G4Media.ro

Taxe noi pentru unii români în 2025: pentru mașină în Constanța, pentru…

Taxe noi pentru unii români în 2025: pentru mașină în Constanța, pentru parcare în Sectorul 4, pentru protecția civilă la Iași și pentru șoferii de mașini de mare tonaj care vor să traverseze Brașovul

Anul 2025 vine cu o serie de taxe noi în unele orașe din țară. Cele mai multe se referă la locurile de parcare și autoturisme, însă există și o taxă specială, la Iași, pentru pentru ”menținerea în stare de operativitate a fondului de adăpostire”.

Primăria Iași a instituit o nouă taxă specială, care va fi achitată începând cu 2025. Proprietarii de apartamente care au plătit impozitul la început de an au putut constata că noua taxă a apărut deja în sistem, și poartă titulatura de „taxă de protecție civilă”. Noua taxă va aduce încasări de 1,7 milioane lei la bugetul local, anunță Ziarul de Iași.

Taxa va fi achitată de toți proprietarii de imobile (persoane fizice și juridice) și reprezintă „2% din valoarea impozitului pe clădiri, dar nu mai puțin de 10 lei pentru fiecare contribuabil care datorează impozit pe clădiri către bugetul local”.

Veniturile realizate din încasarea taxei de protecție civilă vor avea destinație precisă în ceea ce privește utilizarea fondurilor. Conform Primăriei, banii vor fi folosiți exclusiv pentru activități pe linie de protecție civilă. „Menținerea în stare de operativitate a fondului de adăpostire existent și asigurarea protecției prin adăpostire a populației Municipiului Iași – lucrări de întreținere, igienizare sau repararea și dotarea adăposturilor de protecție civilă special construite”, arată reprezentanții municipalității.

La Constanța, toți deținătorii de autoturisme din municipiu vor plăti, începând din acest an, o nouă taxă. Valoarea acesteia este de 200 de lei pe an și este justificată de municipalitate prin simplul fapt că autovehiculele circulă și staționează pe raza orașului.

Sunt exceptați de la plata acestei taxe cei care dețin un loc de parcare rezidențială sau constănțenii care achiziționează un abonament în valoare de 199 de lei pe an, care le permite să ocupe gratuit un loc de parcare amenajat, situat în zona 2.

Totodată, deținătorii unui astfel de abonament pot să parcheze fără plată, între anumite ore, și pe un loc de parcare rezidențială.

“Constănțenii care dețin un abonament de parcare pentru zona 2 pot ocupa în intervalul orar 8.00-16.00 un loc de parcare din parcările rezidențiale, fără alte costuri suplimentare”, a declarat Luminița Lare, purtător de cuvânt al Primăriei Constanța, citat de Radio Constanța.

Noua taxă a fost atacată în justiție de un grup de cetățeni și avocați. Primăria Constanța transmite că decizia instituirii noii taxe a fost luată după o analiză atentă, având în vedere necesitatea de a descuraja ocuparea excesivă a spațiilor publice cu autovehicule și de a promova un mediu urban mai prietenos pentru toți locuitorii.

Consilierii locali ai Sectorului au aprobat și ei introducerea unei taxe anuale de 540 de lei pentru deținătorii de mașini care nu au locuri de parcare. Taxa va fi implementată de la 1 ianuarie 2025, iar Primăria susține că măsura va contribui la reducerea aglomerației și va finanța crearea de noi locuri de parcare.

Decizia ar avea rolul de a descuraja achiziționarea de noi autovehicule de către locuitorii care nu au locuri de parcare și de a finanța dezvoltarea unor noi locuri de parcare în sector, contribuind astfel la reducerea aglomerației și a poluării.

Cu toate acestea, mulți locuitori din Sectorul 4 s-au arătat nemulțumiți de această taxă, argumentând că nu există suficiente locuri de parcare în zonele în care locuiesc și că măsura nu va rezolva problema aglomerației.

Din 15 ianuarie 2025, transportatorii de mare tonaj care vor circula pe unele artere rutiere de pe raza judeţului Braşov, aflate în administrarea Consiliului Judeţean, vor fi nevoiţi ca, pe lângă obţinerea permisului de liberă trecere, să plătească o „taxă de drum”, care poate ajunge la maximum 1.500 de lei pe un an, anunță Bună Ziua Brașov, care citează Radio România Brașov.

„Am testat aplicaţia la sfârşitul anului trecut apoi am semnat achiziţia. Urmează să dăm drumul la aplicaţie pe la mijlocul lunii ianuarie. Toţi cei care ne-au scris şi ne-au solicitat eliberarea unui permis de liberă trecere au fost înştiinţaţi că aplicaţia va fi funcţională, inclusiv pe partea de plăţi, zilele următoare (…) Însă, va fi o excepţie. Pentru drumul de la Podu Oltului spre Hărman, permisul de liberă trecere va fi valabil doar pentru drum, nu şi pe pod. Adică, din Hărman până la casele din Podu Oltului de pe partea dinspre Hărman sau dinspre Covasna, în Podu Oltului, până la pod. Starea tehnică a podului nu permite traversarea cu maşini de mare tonaj şi nu vom permite acest lucru nici contra cost. Va apărea acest aspect şi pe aplicaţie”,  Szenner Zoltan, administratorul public al județului.

Vor exista permise LT săptămânale, lunare şi anuale, pe un singur drum sau mai multe, tarifele urmând să fie diferenţiate în funcţie de tonaj, în patru categorii: 3,5-7,5 tone, 7,5-12 tone, 12-24 tone şi 24-40 tone.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Nu cred ca e buna lamentarea.
    Sunt 5 milioane de romani care au 3 sau 4 autoturisme pe familie si sunt parcate pe trotuare, spatii verzi ,etc
    Poluare la maximum!
    De fapt e o laudă: bogatia afisata ca nr de auto parcate pste tot.
    Dar nu se circula cu toate odata pentru ca vezi dimineata trotuarele ocupate, spatiile verzi calcate cu masina.
    Ne afisam ca avem Trei sau Patru auto pe familie distrugem tot si ne lamentam ca-s niste taxe modeste?
    😡
    Dar ce nu impizitam cu 25% a doua masina, cu 5o% a treia masina?
    Șamd.
    Că spatiul verde s-a distrus!🤫

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.