G4Media.ro

Tesla este investigată în SUA, în urma unui accident fatal al unui…

Tesla Sursa foto: Unsplash/Jannes Glas

Tesla este investigată în SUA, în urma unui accident fatal al unui automobil fără şofer, în Texas

Administraţia pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzile Naţionale din SUA a anunţat că a lansat o nouă investigaţie împotriva Tesla, în urma unui accident fatal al unui automobil fără şofer al companiei, produs în Spring, Texas, produs weekendul trecut, relatează CNBC, citată de News.ro.

Doi bărbaţi au murit în urma accidentului, sâmbătă noaptea. Potrivit multiplelor declaraţii făcute de poliţişti, se pare că nimeni nu se afla la volanul automobilului Tesla.

Vehiculul electric, un Tesla 2019 Model S, s-a ciocnit de un copac şi a luat foc. O persoană a fost găsită pe scaunul pasagerului din faţă, iar alta era pe bancheta din spate a vehiculului.

Poliţia şi NHTSA nu şi-au încheiat investigaţiile. Un raport preliminar nu este concludent şi rămân întrebări dacă sistemele avansate de asistenţă a conducătorului auto de la Tesla au fost activate înainte sau în timpul accidentului.

Sistemele companiei sunt comercializate sub numele de marcă Autopilot, Full Self-Driving sau Full Self-Driving beta.

Tesla include standardul Autopilot în toate vehiculele sale mai noi şi vinde Full Self-Driving pentru 10.000 USD, cu o opţiune de abonament în lucru.

Pilotul automat şi tehnologia Full Self-Driving (sau FSD) nu fac vehiculele Tesla sigure pentru a circula fără un şofer la volan.

Unii clienţi care achiziţionează opţiunea FSD primesc, de asemenea, acces la o versiune ”beta” pentru a încerca cele mai noi caracteristici care sunt adăugate la sistem pe drumurile publice, înainte ca toate erorile să fie rezolvate.

Compania afirmă în manualul automobilelor că şoferii trebuie să utilizeze pilotul automat şi FSD numai cu o ”supraveghere activă”.

În acelaşi timp, CEO-ul Tesla, Elon Musk, susţine pe Twitter, unde are 50 de milioane de adepţi, precum şi în apariţiile sale publice, că aceste sisteme sunt sigure şi sunt îmbunătăţite continuu.

sursa foto: Unsplash/ Jannes Glas

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. Old news.

    Puteati sa adaugati faptul ca Musk neaga pe tweteer ca sistemul Autopilot a fost activat in accident sau ca are vreo legatura cu accidentul.

  2. Cea mai tare șmecherie aia, sa plătești o caruta de bani pe o mașină ca să fii cobai pentru sisteme netestate complet.. unde unii plătesc testele de siguranta, alții pun prostii cobai sa le testeze, scriu în carte ca e self driving dar nu self driving de tot.. un fel de n ar mai fi..

    • tu puneti 3 cruci de oglinda ca nu ai nevoie de pilot automat.

    • @008 – 🤣👍

    • @Mihai, asa se face peste tot in lume. Orice lucru inovativ (nu conteaza sectorul) se testeaza pe client.

  3. Problema Tesla este ca foloseste termeni de marketing care induc in eroare consumatorul (Full Self Driving).
    Problema consumatorului este lipsa de judecata si faptul ca isi pune viata in mainile unui algoritm.

  4. Accidentul s-a produs datorita soferului care a fugit de la locul accidentului. Probabil consumase alcool sau alte substante. Tesla nu poate fi trasa la raspundere pentru ca sistemul FSD nu era achizitionat pt acea masina, iar autopilotul (AP) nu se putea activa pe un drum fara marcaje si pe o distanta atat de scurta: 200-300m am inteles ca sunt intre garaj si locul unde a busit masina. Daca iti bagi bormasina in palma si iti dai o gaura, e de vina Bosch pt ca esti idiot?

    • Nu, daca e Bosch, nu e de vina bormasina.
      Dar daca e no name… se schimba situatia.
      Asa e si acum.
      :-))

  5. O sa mai treaca 20 de ani pana vom vedea cazane in stare sa mearga singure, si doar in locurile unde nu ploua sau nu ninge. Asa va mai usor cu pianul „ca i cade clapele”