G4Media.ro

Taxa pentru mașini a fost aprobată de Consiliul General al Muncipiului București

Taxa pentru mașini a fost aprobată de Consiliul General al Muncipiului București

Consilierii generali ai Capitalei au adoptat joi proiectul conform căruia toate maşinile cu normă de poluare sub Euro 4 vor plăti vinieta „Oxigen” de acces şi circulaţie în Bucureşti, începând cu 1 ianuarie 2020, relatează Agerpres.

Hotărârea a fost adoptată cu 31 de voturi „pentru”, 13 abţineri şi 7 „împotrivă”.

Potrivit unui amendament adoptat la propunerea primarului general, Gabriela Firea, vinieta va fi introdusă şi pentru maşinile cu normă de poluare Euro 4, de la 1 ianuarie 2021.

Potrivit unui amendament adoptat la propunerea ALDE, începând cu 1 ianuarie 2022 va fi interzis accesul în municipiul Bucureşti pentru autovehiculele cu norme de poluare non-Euro, Euro 1 şi Euro 2.

De asemenea, începând cu data de 1 ianuarie 2024, va fi interzis în Capitală accesul autovehiculelor cu normă de poluare Euro 3.

Tot la propunerea ALDE au fost exceptate de la restricţiile din hotărâre: autovehiculele din categoria L1E şi L5E, precum şi autovehiculele care funcţionează cu GNL, GNC şi GPL (doar autovehiculele cu normă de poluare Euro 3).

La propunerea primarului general al Capitalei, Gabriela Firea, a fost adoptat un amendament conform căruia vigneta Oxigen va fi introdusă pentru maşinile cu normă de poluare Euro 4 doar de la 1 ianuarie 2021, nu din 2020, aşa cum prevedea forma iniţială.

Conform unui alt amendament, propus de primarul general, vor fi exceptate de la aceste restricţii atât autovehiculele special adaptate pentru persoanele cu dizabilităţi, precum şi cele aflate în proprietatea persoanelor cu dizabilităţi, care posedă certificat de încadrare în grad grav de handicap, cu însoţitor, eliberat de Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, de pe raza municipiului Bucureşti.

Un alt amendament adoptat în şedinţa de joi prevede că circulaţia autovehiculelor vizate de anumite restricţii, fără achiziţionarea vignetei corespunzătoare, precum şi circulaţia în interiorul ZACA, în intervalul restricţionat, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.500 la 2.000 de lei.

Astfel, din 2020, pentru vehiculele cu norma de poluare Euro 4, Euro 5, Euro 6, pentru cele electrice şi hibride, accesul în Bucureşti este permis fără restricţii pe toate arterele.

Maşinile Euro 3 pot circula în Bucureşti numai după achiziţionarea vignetei.

Pentru automobilele non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, accesul este interzis în Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului, stabilită prin proiect în perimetrul delimitat de Piaţa Victoriei – bd. Iancu de Hunedoara – şos. Ştefan cel Mare – str. Polonă – str. Mihai Eminescu – str. Traian – bd. Nerva Traian – bd. Gheorghe Şincai – str. Lânăriei – Calea Şerban Vodă – bd. Mărăşeşti – str. Mitropolit Nifon – bd. Libertăţii – Calea 13 Septembrie – şos. Pandurilor – şos. Cotroceni – Splaiul Independeţei – str. Ştirbei Vodă – str. Berzei – str. Buzeşti – Piaţa Victoriei. În restul Capitalei, maşinile non-Euro, Euro 1 şi Euro 2 au drept de circulaţie pe bază de vignetă.

Potrivit documentului postat pe site-ul PMB, cel mai mult vor plăti posesorii de autoturisme non-Euro, preţul vignetei în cazul acestora ajungând la 1.900 lei pe an.

Vignetele se pot achiziţiona pentru o zi, o lună, şase luni sau un an.

Circulaţia fără vignetă va fi sancţionată cu amenzi cuprinse între 1.500 şi 2.000 de lei.

Sumele încasate vor constitui venit la bugetul Municipiului Bucureşti şi vor fi folosite cu prioritate pentru lucrări, investiţii şi proiecte din domeniul protecţiei mediului şi al mobilităţii urbane, care contribuie direct sau indirect la îmbunătăţirea condiţiilor şi a calităţii aerului, se arată în proiectul de hotărâre.

