Tinerii din nordul Europei se îngrămădesc în oraşul spaniol Malaga pentru a lucra remote
Oraşul spaniol Malaga şi regiunea învecinată Costa del Sol înregistrează o explozie a tinerilor care se mută aici din restul Europei, pe măsură ce stilurile de viaţă şi obiceiurile de muncă s-au schimbat după pandemia de COVID-19, potrivit unor mari dezvoltatori imobiliari spanioli, transmite Reuters, preluată de Agerpres.
Aedas Homes spune că vânzările sale de locuinţe către străini în regiunea Costa del Sol s-au dublat anul trecut, de la 124 de unităţi în 2021 până la 248 de unităţi în 2022, în timp ce Neinor Homes SA a anunţat că 40% dintre tinerii cu care a încheiat contracte de închiriere pe termen lung au fost străini. Asta comparativ cu aproape niciun client străin în alte părţi ale Spaniei.
Achiziţiile de proprietăţi de către străini au crescut cu 62% comparativ cu anul precedent în regiunea Andaluzia, care include şi oraşul Malaga, în prima jumătate a lui 2022, potrivit Centre for Statistical Information of Notaries.
Consiliul local din Malaga spune că o platformă lansată în februarie 2021 pentru a-i ajuta pe aşa-numiţii nomazi digitali, www.malagaworkbay.com, a înregistrat peste 160.000 de vizite până la finele lui 2022.
Milioane de angajați au fost forţaţi să lucreze de acasă în perioada carantinelor destinate să oprească răspândirea COVID-19 în 2020 şi multe companii au permis ca schimbarea să devină una permanentă, iar angajaţii au descoperit că acum pot lucra de oriunde.
Directorul general de la Aedas, David Martinez, spune că dezvoltatorul imobiliar a înregistrat o explozie a vânzărilor către cetăţeni din Polonia şi Cehia, ţări care resimt apropierea de războiul din Ucraina, precum şi către belgieni, francezi şi scandinavi. „Nu cred că este doar războiul. Cred că este vorba de mulţi oameni care şi-au regândit vieţile post-COVID”, spune David Martinez.
La rândul său, Malaga a făcut eforturi pentru a se repoziţiona ca un hub de tehnologie care poate atrage oameni talentaţi din străinătate mai degrabă decât ca o poartă spre plajele şi terenurile de golf din sudul Spaniei. Anul trecut, Guvernul local a eliminat o taxă pe avuţie care obliga rezidenţii şi non-rezidenţii să plătească taxă pe venit pentru banii păstraţi peste hotare.
Decizia a început să dea roade. Alphabet Inc. a ales Malaga drept locaţie pentru hub-ul său european de securitate cibernetică datorită numărului mare de start-up-uri din tehnologie care erau deja prezente aici. Citigroup a anunţat că intenţionează să deschidă la Malaga un hub pentru tinerii bancheri de investiţii deoarece crede că acest oraş oferă un mai bun echilibru între muncă şi viaţa privată necesar pentru a atrage tineri talentaţi.
Atracţia sudului Europei pentru tinerii din nordul Europei a fost amplificată de pandemie, spune şi directorul de la Neinor Homes, Borja Garcia-Egotexeaga, pe măsură ce companiile care se chinuie să îşi păstreze angajaţii care le-au mai rămas le oferă libertatea de a lucra din oraşe cu un climat mai însorit. „Companiile din Europa ar putea să se gândească la măsuri precum reducerea salariului pentru cei care caută să lucreze remote din alte ţări, pentru că angajaţii vor fi fericiţi să aibă o anumită libertate”, a spus Borja Garcia-Egotexeaga.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
2 comentarii