G4Media.ro

Tesla va investi mai multe miliarde de euro în viitoarea fabrică de…

Tesla va investi mai multe miliarde de euro în viitoarea fabrică de la Berlin, unde vor fi produse baterii electrice și SUV-ul Model Y

Constructorul american de automobile electrice Tesla intenţionează să investească până la patru miliarde de euro în prima sa uzină din Europa, care urmează să fie amplasată în apropiere de Berlin, au declarat sursele citate de DPA.

Potrivit unor surse din interiorul guvernului landului Brandenburg, în prima fază, viitoarea uzină Tesla ar urma să aibă 3.000 de angajaţi, însă după expansiune cifra ar putea ajunge la 8.000 de angajaţi. Lucrările de construcţia la viitoarea uzină ar urma să înceapă în primul trimestru din 2020, însă până atunci Tesla trebuie să depună actele necesare pentru obţinerea autorizaţiilor.

Tot potrivit surselor din interiorul guvernului landului Brandenburg, Tesla intenţionează să planteze un număr triplu de arbori faţă de cei care urmează să fie doborâţi pe terenul unde urmează să fie construită uzina.

Potrivit cotidianului „Bild am Sonntag”, Tesla ar urma să beneficieze de subvenţii europene în valoare de aproximativ 300 milioane de euro, dacă Bruxelles-ul îşi va da acordul pentru aceste subvenţii.

Uzina Tesla din Germania ar urma să demareze operaţiunile la finele lui 2021. În prima fază la această uzină vor fi produse bateriile pentru vehiculele sale electrice, dar şi SUV-ul Model Y.

Prima „Gigafactory” a fost construită de Tesla în deşertul din statul american Nevada. Apoi, în mai puţin de şase luni, a fost construită o altă fabrică în China, la Shanghai. Deja compania dispune de o fabrică de asamblare în Olanda unde sunt produse maşinile Model S şi X.

Tesla intenţionează să livreze în acest an un număr record de 360.000 – 400.000 de vehicule.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. Vrajeala. Banii ii vor plati chiar nemtii obisnuiti prin ajutoare de stat, discounturi si taieri de taxe. Asta daca fabrica asta chiar va functiona vreo zi si nu e o vrajeala de PR :))

    • Deja neamțul obișnuit plateste prin taxele pe diesel. Oricum condiționarea investiției de subvenții și ajutoare de stat e un indiciu asupra „viabilității” proiectului.
      Ofensiva mediatică a automobilului electric e in plin avânt. Deja nu se mai folosesc decât termeni gen: automobile ecologice, verzi, prietenoase cu mediul, neutre fata de carbon sau pur și simplu eco. Până și WiFirea si-a însușit jargonul asta. De fapt și electricele poluează…

    • Asa-i, nu exista 0 emisii (nici chiar in cazul curentului din surse regenerabile (undeva in productia turbinelor/panourilor/barajelor, s-a eliberat CO2)).

      Doar ca in cazul masinilor electrice, emisile de CO2 la incarcare sunt mult mai mici decat emisiile la rularepentru o masina cu motor termic (oricare ar fi ea). Asta cu toate ca pentru producerea bateriilor, e eliberata o cantitate (unica) foarte mare de CO2. Un motiv printre cele mai importante e durata de viata a bateriei (undeva intre 600.000 si 800.000 km) si a masinii (masinile Tesla sunt proiectate pentru o durata de viata de cca 1.500.000 km).

    • @Marius zice așa „pentru producerea bateriilor, e eliberata o cantitate (unica) foarte mare de CO2”
      NU e cu nimic diferit sau mai mare decît CO2 (si alți poluanți) care se eliberează la fabricarea unei mașini cu ardere internă. Asta e doar manipulare. Că e mașină electrică, că e pe benzină/motorină, fabricarea are cam același cost, dpdv al poluării.

      Diferența o face eficiența trenului de rulare: la cel cu ardere internă, max. 30% util, restul poluare și căldură, pe cînd la electric 95% util, zero poluare, restul căldură.

      Și diferența o mai face că la electric, pot să-mi produc simplu, curat și relativ ieftin energia necesară pentru mașină și singur, dacă doresc. La benzină/motorină, asta e exclus.

      Aaa, și mai sînt cei care cîrcotesc că da, că și curentul se face arzînd căbuni/gaz metan. Mai întîi că asta e fals, doar o parte din curentul electric se face așa. Dar și de ar fi tot produs așa, arzînd combustibil fosil în ditai termocentrala e cu un ordin de mărime mai eficient, decît arzîndu-l în utilaje mici, mobile, ieftine, deci izolate mai prost, etc.

  2. Articolul pomenești de Model Y, dar ilustrează cu o poză cu Model X 🙂