Sursa foto: G4Media.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

55 comentarii

  1. In loc de comentariu”: ITP corect, pe bune, nu taxe!

    • In afara de ITP corect, trebuie si taxa oxigen, numai ca nu in forma actuala. Putea fi imbunatatita, dar deh, doar nu vrei sa plateasca nasul becali taxe.
      Ca rezultat pozitiv, va fi eliminarea cazanelor aduse de bucuresteni dupa ce hamsterul a fost inima larga si a eliminat taxele de inmatriculari si de mediu.
      Ca rezultat negativ, ma intreb ce vor face proprietarii de masini non-euro, euro 1 si 2, care locuiesc in zona ZACA, ca sa nu mai pomenim de faptul ca din 2022 nu vor mai avea acces in Bucurestiu de loc. Nu voi fi niciodata de acord ca din banii mei sa fie date vouchere pentru achizitia de masini noi, celor in situatia respectiva. Pe mine nu m-a subventionat decat programul RABLA, un program cu aplicatie nationala.
      Sunt curios ce se va face cu banii respectivi. Parca vad ca vom fi inundati de copaci si zone verzi, mai ceva ca la Viena. O sa fiu nevoit sa arunc carpa de sters praful, pentru ca acesta nu va mai exista.

    • Tot romanul se price pe la fotbal si la femei! Mai nou la taxe pentru reducerea poluarii! Precizez ca sunt angajat ca transport manager si inclusiv de aceea mai am oarece idei de taxare ptr… Oxigenare oras. ? Ce voi spune este experiment personal nu ce am auzit de la vecini si hai sa ma dau pe forumuri. Berlin, 2 Ani in urma, Peugeot 406 1998, bifuel de la mama lui… Am cumparat asta ptr a nu inchiria 2 saptamani auto in Germania. Umwelt plakette (Google…) obligatorie. Lipsa duce la o amenda de ~80 euros/zi. Rezolvare: talon (fara auto) la TUV, 10 min asteptat si 6 euros costat! Culoare Verde are sticker-ul ce am primit, masina bifuel euro 2, sticker valabile si acum!!! Deci in Berlin pot circular dar in B nu! PS: in Berlin in mod normal nu ai nevoie de auto, transport ul in comun functionand ireprosabil!!!

  2. Intrebare : daca am o masina euro 3 an 2007 in prezent 91000km sa inteleg ca dupa ma’dam firea tre’ sa platesc taxa ,dar cei care au masini euro 5 sau 6 dar au sute de mii de km nu trebuie sa plateasca?
    Am bani sa schimb masina dar nu o fac pt ca pur si simplu imi place f mult iar o masina noua nu merita cumparata in romania!Masina este folosita mai mult pt vacante si rar in buc!
    In München nu este interzis sa circul cu ea (am umwelt plakette grün) dar in cocina de bucuresti tre sa platesc vigneta !
    Cam asta e cocina numita romania! Sper sa se dezmembreze !

    • Ce legătură are cu numărul de km? O mașină veche polua când ieșea pe poarta fabricii, de ex o Dacie noua, in anii 90. Mașinile de la Euro 5 in sus, au un rahat care se numește ”filtru de particule”(care cand se strica e foarte scump), printre altele, iar restul, nu! Dar sa stii ca o mașină se „strica” si daca sta, nu-i problema! Si cum sa ai Euro 3 din 2007?! Sau ai cumpărat o din Rusia?! Euro 3 a fost până in 2005! Intre 2005 si 2009 a fost Euro 4. Totuși, doar mașinile de peste 14 ani platesc, asta e!

    • Sa se dezmembreze tara, ca ai tu un coteț de 12 ani si nu vrei sa dai cativa lei taxa?! Mda. Esti cam pe același nivel intelectual cu ăia care votează pe 1 l de ulei! Cine ti a spus altceva, ori te a mințit ori avea vreun interes!

    • Dar dacă euro 3 va fi interzis i Buc din 2024 Si eu plătesc impozitul mașinii în sect 6 pt a acolo locuiesc…Ce fac? plătesc un impozit intr un oras unde mi se interzice sa circul ??Si daca dna Firea ținea la sănătatea noastră.. construia parcuri si planta copaci in loc sa apara zeci de complexe prezidențiale….Nu trebuie plătită nici o taxa si dati in judecata….dosar colectiv pt eliminarea taxei de Oxigen

    • Ăștia au înnebunit ,sa aprovizionați magazinele cu bicicleta,cît î-mi doresc sa înceapă un război nuclear sa ne stîrpeasca dracu de pe aici ca ne-am prostit de tot.

