TikTok va lansa o aplicație foto, TikTok Notes, pentru a ataca rivalul social media, Instagram
TikTok va ataca rivalul social media, Instagram, prin lansarea unei aplicații de partajare de fotografii. Compania a declarat că lucrează la un „spațiu dedicat” pentru imagini și text, scrie BBC.
Unii utilizatori au primit notificări prin care li se spune că postările lor foto vor fi partajate într-o nouă aplicație „TikTok Notes”, cu excepția cazului în care optează să renunțe.
Acesta este cel mai recent exemplu de firme de social media care își imită reciproc produsele – inclusiv Instagram a lansat Reels, un instrument video asemănător cu TikTok, în 2020.
„Fenomenul de copiere este galopant pe toate platformele de social media”, a declarat pentru BBC Mike Proulx, director de cercetare la firma de analiză Forrester.
Atunci când sunt bine realizate, funcțiile de copiere „dau roade”, a adăugat el, dând exemplul momentului în care Instagram a copiat Snapchat cu funcția sa „Stories”.
Cu toate acestea, el a subliniat că o mișcare similară a Twitter s-a soldat cu un eșec, astfel că nu există nicio garanție de succes.
Accentul pus de Instagram pe a face ca „Reels” să fie mai important în aplicație a frustrat anterior unii utilizatori.
Kim Kardashian și Kylie Jenner s-au numărat printre cei care au împărtășit o petiție prin care au reclamat modificările aduse platformei care păreau să promoveze Reels în detrimentul altor caracteristici ale aplicației în 2022.
Instagram a revenit asupra modificărilor după reacția de respingere. TikTok spune că nu a finalizat designul aplicației Notes și nici nu a confirmat o dată de lansare.
Dar notificările primite de unii utilizatori sugerează că aplicația le va permite utilizatorilor să încarce sau să partajeze postări foto – care sunt în prezent o caracteristică a aplicației TikTok și care le permit oamenilor să posteze o serie de imagini cu sunete și filtre.
Capturile de ecran ale notificării au arătat un comutator pe notificări care le permite utilizatorilor TikTok să refuze ca postările lor foto să fie partajate în aplicație.
Consultantul în social media Matt Navarra a declarat că o aplicație de text sau foto ar putea fi un spațiu în care majoritatea utilizatorilor TikTok care „pândesc”, mai degrabă decât postează, s-ar implica mai mult.
Dar el a spus că nu crede că o altă aplicație de partajare a fotografiilor este un lucru pe care utilizatorii de social media îl caută „cu disperare”. „Avem destule, așa că nu cred că există neapărat această cerere”, a spus el.
Această decizie vine într-un moment dificil pentru companie, în contextul în care SUA a adoptat o lege care ar putea interzice TikTok dacă proprietarul chinez nu o vinde în termen de șase luni de la adoptarea legii.
„Lansarea Notes ca o aplicație separată ar fi o abatere de strategie pentru TikTok, care a încorporat anterior noi caracteristici direct în aplicația principală, dar are sens având în vedere actuala reglementare și control al consumatorilor”, a declarat Jasmine Enberg, analist principal de social media la Insider Intelligence.
„Au mai rămas puține locuri în care nu are un bastion, iar schimbul de fotografii este unul dintre ele”, a adăugat ea.
Mike Proulx a sugerat că cea mai bună cale de urmat pentru TikTok ar putea fi să copieze ceea ce Meta a făcut cu rivalul său de la Twitter, Threads, unde s-a sprijinit puternic pe baza existentă de utilizatori Instagram.
„Dar, la fel ca în cazul Threads, cheia va fi crearea unei experiențe suficient de convingătoare pentru a-i face să rămână alături de TikTok Notes dincolo de factorul de curiozitate inițial”, a adăugat el.
„Atunci când toate caracteristicile social media încep să devină omniprezente, ceea ce diferențiază o platformă social media de alta se îngustează. Totul se reduce la comunitate, experiența utilizatorului și, da, algoritmi.”
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank