Toate detaliile disponibile despre noul model 100% electric Dacia Spring. Punctul forte: prețul mic / Punctul slab: autonomia scăzută a bateriei
Până în momentul de față, alianța Renault-Nissan-Mitsubishi, din care face parte și Dacia (deținută de Renault) a dezvoltat și comercializează, cu succes, mai multe modele complet electrice, cele mai cunoscute fiind Nissan Leaf și Renault Zoe, modele prezente în topul vânzărilor europene de mașini electrice. Datorită expertizei acumulate cu aceste modele electrice, Renault vrea să lanseze sub brandul Dacia cea mai accesibilă mașină electrică din Europa.
Odată cu anunțul oficial privind viitorul modelul electric Dacia, internetul vuiește de informații privind această premieră. Pentru o imagine completă asupra modelului, G4Media a realizat o analiză privind conceptul Dacia Spring, primul autovehicul electric al mărcii. Vă prezentăm mai jos o radiografie completă a modelului.
Informațiile tehnice în legătură cu noul model sunt destul de sumare, singurule aspecte cunoscute fiind faptul că design-ul acestuia va fi aproape identic cu cel modelului 100% electric City K-ZE, model Renault destinat exclusiv pieței chineze și autonomia modelului va fi de 200 km.
Renault City K-ZE cântărește 921 kg și este echipat cu un motor electric de 45 CP (33 kW) și o baterie litiu-ion de 26.8 kWh. Mai mult ca sigur, viitorul model electric Dacia va fi mai greu, datorită standardelor de siguranță europene, mult mai restrictive decât cele chineze, iar valorile bateriei și al motorul electric vor fi și ele puțin mai ridicate. Față de Dacia Sandero, cu o lungime de 4 metri, Dacia Spring va fi mai mică: 3, 70 metri.
Surse din interiorul Dacia afirmă că noul model va fi construit pe platforma modelului Renault Zoe. Având în vedere că Zoe a primit o nouă versiune la finalul anului trecut, modelul Spring va folosi probabil o versiune modificată a vechii platforme Renault Zoe, aceeași rețetă fiind folosită și în cazul modelelor Dacia Sandero și Logan, care folosesc versiuni mai vechi a platformei pe care au fost construite generațiile anterioare de Renault Clio.
Din punct de vedere al dimensiunilor, modelul Spring va păstra dimensiunile modelului City K-ZE, fiind puțin mai mare ca modelul Renault Zoe, dar mai mic decât Dacia Sandero. Aceste dimensiuni aduc un plus modelului Dacia față de competitorii direcți dezvoltați de grupul Volkswagen ( Seat Mii Electric, Volkswagen e-UP şi Skoda Citigo Electric)
Oficialii Renault au declarat că viitorul model va avea o autonomie de 200 km, autonomie realizată în ciclul de testare WLTP. Cel mai probabil, autonomia reală a modelului Spring va depăși cu greu valoarea de 160 km.
Într-o declarație oferită anul trecut în cadrul salonului auto de la Frankfurt, un oficial Renault a spus că încearcă să aducă un vehicul electric în Europa la „aproximativ 11.500 de euro”. Datorită faptului că începând cu anul 2021 un nou regulament privind standarde de siguranță va intra în vigoare, un standard care prevede un nivel ridicat de siguranță și prezența mai multor sisteme active de siguranță, prețul de 11.500 de euro nu va fi posibil. Cel mai probabil, prețul pentru modelul Spring va începe de la 15.000 euro.
Un alt semn de întrebare legat de modelul Spring, este locul de producție al acestuia. Până acum nu a fost făcut un anunț oficial în acest sens, dar cel mai probabil locația va fi ori uzina din China unde se produce modelul City K-ZE, România sau Maroc.
Foto: Dacia
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
14 comentarii