  3. Motoarele 1,9 tdi E3 s au fabricat pana in 2007 incl! Masina e inmatric in dec 2006 iar anu’ in talon si carte e 2007! Ne place sa ne dam cu parerea si sa aratam ca ne pricepem la orice!
    M am lamurit daca intrebi ce legatura au nr de km!

    • Da, e facuta la turci sau la rusi! Eu ma refeream la masini produse in UE, cum sunt majoritatea(ungurii si polonezii au intrat in UE in 2004, deci nu are cum sa fie făcută nici la ei).
      Ce legătură are cu numărul de km? Ea NU ARE, din start, niște chestii (nu erau necesare pe vremea aia). Intreaba pe cine vrei, nu ma interesează ca nu bagi parerea mea in seama. La cat de „mult” (90000 km in 12 ani!!!) umbli cu mașina, n o sa sărăcești, oricum. Nici nu înțeleg de ce o tii! Ia aici, vezi ca au si link uri externe, daca nu crezi Wikipedia:
      https://en.m.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

    • Bă nene ,cum e romanu’! Ii place sa faca pe desteptu’ si te contrazice chiar daca el habar n’are de nici unele! El tot o tine p’a lui ca e facuta in rusia sau turcia, nestiind despre ce marca e vorba ,dupa care imi nu intelege de tin masina ,ca dupa el nu merg suficient!
      Daca spuneam ca merg zilnic tot avea o replica respectiv ca de ce merg cu masina si nu cu transportu’ un comun!
      Ba nene in oras merg in mare parte a timpului cu bicla ,daca am treaba in centru ,merg cu metroul! Masina e in mare parte pt vacante! Pt oras mai avem una aiace euro 4 si e putin mai mica!

    • E VW, bine’nteles! tdi! Ca doar nu o fi Ford!

    • Stiai ca au fabrici in Rusia si Kazahstan? Banuiesc ca nu, ca altfel taceai!

    • In mod normal nu iti raspundeam da’ vad ca esti insistent ! Masina este fabricata in UE onform vin si etichetelor din ea ,incusiv cand a fost comandata s a spus provenienta!
      Faci pe desteptu’ da’ tot neinstruit esti!
      In romania nu cred ca s au importat masi fabricate nici in ukraina nici rusia nici kazahstan!
      La final sa te anunt ca si ford au avut motoare vw si ca sa te scutesc de stres cauta ford galaxi parca primele 2 generatii facute in spania impreuna cu vw sharan si cu seat alhambra(parca asa ii zicea)
      Ca tot romanul iti dai cu parea la tot dar defapt n ai treaba cu nimic! Discutia era alta nu locatiile fabricilor vw!

    • Ai zis TDI, e VW (Sau Skoda sau Seat sau altele din grup). Am un prieten cu un Sharan, motor exact ca al tău – furnal e dupa el(si are vreo 135000 km)Te ai uitat la 3 lei in 2007 si ti ai luat masina E3, la 2 ani dupa ce intrase in vigoare E4 – ti am arătat negru pe alb ca E4 e din 2005. Asta e, nu ai mare rahat de plătit. Mie cand mi se strica filtru de particule, dau 1000 de euro ca popa. La tine nu are ce sa se strice – oricum iesi mai ieftin ca mine. Știu, te deranjeaza principiu, asta e viața, pe mine ma deranjeaza si mai mult. Si ma si arde la buzunar si mai mult.

