G4Media.ro

Tesla oferă un abonament de 199 de dolari pe lună pentru asistenţă…

Tesla oferă un abonament de 199 de dolari pe lună pentru asistenţă software avansată pentru şoferi

Tesla a introdus opţiunea ca unii dintre clienţii săi să se poată abona la un sistem de asistenţă software avansată pentru şoferi, de 199 de dolari pe lună, numit „Full Self-Driving capability” (FSD – capabilitate de conducere autonomă completă), în loc să plătească 10.000 de dolari, transmite Reuters, citată de News.ro.

Tesla a spus anterior că serviciul său de abonament va genera venituri recurente şi va extinde baza de clienţi pentru caracteristici scumpe, inclusiv funcţia de asistenţă pentru schimbarea benzii pe autostrăzi şi asistenţa la parcare.

Dar producătorul american de vehicule electrice a reiterat că actualele caracteristici ”nu fac vehiculul autonom”, adăugând că acesta ”necesită un şofer atent în permanenţă, cu mâinile pe volan”.

„Abonamentele la serviciul FSD sunt disponibile în prezent pentru vehiculele eligibile din Statele Unite. Verificaţi aplicaţia Tesla pentru actualizări privind disponibilitatea în alte regiuni”, a spus Tesla pe site-ul său.

Directorul financiar al Tesla, Zachary Kirkhorn, a declarat în aprilie că serviciul de abonament planificat va genera venituri recurente pentru companie, deşi ”ar putea exista o perioadă de timp în care numerarul să se reducă pe termen scurt”.

„Dacă … te uiţi la numărul de clienţi care nu au achiziţionat FSD în avans sau în leasing şi poate vor să experimenteze cu FSD, aceasta este o opţiune excelentă pentru ei”, a spus el în timpul unei teleconferinţe susţinute în aprilie, la raportarea rezultatelor financiare ale companiei.

Tesla a spus că serviciul de abonament este disponibil pentru vehiculele echipate cu computer Full-Driving 3.0 sau mai mare. Compania le-a spus clienţilor că actualizarea la noul hardware va costa 1.500 de dolari.

Directorul general al Tesla, Elon Musk, a prognozat în 2019 că robotaxiurile fără şoferi umani vor fi disponibile pe unele pieţe din SUA în 2020.

În martie, Tesla a declarat unui organism de reglementare din California că este posibil să nu realizeze o tehnologie completă de conducere autonomă până la finalul acestui an.

Tesla a testat noul său software de conducere semi-autonomă pentru străzile oraşului şi săptămâna trecută a distribuit ”FSD Beta v9” unui număr limitat de clienţi.

sursa foto: Tesla

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

18 comentarii

  1. You will own nothing and be happy.

  2. Tare, platesti 199 USD pe luna ca sa stai in continuare pe scaunul soferului cu ochi-n patru, sa nu intre softul beta in gard.
    Nu conteneste sa ma uimeasca modelul de business american a la Apple, Micorsoft sau mai nou Tesla. Reusesc sa scoata bani din ceea ce altii primesc pe gratis, ba chiar reusesc sa-i convinga pe cumparatori ca e ceva normal.

    • Pana nu simti covrigul in mana, sa mesteci in schimbator nu te simti bine, sa ajungi cu picioarele amortite dupa 300km, sa mai faci si accident ca vita pe autostrada.
      Este singura masina care si opreste la obstacole.
      Noi intotdeauna suntem mai destepti, conducem mai bine decat o masina, nu ne vaccinam ca ne cresc solzi, ne protejam noi naturist de covid, suntem dati dreacu!

    • in comparatie cu a da 10k dolari pe dotarea aia, dai 200 pe luna. nu e rau. daca nu iti place, renunti la ea. nu ai cum sa nu stai cu ochii pe el. nici legislatia nu permite sa mearga masinile singure si momentan sunt multe probleme. nu primeste nimeni pe gratis softul ala, nu mai bate campii. celelalte marci nici nu au asa ceva.
      softul lor e foarte bun, problema e ca mai da erori. si cand da erori, dupa ce ti-a dat o falsa senzatie de siguranta, faci accident. de multe ori fatal. o sa zici ca daca e asa bun, de ce da erori. o explicatie e ca este si foarte avansat. nimeni nu mai ofera ce ofera ei, nici gratis nici contra cost. ceilalti merg pe cartea sigurantei, mai putine chestii, dar si mai mici riscuri de accident.
      nu te obliga nimeni sa iei softul asta eu nu l-as lua din motivul cu siguranta. dar nici as avea de la altii ca nu ofera asa ceva. cu ceva vine masina standard e suficient ca sa iti mai ia din oboseala.

    • NICI PE DEPARTE. Foarte multe masini au radar frontal + camera de analiza a traficului si opresc singure in caz de pericol/obstacol/posibil accident etc. Tehnologia a ajuns la un nivel de performanta foarte ridicat, sistemul face minuni – am intrat pe prioritate cu ~40 la ora in interesectie cu o masina dotata cu radar (nu, nu e Tesla sau alta electrica) si a franat singura in cativa metri pana la oprire pentru ca un idiot a intrat din lateral cu peste 60 la ora cu toate ca avea semn de STOP. m-am oprit la 5 cm cred de el. Daca nu aveam acest sistem eram praf amandoi.
      Asa ca as mai studia inainte de a afirma ca e „singura” masina care opreste!

    • Tesla nu e singura masina care opreste singura, tine banda singura, te avertizeaza ca urmeaza sa treci pe rosu etc. Aproape toti producatorii seriosi de masini au integrat aceste sisteme, unii chiar standard, altii ca optionale, dar niciunul nu cere 10K pe pachetul intreg.
      Este rau sa dai 200$ pe luna pentru a beneficia de o functie a masinii – de banii aia imi iau un credit si primesc mult mai multi bani decat astia 10K cat „costa” sistemul, cu care pot sa imi MEGA dotez masina cand o cumpar. Si ma bucur de acele optiuni mai mult de 4 ani (cat ar fi cei 10K impartiti in rate lunare de 200$)!

    • Marketingul lor prinde deoarece „20% din americani cred ca vaccinul covod contine microcipuro

    • nu sunt deloc identice, aia e. al lor e mai bun. studiaza inainte sa faci afirmatii din astea. si e o oferta 200 de dolari. nu vrei, nu iei, nu inteleg ce tot discutam. tu esti suparat ca ti se pare mult, si sunt de acord cu tine, doar ca ce iti scapa tie e ca nimeni nu ofera ce ofera ei. tu judeci doar dupa astea de le au toti: tine banda, opresti, ai unghi mort etc. asta e in stare sa mearga complet neasistat de la A la B. acum zi-mi ca face si masina ta asa ceva. nici gand.
      eu nu as lua sistemul pt ca oricum nu e perfect si nu as avea ce face cu el. dar nici nu pot sustine ca e ca al altora. e mai avansat clar. citeste pe net si o sa intelegi. problema cu el e falsul sentiment de siguranta. ca daca da gres si tu nu esti atent ca stiai ca nu da gres, poti sa ti-o iei rau.

      aceeasi chestie e si la sistemele celorlalti producatori. dar acolo nu ai cum sa ajungi la acel sentiment de siguranta ca ei nu ofera condus autonom de nivelul tesla si ca atare oricum stai atent.
      dar nu mai insista cu duda ca e „aproape identic”. dpdv al ceea ce face e clar mai avansat. ok, poate nu pt tine, dar nici nu esti american, deci nu ti se adreseaza oferta.

    • Sa fim seriosi. Sa-ti numesti sistemul de conducere „Full Self-Driving capability”, dar sa te lauzi doar cu functii „premium” de schimbarea benzii pe autostrada si asistenta la parcare…e dincolo de ce numesc eu o gluma buna. Astea sunt incluse in pachet la alti producatori.
      Daca pui la socoteala si actualizarile hardware de jdemii de dolari, asistenta software pare doar o functie pentru snobi. Probabil ca va fi un sticker pe masina cu care sa te lauzi prietenilor.
      Pai oameni buni, cine mai indrazneste sa vanda soft beta (e beta, scrie si in articol) clientilor? Daca macar ar garanta pentru autonomia completa si functionare 100% a functiilor amarate implementate, dar si pentru alea au disclaimer (soferul trebuie sa fie la volan, atent, gata sa intervina). Sa aiba macar curajul sa zica: Avem implementat 100% schimbarea benzilor si parcarea automata. NU avem implementat mersul pe zapada, depasirea pe drum national, mersul pe ceata, etc. Si sa garanteze printr-un soi de asigurare globala ca orice functionare defectuoasa (exceptand abuzurile) sa fie despagubita de Tesla. No, poate aia as fi cumparat. Dar sa fiu cobai pe bani la Tesla si sa furnizez date din „cutia neagra” a autoturismului cand ma infig in parapet….nu, merci!

  3. Fără reprezentare și tehnicieni care să intervină o mașină nu este practicabilă pe drumurile publice. Tesla se încadrează la categoria de vehicule demonstrative susținute de fanaticism și idealism.

