The Economist: Curiosul caz al aviației militare ruse. În primele două săptămâni de război, avioanele au jucat un rol minor în conflictul din Ucraina
Vara trecută, comandantul adjunct al Forțelor Aeriene ruse Serghei Dronov afirma că armata urmează să primească peste 60 de avioane noi până la sfârșitul anului, printre care avioane de luptă Su-30, Su-35 și Su-57, alături de bombardiere Su-34, transmite Biziday.ro, care citează o analiză The Economist. Dronov a transmis atunci că aceste aeronave “au fost testate în condiții de luptă” în Siria.
În ultimul deceniu, Rusia a alocat miliarde de dolari pentru îmbunătățirea capabilităților militare ale forțelor sale aeriene (…) Dar în primele două săptămâni de război, forțele aeriene ale Rusiei au jucat un rol minor. Activitatea aeriană este greu de urmărit, iar atacurile aeriene rusești din ultimele zile este posibil să se fi intensificat atât ca număr, cât și în complexitate. Se pare că armata Rusiei a decis să nu-și etaleze în totalitate capacitățile în războiul aerian.
Se pare că rachetele antiaeriene Stinger cu lansare de pe umăr, primite de Ucraina de la SUA, Letonia și Lituania, care pot ținti motoarele fierbinți ale aeronavelor care zboară sub 3.500 metri, ridică probleme deosebite pentru piloții ruși, care sunt nevoiți să zboare la astfel de altitudini mici pentru a evita rachetele Buk.
O altă teorie este că stocul Rusiei de muniții ghidate de precizie se epuizează. Michael Kofman de la CNA, un think-tank american, este de părere că Rusia are muniții în rezervă, fie pentru a le folosi mai târziu în acest război, fie în așteptarea unuia mai mare.
Rezultatul este că Rusia a pierdut un număr substanțial de avioane.
- Citește analiza integrală pe Biziday.ro.
Sursa foto: Wikipedia / Aleksandr Medvedev – (russianplanes.net)
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
33 comentarii