    • Pentru cel care a intrebat unde e fabricata masina , prietene eu am Logan 2008 Octombrie si e tot Euro 3 ce zici de asta ?Si cica si Franta si Romania tot in UE sunt

  4. Cu atatia idioti care va dati ecologisti sau oxigenisti ne meritam soarta! Numai din cauza unor papagali ca voi suntem si vom fi in continuare mintiti si furati de politicieni prin tot felul de tertipuri, taxe, roviniete, accize sau alte inginerii financiare de adunat birul de la prosti!!!
    Si asta in cardasie cu presa!!!
    Cate taxe, comisioane, viniete, accize si alte abuzuri mai vreti sa puma astia pe proprietatile/ bunurile noastre ca sa realizati si voi ca suntem un popor de batuti in cap… sclavi ai politicienilor si grupurilor de interese!!!
    Ati vazut ca au rezolvat sau facut ceva concret cu taxele, rovinietele, accizele, samd?
    Au facut autostrazi, centura pe patru benzi, sosele de la nord la sud sau/ si de la est la vest, si astea subterane ca sa nu polueze ( cum are Parisul) si ca sa nu mai fim nevoiti sa intram cu masina pana in buricul targului?! Nu au facut altceva decat sa ii directioneze spre interesul de partid si in cele din urma in interest personal sau de grup! Popor talamb iti meriti soarta!!!
    Ca de dealtfel si reputatia de ultimul si prostul Europei!

    • Sunt unii atat de obisnuiti sa fie abuzati,ca nu se mai prind cand sunt violati.

      N-a deranjat mai pe nimeni fraza „sumele încasate vor constitui venit la bugetul Municipiului Bucureşti şi vor fi folosite cu prioritate pentru ..” Cine stabileste prioritatile, duoamna Firea si partidul?! Si daca nu se intampla asa, care ar fi sanctiunea?!?
      Altfel, suna frumos si generos … mortii lui de aerobic. 🙁

    • O sa vă miroasă mâna a bara de autobuz

  5. Mai oameni buni, asta nu vigneta!!! Asta e taxa, e japca, e orice altceva!!!
    Pai eu daca am euro 4 1400 cmc si merg cu masina de 3 ori pe saptamana in Bucuresti, poluez la fel de mult ca o masina euro 5 sau 6 de 3000 cmc care face zeci de km in Bucuresti???
    Cum dracu gandesc aceste genii aceste masuri?
    Au pus in aplicare masuri alternative ca sa nu mai circulam cu masina???
    Au pus in aplicare masuri anti poluare eficiente si dovedite functionale in oras???
    Apoi de ce ni se baga mana in buzunar si ne forteaza primarul sa nu mai mergem cu masina? Sa merg cu stb-ul??? Sa merg pe jos??? Sa merg cu uber-ul???
    Oameni buni, astea nu sunt masuri anti poluare!!! SUb nicio forma!
    Se taie copaci de pe bulevarde… se pun panselute si se intinde gazon… de unde mai vine oxigenul atunci??? DE UNDE??? (DAR COPACII TRAIESC SUTE DE ANI, PANSELUTELE SE OFILESC SEZONIER SI ATUNCI AVEM O VACA DE MULS, NU?)
    Se construiesc blocuri peste blocuri, se betoneaza de jur imprejur, avem praf, avem noxe!
    Geniilor din primarie, lasa-ti manevrele si invertelile financiare, faceti ceva cu adevarat util, nu mai sifonati BANI!!!
    HOTILOR.

    • Da, vor sa rărească mașinile din oraș, orice ar fi, asta e rezultatul, e asa de rau? Oricum merg mai mult pe jos si cu transport in comun (metrou si câteodată RATB – cine spune ca in timpul zilei nu merge bine, mananca rahat) in timpul săptămânii, ma cam doare in pălărie.

  6. Va fi insa si o parte pe care poate geniile astea nu au gandit-o ori prevazut-o.
    Toti cei afectati de aceste masuri, sau o parte, nu vor plati nici taxa, nu vor merge poate nici cu masina, de aici tragi concluzia…
    Se va cumpara mai putin! Vor fi scaderi, nu semnificative insa se va vedea o scadere de incasari la diverse, incepand cu carburantul…

  7. Ce mizerie populista. Asta este tot o taxa de mediu platita la achizitionarea autovehiculului. O masura discriminatorie, neconstitutionala. Stau si ma intreb oare toate masinile acelea pana la Euro 4 frecventeaza des centrul capitalei ca sa consideram poluare? De ce Bucurestiul nu dispune de parcari, de trafic fluidizat? Alo, Fireo, cand stau Euro 5 si 6 jumatate de ora in carnat la semafor la Universitate nu modifica aerul? De ce mai exista inspectie tehnica periodica pentru noxe? Cel mai tare este ca ii ceri unuia cu Euro 1 si 2 taxe si impozite pe masina, dar ii interzici accesul in Bucuresti. Fabulos Coana Mita, ai tras o aghioasa stiind ca nu vei mai fi primarita de la anul. Am vazut masini Euro 1, 2, 3 si 4 excelent de bine intretinute, functionale. Repet, masura este discriminatorie si va fi contestata fie la CCR fie altfel. Loveste in prea multi oameni la gramada.

