G4Media.ro

Tendințele globale în călătorii pentru 2025: cum se schimbă motivațiile și obiceiurile…

Sursa foto: pexels.com

Tendințele globale în călătorii pentru 2025: cum se schimbă motivațiile și obiceiurile turistice

În cel mai recent „Raport privind Tendințele Globale în Călătorii pentru 2025” realizat de American Express, compania a identificat patru tendințe majore în turism, analizând motivațiile care îi determină pe consumatori să călătorească și impactul acestora asupra viitorului industriei. Sondajul a inclus peste 2.000 de adulți americani și peste 1.000 de adulți din Australia, Canada, Japonia, Mexic și India, cu venituri anuale de peste 50.000 de dolari sau echivalentul acestora, care călătoresc cel puțin o dată pe an, relatează WWD.

Pasiunea și aspectele practice sunt forțele motrice ale planificării călătoriilor, 77% dintre respondenții globali afirmând că intenționează să efectueze același număr sau mai multe călătorii internaționale comparativ cu anul precedent. De asemenea, 70% dintre Millennials și Gen Z declară că planifică vacanțe care pun accent nu doar pe destinație ci și pe experiența călătoriei, ceea ce face ca trenurile de lux și croazierele să devină metode de transport preferate.

American Express a identificat patru tendințe principale pentru 2025: „Memorable Mementos” (Amintiri Memorabile), „Fam Adventures” (Aventuri de Familie), „Benefit Aficionados” (Adepții Beneficiilor) și „Tap In, Take Off” (Tehnologia Ușurează Călătoriile).

„Memorable Mementos” reflectă dorința consumatorilor de a păstra amintiri unice din călătorii, prin achiziționarea de suveniruri speciale. 82% dintre Millennials și Gen Z sunt în căutarea unor obiecte unicat care să le amintească de călătoriile lor și care să le servească drept povești de împărtășit cu familia și prietenii. Sprijinirea afacerilor locale este o prioritate pentru 73% dintre respondenții globali, categoriile principale de achiziții fiind bunurile de designer (58%), produsele de înfrumusețare (46%) și articolele pentru casă și decorațiuni (43%).

„Fam Adventures” subliniază tendința părinților Millennials și Gen Z de a permite copiilor să participe activ în planificarea vacanțelor și de a implica întreaga familie. Vacanțele multi-generaționale devin din ce în ce mai populare, 58% dintre părinții Millennials și Gen Z intenționând să călătorească alături de familia extinsă în 2025, comparativ cu doar 31% dintre Generația X și Boomers. Principalul motiv al acestei alegeri este dorința de a petrece timp de calitate împreună (89%). De asemenea, majoritatea respondenților globali preferă destinațiile care oferă activități pentru toate vârstele.

„Benefit Aficionados” evidențiază faptul că utilizarea inteligentă a beneficiilor și recompenselor de călătorie a devenit un aspect esențial al procesului de rezervare. 61% dintre Millennials și Gen Z folosesc cardurile de credit pentru a maximiza recompensele de călătorie, comparativ cu doar 36% dintre Generația X și Boomers. Două treimi dintre respondenții globali spun că își optimizează vacanțele internaționale combinând recompensele cardurilor de credit cu alte beneficii ale programelor de loialitate. În plus, 58% dintre respondenți folosesc beneficii multiple pentru upgrade-uri și avantaje de care altfel nu ar fi beneficiat, iar 45% își aleg destinațiile de călătorie în funcție de unde își pot valorifica cel mai bine punctele de pe cardurile de credit.

„Tap In, Take Off” reflectă dependența tot mai mare de tehnologie pentru personalizarea și simplificarea călătoriilor. Accesibilitatea crescută a tehnologiilor de călătorie determină turiștii să utilizeze diverse aplicații și inovații pentru rezervări, planificarea în avans, traduceri și multe altele. În prezent, 80% dintre Millennials și Gen Z folosesc aplicații de planificare a călătoriilor sau rețele sociale pentru organizarea vacanțelor într-un mod convenabil.

83% dintre Millennials și Gen Z consideră că inteligența artificială generativă este utilă în procesul de rezervare, utilizările principale fiind recomandările pentru activități (40%), gestionarea bugetului și a cheltuielilor (36%), asistența pentru traduceri (33%) și recomandările personalizate pentru călătorii (33%).

„Călătorii, în special Millennials și Gen Z, sunt motivați să își rezerve vacanțe bine gândite și pline de semnificație în acest an”, a declarat Audrey Hendley, președinta American Express Travel. „Raportul arată că oamenii sunt foarte pasionați de vacanțele lor. Înțelegem ce își doresc călătorii și, pe măsură ce cererea continuă să crească, ne putem folosi expertiza pentru a crea itinerarii de vis.”

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.