G4Media.ro

The Guardian: Conferința Grupului Economist privind cancerul a fost anulată din cauza…

Sursa foto: Unsplash / National Cancer Institute

The Guardian: Conferința Grupului Economist privind cancerul a fost anulată din cauza legăturilor cu firmele de tutun

Vorbitorii și participanții se retrag de la evenimentul Economist Impact din cauza legăturilor cu Philip Morris și Japan Tobacco, relatează The Guardian.

O divizie a editorului publicației The Economist a fost nevoită să anuleze în ultimul moment o conferință de profil privind cancerul, pe fondul unei reacții negative din partea vorbitorilor și a participanților cu privire la asocierea sa cu companiile de tutun din spatele unor mărci precum Marlboro și Benson & Hedges.

Economist Impact, parte a grupului Economist, care deține revista săptămânală de afaceri omonimă, urma să organizeze a 10-a ediție anuală a seriei mondiale privind cancerul la Bruxelles la sfârșitul lunii.
Evenimentul de două zile, desfășurat la Marriott Hotel Grand Palace, este promovat ca „modelarea agendei de control al cancerului” și a atras peste 300 de participanți și 80 de vorbitori.

The Guardian înțelege că evenimentul a fost anulat din cauza unei reacții împotriva legăturilor pe care Economist Impact le are cu Philip Morris International, cea mai mare companie de tutun din lume și proprietarul celei mai populare mărci Marlboro, și Japan Tobacco International, care deține mărci precum Camel, Silk Cut și Benson & Hedges.

Săptămâna trecută, Uniunea pentru Controlul Internațional al Cancerului, cea mai veche și cea mai mare organizație globală de membri dedicată luării de măsuri împotriva cancerului, a declarat că se retrage de la evenimentul Economist Impact „din cauza legăturilor sale cu industria tutunului”.

„Această decizie provine din faptul că UICC a aflat că Economist Impact lucrează cu Philip Morris International (PMI) și Japan Tobacco International (JTI)”, a declarat sindicatul. „UICC are o politică de lungă durată de a nu se angaja cu industria tutunului, în conformitate cu Convenția-cadru a Organizației Mondiale a Sănătății privind controlul tutunului. Această politică reflectă angajamentul nostru față de sănătatea publică și dedicarea noastră pentru reducerea poverii globale a cancerului.”

Sindicatul, care a fost o „organizație de sprijin” a evenimentului Economist Impact, are mai mult de 1 100 de organizații membre în peste 170 de țări și teritorii.

Mark Lawler, profesor de sănătate digitală la Queen’s University Belfast și președinte al International Cancer Benchmarking Partnership, a declarat că a fost uimit să afle despre legături. „Imaginați-vă surpriza mea când am descoperit că Economist Impact, care organizează evenimentul World Cancer Series, la care trebuia să vorbesc la Bruxelles, a fost susținut nu de una, ci de două companii internaționale de țigări – Philip Morris International și Japan Tobacco International. Am fost livid și m-am retras imediat de la eveniment.

„În ce lume poate o organizație să creadă în mod serios că este în regulă să organizeze un eveniment important privind cancerul, care reunește experți mondiali, în timp ce primește sponsorizări de la o companie al cărei produs a cauzat milioane de decese prin cancer în întreaga lume? Absolut șocant”.

Dr. Wendy Yared, director al Asociației Ligilor Europene de Cancer, a declarat că a scris organizatorilor pe 16 septembrie, retrăgându-se de la conferință.

„Sper sincer că colegii dvs. de la Economist Impact vor reconsidera adevăratul Impact pe care îl are atunci când se asociază cu o industrie care produce și promovează fără scrupule în întreaga lume un produs letal care este responsabil pentru 25% din toate decesele cauzate de cancer la nivel mondial”, a scris ea.

Mai târziu în acea zi, Ian Hemming, directorul general al evenimentelor Economist lmpact, a trimis un e-mail pentru a informa toți vorbitorii că conferința a fost anulată.

„Am luat act de preocupările comunității cancerului cu privire la activitatea Economist lmpact sponsorizată de companiile de tutun”, a scris el. „Avem o politică de lungă durată conform căreia nu acceptăm sponsorizări din partea companiilor de tutun pentru lucrările sau evenimentele Economist lmpact legate de sănătate. Respectăm alegerea făcută de unii vorbitori și sponsori de a nu participa la summit.”

Site-ul Economist Impact include conținut de marcă, cum ar fi un articol intitulat A Fine Balance. Deliver Change, care este „susținut de Philip Morris International” și include logo-ul companiei.

În cadrul articolului, gigantul tutunului este prezentat cu simpatie și comparat cu producătorii de automobile care au dezvoltat motoare cu combustie poluante, dar care se orientează acum către tehnologii mai curate, cum ar fi vehiculele electrice și hibride.

Într-un pasaj se afirmă: „În mod similar, o companie precum Philip Morris International (PMI) evoluează către o întreprindere bazată pe știință și tehnologie, axată pe furnizarea de alternative mai bune fără combustie pentru clienții săi”.

Un alt articol, etichetat ca fiind un articol publicitar, este semnat de un vicepreședinte senior pentru afaceri corporative la JTI.

Documentul susține că prețul în creștere al țigărilor, care fac în mod obișnuit obiectul unor creșteri de taxe, îi determină pe consumatori să apeleze la surse ilegale de tutun, ceea ce înseamnă că guvernele pierd venituri de la marile companii de tutun legitime.

„În cazul în care vedem că accesibilitatea țigărilor legale nu mai este la îndemâna multor consumatori, în special în această perioadă, vedem că comerțul ilegal continuă să crească”, se arată în articolul elaborat de directorul JTI. „Pe măsură ce guvernele caută să limiteze deficitele bugetare, luarea de măsuri privind comerțul ilicit ar putea preveni pierderea a miliarde de dolari capturate de infractori în fiecare an.”

Argumentul împotriva obligării companiilor producătoare de tutun să crească prețul țigărilor este susținut de afirmația că guvernul francez a ratat 2,5 – 3 miliarde de euro din accize anual, după ce a crescut costul unui pachet de țigări cu 80% între 2010 și 2020.
Edițiile anterioare ale evenimentului Economist Impact Cancer Series au atras ca sponsori principali mărci precum GlaxoSmithKline, Janssen, filiala Johnson & Johnson, și MSD de la Merck & Co.
Grupului
Un purtător de cuvânt al Economist Group a declarat: „Respectăm alegerea făcută de unii vorbitori de a nu participa la summitul Economist Impact’s world cancer series. Din cauza acestor schimbări, am anulat evenimentul din acest an”.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...