    • În sfârșit mai e cineva ca dvs care se gândește la faptul că plătim taxe pe impozite pe masina in Bucuresti dar în 2024 Nu voi mai avea voie să ajung acasă cu masina in sect 6 pt ca am Euro 3!!asta e interzis la libera circulație si un abuz!! AM INTERZIS IN BUCURESTI DAR PLATESC LA TAXE SI IMPOZITE SECT 6 impozit pe masina!! NOAPTEA MINTII!! EU ZIC CA FIREA AR TREBUI SA PKECE MAI RPD DECAT IN LUNA MAI!!

  8. Stimata doamna Primar General

    Dumneavoastra va ganditi la faptul ca noi vom contesta in instanta acest proiect?
    Intrebati daca aveti inteligenta orice RAR din România ca euro 5 si euro 6 polueaza mai mult ca euro 3 si euro 4.
    Va demonstrez faptic cu ambele masini pe care le am(euro 3 si euro 6)
    .Mergem la orice RAR din România si facem testul de gaze esapante.
    Veti vedea ca euro 3 polueaza mai putin ca euro 6(2018), dovada fiind cele doua teste de gaze scoase de catre aparatele de testare a gazelor RAR, nemaivorbind aici de situatiile in care. FAP-ul este scos, firele taiate, masina vanduta in targ ca 2017,2018,2019 etc.
    De ce nu intrebati la sectorul 5,cati bani a cheltuit primarul pe vopsit borduri alb rosu si pe pus bordura peste bordura pana la Dragnea la puscarie?
    De ce nu va ocupati de ce trebuie pe banii nostrii?
    Nu va ganditi ca de luni veti ajunge in instanta, taxa fiind ilegala, toate asociatiile de masini vor contesta taxa?
    Cine va credeti?
    Sunteti cumva cineva pe care nu va cunosc?
    V-am invitat cand erati in campania pentru Primaria Capitalei sa veniti sa vedeti realitatea din sectorul 5 si mi-ati dat un mail tendetiis pe la 12:30 noaptea….
    Sa dau presei răspunsul dumneavoastră?
    Sunteti de plans. Imi pare rau ca existati, cum exista in autobaze RABA de 16 tone care trag autobuze euro 6 defecte cu nori de fum dupa ele. Vi le dau video din telefon cand vreti.
    Va dau legile din Belgia, Olanda, Franța, tari in care am lucrat la testele de poluare ca si consultant . Ati citit cumva?
    Facem sedinte pe bani nostrii si votam cum cere sefa.
    Imi pare rau ca sunteti primar, credeam ca faceti ce trebuie….realitatea fiind alta.

    • Gr/ km este unitatea de masura nu vechimea. Orice lucru facut de om, cu cat este mai mult prelucrat si rafinat cu atat este mai nociv. La fel si cu motoarele, au aparut noxe noi din cauza complexitatii de ardere si rafinare. Cu cat urcam pe scara tehnologiei nu facem lucrutlrile mai sanatoase, este legea entropiei. Legea celor 31 de consilieri platiti de dealeri auto este o mare excrocherie

    • Stiti cumva unde se poate contesta aceasta taxa de oxigen? Trebuie sa dam primaria in judecata? S-au constituit niste asociatii care sa lupte impotriva acestei taxe?

  9. Articol despre Bucuresti cu poza atasata din Montreal!!!!WTF

  10. ACEST PRIMAR( FOSTA PREZENTATOARE DE LA PRIMA) HABAR NU ARE CE VORBESTE ,VREA SA REDUCA POLUAREA SI CE FACE ….MAI INTAI CERE BANI LA OAMENI SA CIRCULE CU MASINILE IN ORAS SI DUPA ACEEA, LE INTERZICE.E ABSURD…..IN CE TARA TRAIM?TOT TIMPUL SE ABROBA TAXE SI IMPOZITE DAR OAMENILOR CE LE OFERA ACEASTA TARA?

  11. Această „firea”, îmi provoacă o greață imensă !. O limbă lată, nehotărâtă (încotro și cui s-o mai lingă !), o fătucă/țărăncuță dispusă la orice, cu oricine !…gabriela, la mizeria și haosul din București, poți liniștită să-ți pui, singură, o taxă pe muie !…

  12. salut oameni in zona pipera sint niste maxi taxi bombe cu ceas de ce nu a interzis firea sa mai circule in buc pt ca sint spaga primarului din voluntari adica sotului doar firma aia cistiga licitatia pt traseul pipera tunari

  13. Taxa trebuie pusa la intrarea in bucuresti egala pt orice masina.Daca ai DORMITORUL afara din oras dar ai nevoie de beneficiile orasului (6 sectoare fara ilfov) trebuie sa platesti indiferent de norma. Bucurestenii care locuiest aici nu polueaza nici un sfert fata de cei care intra zilnic aici,,,gen taxiuri de ilfov,navetisti, vin la spital,stadion,mall,munca,etc, ASADAR TAXA LA INTRARE PT TOT ORASUL ,INTRI,PLATESTI, ,esti localnic si te duci la munte platesti o data la intoarcere,etc,NU INTRI NU PLATESTI SI FARA DIFERENTIERI DE NORMA euro .
    D e poluare sa se ocupe statiile itp,

    • Eu ma ocup cu transportul auto avariate am zile in care intru in 4-5 orase fiecare cu taxele lui…am ajuns la disperare,sa platesc..unde,cui si in Bucuresti am colindat 6 stati mol pentru a gasi sa cumpar acel carton de intrare in oras…e anormal gandita treaba ,a doua chestie eu locuiesc pe Dn1 ,roiul de masini ce trec la munte nu ne afecteaza ..sa ne punem taxa fiecare localitate si uite asa stam de la capitala pana la Brasov sa platim taxe,,si ajungem poimaine”

  14. Taxa trebuie pusa la intrarea in bucuresti egala pt orice masina.Daca ai DORMITORUL afara dar ai nevoie de beneficiile orasului trebuie sa platesti indiferent de norma. Bucurestenii care locuiest aici nu polueaza nici un sfert fata de cei care intra zilnic aici,,,gen taxiuri de ilfov,MICROBUZE DIN TOATA ROMANIA,AUTOCARE,Etc,,navetisti, vin la spital,stadion,mall,munca,etc, ASADAR TAXA LA INTRARE,INTRI,PLATESTI,ESTI LOCALNIC SI VREI LA MUNTE ? PLATESTI LA INTOARCERE, NU INTRI NU PLATESTI SI FARA DIFERENTIERI DE NORMA euro. DE NOXE SA SE OCUPE STATIILE ITP, TOT ASTIA DIN PSD AU UMPLUT ROMANIA DE HARBURI SI ACUM VOR SA.I TAXEZE .enorm DUPA BUCURESTI VA URMA LA FEL IN TOATA TARA. HOTI AU FOST SI HOTI RAMAN

  15. Doamna din partid psd cu 2 presedinti condamnati,POLUAREA DE LA EURO 4,5,6 ,HIBRID E SANATOASA ?!!! POLUARE SE SIMTE DOAR IN CENTRU ¿?? CE INFRASTRUCTURA ATI CREAT SA PUTEM OCOLI ZONA DELIMITATA, FACETI O HARTA CU SECTOARE SI CAI DE TRAVERSARE ,CUM AJUNG DE EXEMPLU DE LA SPITALUL BUDIMEX IN BUCURESTII NOI ¿??? SAU IN DRUMUL TABEREI, ORI DIN TITAN LA AEROPORT ?!?!!!?

  16. Doamna din partid psd cu 2 presedinti condamnati,POLUAREA DE LA EURO 4,5,6 ,HIBRID E SANATOASA ?!!! POLUARE SE SIMTE DOAR IN CENTRU ¿?? CE INFRASTRUCTURA ATI CREAT SA PUTEM OCOLI ZONA DELIMITATA, FACETI O HARTA CU SECTOARE SI CAI DE TRAVERSARE ,CUM AJUNG DE EXEMPLU DE LA SPITALUL BUDIMEX IN BUCURESTII NOI ¿??? SAU IN DRUMUL TABEREI, ORI DIN TITAN LA AEROPORT ?!?!!!?

