G4Media.ro

TikTok a trimis Comisiei Europene un raport de evaluare a riscurilor pentru…

Sursa foto: Unsplash / Solen Feyissa

TikTok a trimis Comisiei Europene un raport de evaluare a riscurilor pentru TikTok Lite, aplicația care dă recompense pentru vizionări/ Preocupări privind impactul asupra copiilor, sănătatea mintală și dependență

TikTok a prezentat Comisiei Europene un raport de evaluare a riscurilor privind noua sa aplicație TikTok Lite, a anunțat marți compania, evitând o posibilă amendă, scrie Reuters.

Luni, executivul UE îi acordase companiei deținute de ByteDance 24 de ore pentru a furniza raportul, afirmând că este îngrijorată în legătură cu programul de recompense al TikTok Lite și cu potențialul de a crea dependență pentru copii. De asemenea, a subliniat faptul că TikTok nu a furnizat un raport de evaluare a riscurilor noii aplicații înainte de a o lansa luna aceasta în Spania și Franța.

Comisia a declarat că aplică Legea privind serviciile digitale (DSA), care impune marilor companii online să depună mai multe eforturi pentru a combate conținutul ilegal și dăunător de pe platformele lor, în caz contrar riscând amenzi de până la 6% din cifra de afaceri anuală globală.

„Am prezentat un raport”, a declarat un purtător de cuvânt al TikTok.

Compania are termen până miercuri pentru a prezenta argumente privind programul de recompensă, care vor determina dacă executivul european va suspenda temporar programul până când va evalua dacă este sigur pentru copii.

O problemă și mai mare pentru companie este decizia Comisiei de a deschide o investigație privind lansarea TikTok Lite în Franța și Spania și dacă aceasta a încălcat normele DSA.

O versiune redusă a platformei normale, funcția Task & Rewards a Lite plătește utilizatorii cu câțiva eurocenți pe zi pe zi pentru vizionarea de videoclipuri și implicarea în aplicație.

Comisia Europeană a cerut recent TikTok detalii despre evaluarea riscurilor pe care a efectuat-o înainte de a lansa această funcție. Preocupările sale se referă la impactul asupra copiilor, la sănătatea mintală și la dependență.

Comisia spune că dorește informații “cu privire la măsurile pe care platforma le-a pus în aplicare pentru a atenua astfel de riscuri sistemice”.

În cadrul funcției Task & Rewards (Sarcini și recompense), utilizatorii pot câștiga monede pentru “sarcini”, cum ar fi vizionarea, aprecierea sau partajarea videoclipurilor.

Potrivit TikTok, timpul maxim zilnic de ecran eligibil pentru recompense este de o oră, în timp ce utilizatorii nu vor putea câștiga mai mult de aproximativ 1 euro  pe zi. De asemenea, utilizatorii vor trebui să dovedească faptul că au peste 18 ani pentru a câștiga recompense.

Potrivit ziarului francez Le Monde, care a testat funcția, utilizatorii pot câștiga recompense doar pentru videoclipurile sugerate de fluxurile lor algoritmice și nu pentru videoclipurile pe care le caută în mod special.

“Utilizatorii nu au de ales”, afirmă ziarul. “Doar vizionarea conținutului propus de aplicație este recompensată”.

De asemenea, raportul a comparat funcția cu un joc video, “care își copleșește jucătorii cu recompense în funcție de activitatea lor pentru a-i face să revină”.

Programul de recompense este o “abordare complet diferită” în urmărirea obiectivului social media de a menține oamenii implicați, potrivit dr. Sarah Hodge, un psiholog de la Bath Spa University.

“O fac mult mai explicit și îi recompensează pe oameni… mult mai deschis”, a declarat pentru BBC dr. Hodge, care este specialist în jocuri și dependență digitală.

Ea a adăugat că recompensele ar putea avea un efect mare, în ciuda faptului că sunt mici din punct de vedere financiar.

“Este foarte motivant și plăcut să primești recompense și cred că acest lucru continuă să ne atragă înapoi”, a spus ea.
Acest lucru poate fi problematic pentru cei care încearcă să își reducă timpul petrecut pe aplicație.

“Dacă [cineva] ar încerca să reducă timpul pe care îl petrece pe ea și există aceste lucruri suplimentare pentru a încerca să îi mențină pe oameni implicați, acest lucru va cauza fricțiuni”, a spus dr. Hodge.

 

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...