G4Media.ro

Titi Aur: ”Școala de șoferi este în România mult sub nivelul anilor…

sursa foto: Facebook/ Titi Aur

Titi Aur: ”Școala de șoferi este în România mult sub nivelul anilor 80 și nu se face nimic”

În România, peste 1.600 de oameni mor anual din cauza accidentelor rutiere. Una dintre principalele cauze este folosirea telefonului în timpul condusului, dar şi lipsa implicării autorităţilor, a declarat fostul pilot Titi Aur, la Antena 3.

„În primul rând, pot să spun că autoritățile noastre, începând de la cel mai înalt nivel, nu sunt deloc interesate de acest aspect. Nu există accidente pe șosea pentru ei.

Sunt foarte multe probleme de rezolvat în România, problema accidentelor nu există.

Şi când spun asta, o zic justificat, pentru că nu se face nimic în acest sens. Mai puțin câteva măsuri de coerciție și mai puțin câteva acțiuni făcute de Poliția Rutieră. În rest, nu se face nimic.

Ministerul Transporturilor răspunde de siguranța rutieră în România, dar în Ministerul Transporturilor nu există acest capitol, nu-i interesează siguranța rutieră.

Nu se face nimic pentru îmbunătățirea sistemului de pregătire. Adică, în școala generală, tot ce înseamnă cursuri de pregătire pentru copii, ca să înțeleagă cum să meargă pe stradă, cum să meargă în mașina părinților, cum să fie în siguranță.

Școala de șoferi este în România mult sub nivelul anilor 80 și nu se face nimic. Atestatele profesionale se fac așa cum se fac, cursuri de conducere defensivă nu se doresc, nu se vrea, deși există o lege.

Ministerul Transporturilor refuză să facă norme pentru această lege, Protecția muncii nu se face în România cu specific pentru conducătorii auto. Nu se face nicăieri nimic”, a declarat Titi Aur.

El spune că nu se fac campanii corecte și coerente pentru transmiterea mesajelor.

”Din păcate, autoritățile nu fac nimic. Oamenii, cei de la volan, mulţi greșesc pentru că nu știu, mulți greșesc pentru că nu cred că li se poate întâmpla. Mulți fac greșeli pentru că nu știu nici măcar regulile de circulație corect, că nu se mai învață.

Acum, la școala de șoferi, ca să iei examenul, completezi niște chestionare pe internet până când faci tu peste 22-23 de puncte și, într-adevăr, le înveți mecanic, dar nu înțelegi de ce și cum. Ai luat permisul şi lasă, că se descurcă el.

Și, într-adevăr, marea majoritate dintre noi ne descurcăm pe șosea, doar că unii nu se descurcă, din păcate. (…) Până când autoritățile nu vor face ceva, aici vom fi”, a spus Titi Aur, fost pilot de raliuri și expert în conducere defensivă, la Antena 3 CNN.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. nivelul anilor 80, cand erau 3 masini pe strada? asta e comparatie?

  2. Am văzut ca sunteți revoltat și împotriva instructorilor d-le Aur , ca și când vina principală apasă pe umerii lor . Am fost 11 ani instructor în anii ’90 și nu treceai proba practică nici dacă erai Titi Aur fără sa fi ” aranjat ” traseul, fără sa nu fi vorbit cu cine trebuie. Eram revoltat în acei ani pt. că munceam mult în poligon și n traseu sa l scot șofer și era picat la oraș. În schimb pericole evidente pt.toata lumea erau admise,pt.ca asta era regula. Nu știu cum e acum dar îi văd pe stradă în mașini puternice plini de aroganța, dovadă a ” înțelegerii ” de care se bucură din partea autorităților…Cred că mesajul d voastră ar trebui să fie indreptat mai mult spre legiuitor și nu spre instructor.

  3. Dacă semianalfabeții conduc această țară este și normal că totul se adaptează la nivelul lor de inteligență.

  4. Au aparut expertii in comentarii. Aia care stiu mai bine decat Titi Aur, pilot si trainer la scoala de conducere defensiva/pilotaj cum se conduc masinile. Tara unde iti poti instala statie emisie/receptie pe orice masina ca sa poti merge pe DN2 cu 120 kmh in localitati sau sa dai flashuri sa treaca fraierii pe acostamentul drumului.

  5. Ei, Nea Titi,
    Adevarul e pe undeva pe la mijolc, catre anii 80, recunosc.
    Insa in anii 80 nu erau atatea masini pe strada si, pe de alta parte, sistemul era in asa fel incat sa pice cat mai multi!

    Apoi, poate imi explici cum se face ca in anii 80 se dadea traseu de noapte pentru amatori insa nu si pentru profesionisti? Intreaba unul care a luat permis auto de profesionist in vremea aceea.
    Spagi existau si atunci, mai ales la traseu.
    Evident ca acum ia permis oricine da banul – la vremea aia nu cred ca erau prea multi medici care sa elibereze o fisa medicala pe ochi frumosi, astazi orice oligofren poate obtine aviz favorabil de la medic.
    Sa ne uitam la Iorgulescu al’ tanar: tac’su spune ca e bolnav cu capu’, dar nu am vazut nicun medic intrebat cum de a eliberat certificat medical unuia dus cu capul (evident, l-as intreba si pe tac’su de ce i-a luat Aston Martin daca il stia cucu)