  17. Eu propum sa blocam accesul tuturor masilor in bucuresti,sa circule doar cele de marfa,salvari si pompieri, restul toata lumea pe jos sau cu transportul in comun neaparat doar euro6 turcesti , si o sa avem cel mai eco oras din romania la ce suprafata are !!!!!!!

  18. LA ACESTI HOTI LE TREBUIE PUSCARIE. ADICA EXEMPLU. DACIA LOGAN EURO3 IMPOZIT AUTO÷ 70 LEI PE AN, NOUA HOTIE 700 LEI PE AN, DE 10 ORI MAI MULT, DACIA SOLENZA EURO2 ÷ IMPOZIT 70 LEI PE AN , NOUA HOTIE 1900 LEI PE AN, DE 27 ORI VALOAREA IMPOZITULUI, SI ARE VOIE DOAR IN ASA ZISA PERIFERIE, CENTRU.I PENTRU WMECHERI, ADICA JUMATATE DE ORAS. SOLICIT PUSCARIE PENTRU SEMNATARII LEGII !!!!!!!+

  19. LA ACESTI HOTI LE TREBUIE PUSCARIE. ADICA EXEMPLU. DACIA LOGAN EURO3 IMPOZIT AUTO÷ 70 LEI PE AN, NOUA HOTIE 700 LEI PE AN, DE 10 ORI MAI MULT, DACIA SOLENZA EURO2 ÷ IMPOZIT 70 LEI PE AN , NOUA HOTIE 1900 LEI PE AN, DE 27 ORI VALOAREA IMPOZITULUI, SI ARE VOIE DOAR IN ASA ZISA PERIFERIE, CENTRU.I PENTRU WMECHERI, ADICA JUMATATE DE ORAS. SOLICIT PUSCARIE PENTRU SEMNATARII LEGII

  20. LA ACESTI HOTI LE TREBUIE PUSCARIE. ADICA EXEMPLU. DACIA LOGAN EURO3 IMPOZIT AUTO÷ 70 LEI PE AN, NOUA HOTIE 700 LEI PE AN, DE 10 ORI MAI MULT, DACIA SOLENZA EURO2 ÷ IMPOZIT 70 LEI PE AN , NOUA HOTIE 1900 LEI PE AN, DE 27 ORI VALOAREA IMPOZITULUI, SI ARE VOIE DOAR IN ASA ZISA PERIFERIE, CENTRU.I PENTRU WMECHERI, ADICA JUMATATE DE ORAS. SOLICIT PUSCARIE PENTRU SEMNATARII LEGII

  21. Eu propun tuturor posesorilor de ldacia logan euro3 sau alte marci echivalente din bucuresti sa blocam toate intrarile in oras la 1 ianuarie2020, ca doar platim de 10 ori mai mult decat ceilalti din romania. Cine o sa vrea sa se plimbe cu masina sa mearga in restul tarii unde e ieftin,doar impozitul auto

  22. O mizerie de lege si nu zic asta din cauza ca e prost gandita ca mna si eu is pentru protectia mediului, insa intr-o tara in care si daca modifici masina ca sa se incadreze in alta norma de poluare mai clar adugi fintru de particule si alte cacaturi, rar-ul ti-o face non-euro sau nu ii modifica norma ca lega la noi zice ca e imposibil, well nu poti sa dai o lege care sa ma oblige pe mine sa imi vand masina si sa iau alta adica imi bag pula in legea lor da prefer sa bag intre 2000-5000 euro in cazanul meu euro 2 si sa il fac euro 5 chiar daca masina nu face mai mult de 3000 euro decat sa iau alta masina, imi place masina mea prea mult si pentru mine are valuare sentimentala !

  23. Anticonstitutionalitate, expropriere si incalcarea dreptului la viata privata, prostie si interese ale dealerilor auto, dresarea oamenilor sa accepte cedarea libertatii de miscare…

