Tinerii se orientează în prezent mai mult către job-uri full-time, dar cu o flexibilitate ridicată, decât către programe part-time / Deschiderea către reconversie este foarte mare comparativ cu 2019 / Domeniile cele mai căutate – IT&C, marketing, digital, social media – Denisa Matei, „Angajatori de TOP”
Tinerii se orientează în anul 2022 mai mai mult către job-uri full-time, dar cu o flexibilitate ridicată, decât către programe part-time, comparativ cu anul 2019, înainte de pandemie, a declarat Denisa Matei, Project Manager la târgul „Angajatori de TOP”, în cadrul unei dezbateri ENTR, organizată de G4Media.ro.
„M-a surprins această orientare a tinerilor mai mult către programele full-time, dar cu o flexibilitate ridicată. Dacă într-adevăr erau foarte căutate aceste programe part-time, acum tendința mai mare este în zona aceasta. «Da, vreau să fiu full-time, însă programul meu să poată să fie flexibil». Comunicarea e unul dintre elementele care poate să asigure ca aceste lucruri să se întâmple”, a afirmat Matei.
Dacă odinioară tinerii își căutau programe part-time, acum sunt dispuși să meargă către programele full-time, care sunt flexibile, deci le permit să dea o fugă la facultate, să meargă la un curs, la un seminar, dar să fie și în sistem remote. Companiile prezente la târgul din această toamnă ne-au afirmat faptul că oferă această flexibilitate. De la companie la companie sunt fie două sau trei zile de la birou, celelalte de acasă.
Sunt alte companii care lucrează sau oferă posibilitatea, mai bine spus, să aleagă chiar angajatul dacă vrea să lucreze 100 % de acasă sau vrea să vină și la birou și cred că această dinamică face să fie și piața mult mai competitivă. Dacă odinioară erai un candidat din Brașov, oportunitățile pe care ți le căutai probabil erau din Brașov, însă în acest moment pot să te orientezi către piața din București, Cluj, Iași, Timișoara și așa mai departe, inclusiv către oportunitățile internaționale”, a afirmat Denisa Matei.
Reprezentanta târgului „Angajatori de TOP” a mai spus că se poate observa în rândul tinerilor o mai mare deschidere către reconversie profesională în comparație cu situația din 2019.
„Deschiderea lor către o reconversie, indiferent de facultatea pe care au absolvit-o și deschiderea pe care o au este foarte mare, comparativ cu 2019 toamnă când am făcut analize similare.
Deci piața este mult mai competitivă, mult mai dinamică, candidații au mult mai multe oportunități din punctul nostru de vedere în acest moment și observăm această adaptare și deschidere și din partea angajatorilor de a se plia pe nevoile candidaților.
Companiile prezente la „Angajatori de TOP” au un număr extraordinar de mare de programe de internship și pentru tineri, un număr cu cel puțin 20-30 % mai mare și decât 2019. Companiile ne bucurăm și noi că sunt foarte deschise, inclusiv către zona aceasta de a-i consilia, de a-i sprijini pe tineri pentru programele de master sau de dizertație, de scriere a lucrărilor, care necesită și componenta cea practică.
Multe companii și-au deschis sediile pentru programe de practică în timpul studenției, academii, foarte multe proiecte, programe de vară pe care le au pentru ei. În ultimii 2-3 ani a existat la fel o extindere în zona aceasta și numărul de companii cu programe de internship și a crescut foarte mult în ultimii ani.
În perioada pandemiei, în ultimii doi ani, companiile au continuat aceste programe și în sistem online sau un sistem hibrid, iar acum, odată cu reîntoarcerea, am observat foarte multe activități, inițiative, seri pe care le petrec companiile chiar la sediile lor cu candidați. Deci există foarte multe oportunități. Dacă un candidat, un tânăr, un absolvent, un student este curios să le caute, mă îndoiesc că nu le găsești în acest moment în piață”, a mai declarat Matei.
Ea a precizat că domeniul IT&C a înregistrat o creștere a interesului tinerilor în România, iar în prezent, pe lângă această zonă a tehnologiei și comunicațiilor, s-a observat o creștere a interesului tinerilor și în domenii precum marketing, digital și social media, dar și finanțe-bănci rămâne la un nivel ridicat.
„Zona de IT&C a avut un trend ascendent în România. A venit din ambele direcții, cu un număr mare de companii care și-au deschis sedii în principalele orașe din România, acele oportunități de care discutam și eu, internaționale, pe care pot să le accesez de oriunde. Însă am observat o creștere foarte mare și în zona de marketing, zona de digital, de social media e și ea într-o continuă creștere. Aici, tinerii își doresc să activeze în domeniile acestea.
Zona de finance-banking în continuare este căutată, nu aș neglija niciun domeniu. În momentul acesta – și după pandemie -, tinerii au fost deschiși și au fost interesați să caute după criteriile mai degrabă legate de nivel de experiență, nu neapărat după domenii”, a mai explicat Denisa Matei.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank