G4Media.ro

Tesla intenţionează să îşi reducă semnificativ producţia la uzina de la Shanghai…

sursa foto: Facebook

Tesla intenţionează să îşi reducă semnificativ producţia la uzina de la Shanghai în luna ianuarie / Compania nu precizează din ce motiv închide operațiunile pentru o perioadă prelungită

Constructorul american de automobile electrice Tesla intenţionează să îşi reducă producţia realizată la uzina de la Shanghai (China) în luna ianuarie 2023, prelungind şi anul viitor ritmul de producţie redus introdus la începutul acestei luni, arată un document intern consultat de Reuters și preluat de Agerpres.

Potrivit acestuia, în luna ianuarie, Tesla va produce automobile la uzina sa din Shanghai timp de doar 17 zile, între 3 şi 19 ianuarie, după care va înceta să mai producă automobile electrice începând din 20 şi până în 31 ianuarie, ceea ce ar însemna o vacanţă prelungită cu ocazia Noului An Chinezesc. Perioada 21-27 ianuarie 2023 va fi sărbătoare publică în China cu prilejul Anului Nou chinezesc.

Tesla nu precizează care este motivul pentru această reducere a ritmului de producţie. În plus, nu este clar dacă, în afara liniilor de asamblare pentru Model 3 şi Model Y, activitatea va continua la uzina de la Shanghai în luna ianuarie. Până acum, Tesla nu a obişnuit să închidă operaţiunile pentru o perioadă prelungită cu prilejul Noului An Chinezesc.

Anterior, Reuters a informat că Tesla a suspendat producţia la uzina sa din Shanghai începând de sâmbătă, 24 decembrie, ceea ce însemnată că a introdus mai rapid în practică un plan ce prevedea oprirea lucrului în ultima săptămână din decembrie.

Comparativ, în ultima săptămână din luna decembrie 2021, uzina Tesla de la Shanghai, cel mai important hub de producţie pentru grupul controlat de Elon Musk, a funcţionat în regim normal iar cu prilejul sărbătorii de Anul Nou chinezesc din acest an activitatea a fost oprită doar pentru trei zile.

Uzina Tesla de la Shanghai, un complex uriaş în care lucrează aproximativ 20.000 de angajaţi, a fost responsabilă pentru mai mult de jumătate din producţia totală realizată de Tesla în primele trei trimestre din 2022.

Cele mai recente reduceri de producţie la uzina Tesla de la Shanghai vin într-un moment în care creşte numărul cazurilor de infecţie cu Covid în China, după ce autorităţile au renunţat la politica lor zero-Covid la începutul lunii. Decizia autorităţilor chineze a fost salutată de mediul de afaceri deşi a perturbat operaţiunile de producţie.

Şefii de la Tesla şi-au fixat ca obiectiv pentru 2022 o creştere de 50% a producţiei şi livrărilor de vehicule electrice. Analiştii se aşteaptă ca producţia totală realizată de Tesla să nu se ridice la înălţimea obiectivelor, urmând să înregistreze doar o creştere de 45% în ritm anual.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

13 comentarii

  1. Este o explozie de covid, cifre care spun ca sunt 250mil de infectati. In zonele concentrate se vorbeste de 90% care sunt dupa covid sau inca sunt infectati.

    • Extraordinar, deci exista covid? Si nu exista niciun tratament sau mijloc de preventie disponibil?
      In alta ordine de idei, se pare ca exista o „nepotrivire” intre eforturile de crestere a productiei si cerere, altfel nu ar fi oferit Musk un discount pentru cumparatori. Adica Musk poate incerca sa-si atinga pragurile de crestere a productiei, dar nu sunt destui cumparatori. Absolut normal, de altfel, gandindu-ne cat costa o Tesla, comparat cu alternative mult mai ieftine. Iar raportul pret-calitate nu mai e chiar asa de net in favoarea Tesla. Au aparut destule modele care sunt decente la pret si performanta. Or fi modelele Tesla mai performante, dar sunt in esenta modele high-end. Nu poti face vanzari record cu un model high-end.