    1. Formula emisiilor de noxe este raportata la consum nu la vechime. Unitatea de masura este gr/ km, nu gr/ vechime. Km putini cu o masina non-euro polueaza aerul mai putin decat o masina noua E6 hibrid care face zilnic multi km.
    2. Masurile de imbunatatire a calitatii aerului sunt doar doua: A. – interzici activitatea industriala, mersul cu masina, activitatea oceanului si solului si vietatilor sau B- impaduresti la loc ce s a defrisat.
    Nicio taxa cat de mare, niciun studiu de birou sau aparat de masura nu converteste CO2 in oxigen. Raportul aprobari de defrisari si taieri de copaci supra plantari de copaci tinde spre infinit, dar propaganda stie tehnicile de manipulare, origuvern si consiliu are mincinosii care scriu textele de citit la microfon.
    3. Are loc o expropriere sau limitare a dreptului la viata privata. Masina ti- a fost vanduta de un sistem politic economic si iti este casata de acelasi sistem politico economic care a evoluat si a descoperit poluarea. Are loc un proces tehnologic care te obliga sa consumi masini din ce in ce mai bine monitorizate de servere , la fel ca electrocasnicele si telefoanele. Recent au aparut pe piata bormasini si scule conectate la internet care te urmaresc sa nu ti dai peste degete. Binele facut cu forta este dictatura, orice standardizare in plus e un pas inainte spre lagarul economic al corporatiilor.
    4. Copiii nostri vor avea un desert de beton acoperit cu sticla si nu vor sti ce e poluarea. De vina sunt doar cerul si pamantul si omul, facute de Dumnezeu. Bine ca avem politicieni si corporatii care stiu sa aiba grija de om.

  24. Scopul lor , indiferent de partid, este ca pana in 2030 sa ne electrizeze pe toti, toata Europa, toti locuitorii albi.
    P.s. Fiti cu ochii pe Seattle pt urmatorul atentat luciferic.

  25. TREBUIE SA SCAPAM DE RABLE .
    – AU CUMPARAT RABLA CU 200 E IN GERMANIA
    – TARA ESTE PLINA DE CAZANE
    – SA PLATEASCA CEI CARE AU RABLE

    • Cu ajutorul de partid psd s.a umplut romania de vechituri, iar acum zic ca e poluare . cea mai mare poluare nu o fac bucurestenii, ci restul care vin zilnic din alte localitati,inclusiv ilfov

  26. Propun ca toti locuitorii bucuresteni afectati sa cerem guvernului romaniei sa ne restituie integral minim tva- ul cand ne.a pacalit ca masinile cumparate de noi sunt bune si pot circula oriunde in Romania !

  27. Se incerca limitarea nr de masini in trafic si incurajarea folosirii RATB/metrou, dar romanul este comod si vrea sa parcheze tot timpul in fata blocului/intrarii de la mall sau supermarket. Sunt familii/persoane care au cate 2-3 masini.

    In ultimul timp este aglomerat la orice ora, acum cativa ani se putea circula pe timpul zilei, in afara orelor de varf.

    Schema este destul de simpla si o poate aplica oricine :)… comanzi din germania un harb de 500-2000 e, dupa ce eventual ai facut un credit cu buletinul, iar costurile sunt 100 euro pe an(impozit si asigurare) si o poti parca oriunde (trece de pietoni, ocupi o banda de circulatie etc) pt ca nu primesti amenda.

    Am fost recent in barcelona si nu am vazut atat de multe masini in trafic. Oare de ce? Banuiesc ca si ei pot cumpara din germania aceleasi masini, mai mult puterea lor de cumparare este mult mai mare.

    Probabil multi vor fi deranjati de postarea mea, dar cred ca masina este un lux si nu ar trebui sa si-o permita toata lumea.

  28. Niste idioti au facut un cerc pt zaca. Bucurestiul nu prea are optiuni sa nu fii nevoit sa intri in zona aia,ceea ce fac acum este ilegal, daca se vrea taxarea noxelor sa o faca la orice masina. Un e3 mic polueaza mai putin decat un e6 hibrid mare,gen jeep.. Si cum o sa aiba ei acces la baza de date a politiei nationale romane ?!? Ce lege le va da acest drept, repet lege si nu o hotarare locala ??!!

  29. Sa inteleg ca si in afara perimetrului daca circul cu auto euro 3 trebuie sa am rovineta de oxigen ?

  30. Taxa pe sărăcie. Ești sărac, asta este plătești .

  31. Eu cred ca o varianta mai inteleapta ar fi sa lase parcul auto in pace, deoarece masinile vechi se vor elimina singure in timp, si sa interzica vanzarea sau cumpararea masinilor sub EURO4 sau 5. Este foarte aiurea sa detii o masina care corespunde tehnic si sa ai interdictie de a circula liber…