G4Media.ro

„Taxa pe stâlp”, amânată pentru discuții ale ministrului Finanțelor cu reprezentanții marilor…

Sursă foto: Unsplash

„Taxa pe stâlp”, amânată pentru discuții ale ministrului Finanțelor cu reprezentanții marilor companii, anunță Marcel Ciolacu

Premierul Marcel Ciolacu a anunțat, luni, la începutul ședinței de Guvern în care se adoptă ordonanța austerității, că așa-numita „taxă pe stâlp” va fi amânată pentru discuții ale ministrului Finanțelor cu reprezentanții marilor companii.

„Introducerea impozitului pe construcțiile speciale nu se va aplica decât după ce vor fi emise normele și după ce ministrul Finanțelor vor avea discuții cu marile companii”, a afirmat Marcel Ciolacu.

Proiectul de ordonanță a austerității publicat duminică în transparență decizională de Ministerul Finanțelor includea o prevedere cu impact major asupra tuturor companiilor private: o taxă specială pe construcții de 1,5% din valoarea acestora. Este vorba despre reintroducerea celebrei ”taxă pe stâlp” inventată de guvernul Ponta în 2014 și care fusese eliminată în 2017.

Impozitul afectează toate sectoarele industriale, de la energie la telecom și agricultură, urmând să se aplice unor construcții precum silozuri, antene de telecomunicații, panouri electrice etc.

Impozitul pe construcţii, cunoscut ca „taxa pe stâlp”, a fost eliminat începând cu data de 1 ianuarie 2017. În 2015 și 2016, impozitul pe construcţii s-a calculat prin aplicarea unei cote de 1% asupra valorii construcţiilor existente în patrimoniul contribuabililor. În 2014, anul când impozitul a fost introdus de guvernul Ponta, cuantumul impozitului a fost de 1,5% din valoarea construcțiilor.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Trebuie înființat un departament al numărării stâlpilor care sa aibă un director,trei adjuncți, reprezentanți în fiecare județ,oraș,comuna doare cu birou,masina, secretare! Plus spor de numărat!