Tesco a început să folosească camioane de livrare alimentate de baterii electrice / Este primul supermarket din Marea Britanie care face încercarea de a-și reduce amprenta de carbon
Cel mai mare lanț de supermarketuri din Marea Britanie a declarat că acesta a fost „începutul în care am învățat cum să folosim camioane electrice”, deoarece toate camioanele noi din Marea Britanie vor trebui să aibă emisii zero până în 2040.
Ultimele cifre oficiale arată că mai mult de un sfert din emisiile din Regatul Unit provin din transport – cu aproape 5% de la mașini.
„Provocarea pentru acest lucru este uriașă”, a declarat la BBC John Steventon de la Tesco.
La summit-ul COP26 de anul trecut, s-a ajuns la un acord global privind clima, în care țările au convenit să mențină creșterea temperaturii la 1,5 °C, despre care oamenii de știință spun că este minimum necesar pentru a preveni o „catastrofă climatică”.
Cinci dintre cele mai mari supermarketuri din Marea Britanie – Tesco, Sainsbury’s, Waitrose, Co-op și M&S – au promis că vor reduce la jumătate impactul asupra mediului al unui magazin săptămânal de produse alimentare până la sfârșitul deceniului. Waitrose și Lidl conduc în topul celor mai ecologice supermarketuri.
Aldi s-a angajat să pună uși pentru toate frigiderele din magazinele sale din Marea Britanie, iar acum Tesco testează camioane complet electrice, deoarece gigantul de vânzare cu amănuntul își propune să devină zero carbon până în 2035.
Asda, Sainsbury’s și Aldi au spus că testează camioanele alimentate cu gaz natural, despre care au spus că ar reduce emisiile cu până la 90%, în comparație cu motorina.
Dar Tesco a spus că este fost singurul supermarket mare din Marea Britanie care a folosit camioane articulate complet electrice, după ce cercetările arată că TIR-urile alimentate cu baterii pot concura cu camioanele diesel.
Două camioane DAF de 37 de tone, care funcționează cu baterii, au început să transporte alimente și mărfuri Tesco de la depoul său feroviar de la periferia Cardiff la centrul său de distribuție la aproximativ 30 km distanță, la Magor, lângă Newport.
„Acest lucru va reprezenta mai puțin de 1% din flota noastră totală de 2000 de camioane”, a spus Steventon.
Cu o autonomie de aproximativ 161 km, el a spus că actuala generație de camioane electrice nu este soluția pentru călătoriile pe distanțe lungi.
„Dar acesta este începutul în care învățăm cum să facem camioane electrice cu scopul de a le extinde în continuare”, a adăugat el.
Tesco a început deja să folosească vehicule electrice pentru serviciul său de livrare la domiciliu și s-a angajat că aceasta va fi „complet electrificată până în 2028”.
„Acum vom încerca să urmăm aceeași călătorie cu flota TIR”, a adăugat Steventon.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
7 comentarii