G4Media.ro

Terasamentul prea rigid al pistei de aterizare ar fi putut contribui la…

sursa foto: Yonhap News Agency/Reuters

Terasamentul prea rigid al pistei de aterizare ar fi putut contribui la explozia aeronavei Jeju Air, în Coreea de Sud, soldată cu 179 de morți, susțin anchetatorii

Poliția sud-coreeană a declarat joi că a efectuat percheziții la Jeju Air și la operatorul Aeroportului Internațional Muan, în cadrul anchetei privind accidentul de duminică, soldat cu 179 de morți, în cel mai grav dezastru aviatic produs pe teritoriul țării, scrie Reuters.

Jeju Air 7C2216, care a plecat din capitala thailandeză Bangkok cu destinația Muan, în sud-vestul Coreei de Sud, a aterizat cu burta la pământ și a depășit pista aeroportului regional, explodând în flăcări după ce a lovit un mal.

Doi membri ai echipajului, care se aflau în coada avionului Boeing 737-800, au fost scoși în viață de salvatori. Unul dintre ei se află încă în stare critică, iar celălalt este tratat pentru leziuni, a declarat un oficial al Ministerului Transporturilor.

Conversia datelor din înregistratorul de voce din cabina de pilotaj în fișiere audio, care ar putea furniza informații esențiale despre ultimele minute ale zborului, a fost finalizată joi, a declarat Joo Jong-wan, ministrul adjunct al transporturilor pentru aviație civilă, în cadrul unei conferințe de presă.

Anchetatorii au percheziționat birourile operatorului aeroportuar și ale autorității aviatice a Ministerului Transporturilor din comitatul Muan (sud-vest), precum și biroul Jeju Air din Seul, a precizat poliția provincială din Jeolla de Sud într-o declarație de presă.

Anchetatorii intenționau să confiște documente și materiale legate de operarea și întreținerea aeronavei, precum și de operarea instalațiilor aeroportuare, a declarat un oficial al poliției pentru Reuters.

Oficialul a mai spus că poliția i-a interzis șefului executiv al Jeju Air, Kim E-bae, și unui alt oficial neidentificat să părăsească țara, numindu-i martori-cheie care ar putea fi acuzați de cauzarea deceselor prin neglijență, care se pedepsește cu până la cinci ani de închisoare sau o amendă de până la 20 de milioane de woni (13 600 de dolari).

Jeju Air cooperează cu poliția, a declarat un director al companiei aeriene, Song Kyeong-hoon, în cadrul unei conferințe de presă.

Întrebările experților în siguranță aeriană cu privire la cauzele exploziei mortale s-au concentrat asupra terasamentului, conceput pentru a susține antena „localizer” utilizată pentru a ghida aterizările, care, potrivit acestora, este prea rigid și prea aproape de capătul pistei.

„Această structură rigidă s-a dovedit catastrofală atunci când aeronava care derapase a produs impactul”, a declarat Najmedin Meshkati, profesor de inginerie la University of Southern California, adăugând că este îngrijorător faptul că antena de navigație a fost montată pe „o structură de beton atât de rigidă, în loc de instalarea standard a unui turn/pilon metalic”.

Joo a declarat că ministerul nu a fost încă în măsură să furnizeze detalii clare cu privire la planurile de modernizare ale aeroportului Muan care au dus la adăugarea structurii de susținere a sistemului de navigație.

Ministerul efectuează o verificare a echipamentelor de localizare pe aeroporturile din întreaga țară, a declarat Joo.

De asemenea, este în curs de desfășurare o anchetă cu privire la zborul prăbușit al Jeju Air, în care sunt implicați oficiali sud-coreeni, precum și National Transportation Safety Board (NTSB) din SUA, Federal Aviation Administration (FAA) și producătorul aeronavei, Boeing.

Rămâne neelucidat motivul pentru care aeronava nu și-a desfășurat trenul de aterizare și ce l-a determinat pe pilot să se grăbească într-o a doua încercare de aterizare după ce a anunțat controlul traficului aerian că avionul a fost lovit de o pasăre și a declarat stare de urgență.

Înregistratorul de date de zbor al aeronavei, care a suferit unele avarii, este transportat în Statele Unite pentru a fi analizat în cooperare cu NTSB.

Joo a declarat miercuri că ar putea fi dificil să facă publice fișierele audio ale înregistratorului de voce din cabina piloților, deoarece acestea vor fi esențiale pentru ancheta în curs.

Anchetatori de la NTSB, FAA și Boeing se află în Coreea de Sud pentru a contribui la anchetă.

Președintele interimar al Coreei de Sud, Choi Sang-mok, a declarat, în cadrul unei reuniuni privind gestionarea dezastrelor, că trebuie luate măsuri imediate în cazul în care o inspecție specială a tuturor aeronavelor Boeing 737-800 operate în țară descoperă probleme.

„Deoarece există o mare îngrijorare publică cu privire la același model de aeronavă implicat în accident, Ministerul Transporturilor și organizațiile relevante trebuie să efectueze o inspecție amănunțită a funcționării, întreținerii, educației și formării”, a declarat Choi.

Choi a cerut să nu se precupețească niciun efort pentru a ajuta familiile victimelor, pe măsură ce rămășițele celor uciși le sunt predate. De asemenea, el a cerut poliției să ia măsuri împotriva oricărei persoane care postează mesaje „răuvoitoare” și știri false pe rețelele de socializare legate de dezastru.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Titlul este total gresit. Nu este terasamentul pistei, ci suportul antenei. Cu totul altxeva.

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.