    • Care alte modele sunt decente?
      M-am uitat la un Megan de 60kw este 44k de euro. 40kw e prea putin, incarca si mai lent si tragi mai mult dintr-o baterie mai mica. Tesla este 50k, nu mi se pare asa mult diferenta cand dai o galagie de bani pe ea. De cand fac cast la frame este bine la imbinari, sunt unii care vor comenta ca usile sunt goale si ca suna a ieftin. Daca as da pe bezina lunar 1500ron, mai repede platesc o rata la electrica. Tesla are profit de 18% la o masina are de unde scade pretul daca chiar are o problema de comenzi dar nu cred ca e cazul.
      Asteptam sa inchida anul si vedem daca a atins cresterea de 50%. Au 1.4mil de masini produse anul asta, la anul vor produce 2mil cel putin daca luam doar ce au produs in q3.
      Musk a scapat o vorba despre o noua fabrica, probabil o sa anunte cand inchide anul financiar. In 2023 asteptam cybertruck care are 1.5mil de precomenzi.

    • Stii ce e hilar? Ca intreruperea de productie e amanata pe ianuarie, desi semnalele ca livrarea productiei e deficitara. Dar importanta pentru Musk e tinta de productie pe anul asta, chiar daca supraproductia fara cerere va necesita oprirea activitatii in ianuarie. De ce? Pentru ca Musk primeste bonusuri zdravene daca atinge tintele de productie. Adica milioane de actiuni la pret preferential. Actiuni pe care o sa le vanda imediat, scazand si mai mult pretul actiunii, dar facand niste miliarde din treaba asta. Ca sa fiu mai precis, MAI MULTE miliarde decat profitul. Asa si-a negociat Musk pachetul de beneficii. Asa vampirizeaza Musk capitalul Tesla in care milioane de entuziasti au investit.

    • Se vede treaba ca pfizer ul a fost bun. Europa si America au scăpat de problema asta. Sinovacul chinezesc nu a dat rezultate. Dar desigur, este o conspirație, șoșoacă și cu capsali trebuie sa ia atitudine, Covid-ul nu exista. E doar o conspirație a medicilor.

  2. Probabil nu este o strategie grozavă să umpli de bani si tehnologie pe niste cimpanzei care te urăsc?
    Acelasi lucru si cu pitecantropii din Rusia! Ce strategie este să-i umpli de bani din gaze pentru ca aceștia să vină să-ți violeze nevastă?
    La dr*cu’ cu amândouă turmele!

  3. Tesla „se duce” incet-incet pe urmele Twitter!!!
    Spre faliment, sub mareata manageriere a geniului Elon Musk!!!

    • Vremurile cand rezervai cu avans zdravan o Tesla care avea sa fie produsa peste ani s-au sfarsit. Fanii cu bani ai lui Musk s-au cam terminat (sau poate sunt shucariti ca a scazut actiunea tesla…), exista o multime de alternative la jumatate de pret cu 80% din performantele modelelor tesla.
      Tesla va continua sa existe si sa produca, dar aberatiile cum ca vor spulbera concurenta, capitalizarea umflata cu pompa, toate astea se aliniaza usor cu realitatea.

    • Twitter avea 1mld in conturi, pe 2023 avea estimate cheltuieli de 6mld si incasari de 3mld. Era in faliment anul urmator. Musk l-a adus pe linia de plutire.
      Tesla are crestere de 50% si anul asta inchide pe plus oricum.
      Pana la urma geniul lui Musk functioneaza.
      Toti brokeri de bursa iti dau 1:30 leverage pe actiuni, adica la 100$ tranzactionezi 3000$, daca vindeai actiuni la scaderea de 70% te umpleai de bani. Este asa de simplu daca va credeti mama Omida sa faceti bani!… Imi puneai o monitorizare si imi inchideai gura ca esti desteapta… dar asa, doar latri la luna…

  4. Filmările din SUA din ultimele zile ( „uraganul secolului”) nu sunt încurajatoare in ceea ce privește automobilul electric.

  5. Numai un geniu putea sa duca Tesla de la 400$ actiunea la 123$ cat e acum
    Faliment pe modelul Twitter scrie pe ei

  6. Zero Covid, zero Tesla.