Tehnologia și accesul la tabletă și telefon mobil îi fac pe copii să învețe să scrie înainte de a ști să citească – studiu al Comisiei Europene
În capitolul “România, descoperiri surprinzătoare“ autorii raportului Copiii mici (0-8) și tehnologia digitală – un studiu calitativ în Europa, studiu făcut de hub-ul științific al Comisiei Europene, Joint Research Centre, descriu povestea a doi copii de la noi, care au participat la acest proiect și care au învățat mai întâi să scrie și apoi să citească. În mod cu totul nou, așa ceva a fost posibil mai ales datorită accesului acelor copii la tehnologia digitală, potrivit raportului.
Iată ce scrie în raport:
“Dacă în mod obișnuit copiii învățau să citească mai repede decât să scrie, tehnologiile digitale (printre alți factori) par să favorizeze scrierea. Astfel RO01g6 (n.r. codul de studiu s-ar putea interpreta: g6 – fată, 6 ani) știe să scrie “cărți” (povestește că ea scrie cu majuscule, pe foi de hârtie pe care mama ei trebuie le “lege” după aceea), dar nu știe să citească. Același lucru este valabil pentru RO10b5 (n.r. cod posibil pentru: băiat de 5 ani). Potrivit mamei sale, unul dintre jocurile sale favorite este să scrie în Word liste de oameni care sunt importanți pentru el, dar, din nou, el nu știe să citească”.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank