G4Media.ro

Tesco a început să folosească camioane de livrare alimentate de baterii electrice…

foto: captură video

Tesco a început să folosească camioane de livrare alimentate de baterii electrice / Este primul supermarket din Marea Britanie care face încercarea de a-și reduce amprenta de carbon

Cel mai mare lanț de supermarketuri din Marea Britanie a declarat că acesta a fost „începutul în care am învățat cum să folosim camioane electrice”, deoarece toate camioanele noi din Marea Britanie vor trebui să aibă emisii zero până în 2040.

Ultimele cifre oficiale arată că mai mult de un sfert din emisiile din Regatul Unit provin din transport – cu aproape 5% de la mașini.

„Provocarea pentru acest lucru este uriașă”, a declarat la BBC John Steventon de la Tesco.

La summit-ul COP26 de anul trecut, s-a ajuns la un acord global privind clima, în care țările au convenit să mențină creșterea temperaturii la 1,5 °C, despre care oamenii de știință spun că este minimum necesar pentru a preveni o „catastrofă climatică”.

Cinci dintre cele mai mari supermarketuri din Marea Britanie – Tesco, Sainsbury’s, Waitrose, Co-op și M&S – au promis că vor reduce la jumătate impactul asupra mediului al unui magazin săptămânal de produse alimentare până la sfârșitul deceniului. Waitrose și Lidl conduc în topul celor mai ecologice supermarketuri.

Aldi s-a angajat să pună uși pentru toate frigiderele din magazinele sale din Marea Britanie, iar acum Tesco testează camioane complet electrice, deoarece gigantul de vânzare cu amănuntul își propune să devină zero carbon până în 2035.

Asda, Sainsbury’s și Aldi au spus că testează camioanele alimentate cu gaz natural, despre care au spus că ar reduce emisiile cu până la 90%, în comparație cu motorina.

Dar Tesco a spus că este fost singurul supermarket mare din Marea Britanie care a folosit camioane articulate complet electrice, după ce cercetările arată că TIR-urile alimentate cu baterii pot concura cu camioanele diesel.

Două camioane DAF de 37 de tone, care funcționează cu baterii, au început să transporte alimente și mărfuri Tesco de la depoul său feroviar de la periferia Cardiff la centrul său de distribuție la aproximativ 30 km distanță, la Magor, lângă Newport.

„Acest lucru va reprezenta mai puțin de 1% din flota noastră totală de 2000 de camioane”, a spus Steventon.

Cu o autonomie de aproximativ 161 km, el a spus că actuala generație de camioane electrice nu este soluția pentru călătoriile pe distanțe lungi.

„Dar acesta este începutul în care învățăm cum să facem camioane electrice cu scopul de a le extinde în continuare”, a adăugat el.

Tesco a început deja să folosească vehicule electrice pentru serviciul său de livrare la domiciliu și s-a angajat că aceasta va fi „complet electrificată până în 2028”.

„Acum vom încerca să urmăm aceeași călătorie cu flota TIR”, a adăugat Steventon.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. Livrează între puncte fixe.(depozitul principal Tesco—-supermarket Tesco)
    Aprox poate calcula cat parcurge camionul si stie ce greutate are.
    Așa este ușor.
    In schimb unui transportator obișnui îi este aproape imposibil.

  2. Se elimina noxele, treabă buna. Cand vor arunca bateriile vor cauta o tara in Europa de Est…

    • Ia si calculeaza cat polueaza un camion, fa un calcul de co2 pentru fiecare litru de motorina, cat si pentru cei care transporta motorina la benzinarii.
      Telsa recicleaza peste 90% din baterie.

    • Chimicalele folosite la extractia elementelor din baterie unde ajung?
      Este un procedeu asemanator cu extractia aurului din minereu.

  3. „Ultimele cifre oficiale arată că mai mult de un sfert din emisiile din Regatul Unit provin din transport – cu aproape 5% de la mașini.”

    Deci 25% din emisii provin din transporturi, din care 5% de la autoturisme (banuiesc ca asta intelege dl. Clej prin folcloricul „masini”).

    Pana in 2040, tot ce se produce cu scopul „mijloc de transport” (oameni sau marfa) va trebui sa nu mai emita CO2. Bun.

    Care este sarcina ce cade asupra celor care produc restul de 75% din poluarea din UK, ce tinte trebuie sa indeplineasca ei pana in 2040?

    Ca sa ne facem o idee daca aceasta sarcina ambitioasa se vrea realizata pe efortul si sarcina doar a unora sau este o actiune distribuita corect (fara sa avantajeze pe nimeni).

    • * efortul si banii

  4. Praf in ochi. TIR-urile pe baterii nu sunt nici pe departe la fel de bune ca cele pe motorina.
    Au cumparat doar 2 camioane pentru o flota de 2000 camioane. Sa ne anunte care sunt costurile atunci cand vor avoar doar camioane electrice.
    Faptul ca ai autonomie limitata si trebuie sa faci pauze mari pentru reincarcare te obliga sa folosesti mai multe tractoare. Pe langa faptul ca sunt mult mai scumpe, tractoarele electrice au nevoie de baterii noi la fiecare 5-6 ani.
    Probabil pretul serviciului de tranport creste cu 100% sau mai mult daca se merge pe flote electrice.

    In acelasi timp, creste cererea pentru baterii pe litiu, lucru care creste pretul bateriilor si afecteaza inclusiv pretul autoturismelor electrice. O baterie de camion este 10-20 ori mai mare decat una de autoturism.
    Corect ar fi aleaga hidrogen, gaz natural sau biofuel pentru camioane.