200lei/6luni, 2000lei/1an
Euro I – 10lei/zi, 200lei/lună, 800lei/6luni, 1500lei/1an
Euro II – 5lei/zi, 100lei/lună, 400lei/6luni, 750lei/1an
Euro III – 5lei/zi, 100lei/lună, 400lei/6luni, 750lei/1an
Euro IV – 0lei/zi, 0lei/lună, 0lei/6luni, 0lei/1an
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
6 comentarii