  4. Cam in 4 ani vei plati in total 10K USD sub forma de abonament lunar pt optiunea de pilot „autonom”. Daca tii masina mai mult de 4 ani, platesti mai mult per total decat daca ai cumpara functia de la inceput cu banii jos. Avand in vedere ca Tesla promoveaza abonamentul ca o mare facilitate, ceva benefic pt finantele clientului inseamna ca sugereaza ca masinile lor vor fi folosite poate chiar mai putin de 4 ani, ca sa iesi tu pe plus. Ciudat…
    Pe de alta parte, 10K$ pentru pilot automat care nu e chiar atat de automat / autonom este exorbitant, alti producatori de masini ofera aproape aceleasi lucruri (distanta constanta fata de masina din fata, cu oprire pana la 0 si pornire automata de pe loc, pastrarea benzii de circulatie, avertizare la culoarea rosie a semaforului, franare de urgenta etc.) pentru MULT mai putin!

    • si tesla ofera ce zici tu STANDARD. dar softul asta face mult mai mult. si ce face el nu e usor de realizat. pastrarea benzii e banal. asta face inclusiv depasiri si incadrari pe alte benzi/sosele, finalizate de parcare. nu parcare din aia cand mergi tu si apesi pe un buton si ii zici „parcheaza aici”, ci pur si simplu dupa ce a mers 100km singura, te si parcheaza ca a ajuns la destinatie. sunt de acord cu tine ca e scump, dar pe de alta parte noi nu dezvoltam asa ceva, asa ca e cam greu de zis cat hardware si software intra acolo.

    • … totusi e departe de perfectiune, are multe bug-uri, da rateuri, tot trebuie sa fii atent la volan, sa supervizezi fiecare operatiune facuta de masina etc. Adica dau bani doar pe un asistent de pilot automat, ca tot eu trebuie sa am grija la ce se intampla cu masina si cei din jur. Si nu dau putin…
      Aia cu parcarea singura o face si Huyndai mai nou, deci nu e nimic spectaculos. Mercedes are din 2017 sistem oarecum automat de schimbare banda – soferul trebuie doar sa semnalizeze, masina se „asigura” si schimba banda complet singura. Nici aici nimic spectaculos.

  5. Pentru toti fanaticii Elon: el traieste din vanzarea certificatelor verzi si din manevre cu criptomonede. Tesla nu aduce profit, e doar ca sa poata face afaceri cu certificatele.
    Alta manevra e sa atraga investitori in afaceri aiuristice si sa toace banii fara rezultate, cum a fost prostia cu trenul in tub.

    • „Tesla Q1 Earnings 2021: Company posts net income of $438 million”
      Au facut un studiu de piata sa vada daca cei care cumpara Tesla sunt fanatici si nu prea le-a iesit. Primele 5 considerente:

      Range
      Performance and acceleration
      Styling
      Build quality
      Vehicles are new and different

      Tocmai au prins un contract sa faca o prostie de tub.
      vs
      Noi ramanem blocati in telegondola lui mazare.

  6. Traiasca confortul suprem (cacofonie intentionata), in curand vom vedea copii mici la „volan”, pisici sau caini. Omul transformat in leguma consumatoare de distractie, bunuri si lene maxima.

  7. Imi place ca unii comenteaza si aici in dulcele spirit romanesc. ca vezi doamne apple, tesla etc ar fi vai de capul lor si americanii niste fraieri de parca Romania ar fi iesit din zona analfabetismului, a toaletelor din curte si a lipsei de autostrazi si case smart. Tot felul de destepti in cap care se cred mesia cand vine vorba de IT si masini .
    Alti destepti le canta laudatum chinezilor in frunte cu nenea socialistu’ de serviciu de la zona IT ca hotomanii de chinezi ar fi cu 2 sau 5 ani inaintea americanilor la tehnologia 5G. Americani care vor putea da 5G in orice punct de pe planeta la sfarsitul acestui an cu ajutorul Space X. Inclusiv in dictatura din China. Marele zid informatic al CCP o va lua cu lamaie pentru a putea controla si cenzura informatia care va curge direct din cer.
    Vai de capul vostru de aroganti complexati cum stiti voi mai bine despre masini electrice si conducerea autonoma din cojile voastre cu fum parcate in fata blocurilor comuniste…

    • Plimba ursul nene. Intamplator mananc pe paine domeniul IT. Si stiu destul de bine ce salt imens de complexitate necesita un sistem AUTONOM de FULL-SELF driving. Sa-ti numesti caricatura aia de sitem autonom asa e ca si cum programelul meu care printeaza Hello, World! e o versiune beta de inteligenta artificiala ca-n Terminator.
      Sa declari in 2019 ca vei avea masini full autonome in 2020, iar in 2021 sa oferi doar parcare si schimbarea benzii pe autostrada inseamna sa bagi botul la un smen in toata puterea cuvantului. Pentru ca NU CRED ca Musk nu intelege cat de greu va obtine acel soft. Si asta implica o minciuna grosolana spusa senin in fata a milioane de idoli care il apara si daca ajung in mormant ghidati de beta-ul pe bani a lui Tesla.