G4Media.ro

Toate școlile din România, obligate de Andronescu să-i dezbată „viziunea” după vacanța…

Foto: Pexels.com

Toate școlile din România, obligate de Andronescu să-i dezbată „viziunea” după vacanța de Paște. Ce prevede ghidul trimis de la minister

Cel puțin o dezbatere în fiecare școală, fiecare dezbatere trebuie să dureze minimum 120 de minute, lucrările să fie organizată după reguli clare și stricte, asta prevede „Ghidul pentru dezbateri în școli” obținut de Edupedu.ro, trimis de Ministerul Educației către toți directorii. Aceștia din urmă au dat deja planul de organizare către minister înaintea vacanței de Paște, iar în luna mai, după revenirea din vacanţă sunt obligați să dezbata „viziunea” Ecaterinei Andronescu despre învățământ, conform planului trimis, după care să raporteze urgent, în ziua următoare, la Centru rezultatele “dezbaterii”.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

8 comentarii

  1. Oare DE CE nu se incepe de la Legea Invatamantului- 2011 facuta de oameni cu carte, profesionisti?????? PSD & doamna dascal Andronescu ‘plagiaza’ idei de unde pot si le prezinta ca proiect/viziune izvorata din gandirea lor…’educatia unita’!! REALLY….

  2. Nu ar trebui combatuta viziunea asta, ci respinsa cu fermitate! Ia uite aici:

    1) „Este important de subliniat aici individualizarea învățării (planuri individuale de învățare de la grădinița pana la liceu, cu intervenții specializate si remediale sau de promovare a excelenței, după caz) ” – Pai tu n-ai profesori destui nici la numar, la unele materii. Din aia pe care ii ai, mai mult de jumatate n-ar avea ce cauta sa aiba ocupatiunea respectiva. Si dupa ce ca situatia este atat de infirma, n-ai bani sa-i platesti nici pe astia. Si tu visezi cai verzi pe pereti cu planuri individuale!?!

    2) si propunerea de generalizare a programului after-school” – adica cum generalizarea after-school-ului!?! Sa stea copiii institutionalizati, chiar si atunci cand au incotro, cate 8 ore/zi! 😥 Bravos natiune!

    3) „se asigură majorității cadrelor normele didactice pe termen mediu si lung” – pai asta e viziunea despre viitorul copiilor sau despre sindicalismul profesorilor!? Intereseaza cum sa asiguri invatamant de calitate copiilor sau cum sa securizezi locurile de munca ale profesorilor?! Asta nu e viziune despre viitor, Mamaie! La mine in cartier, asta se cheama dintotdeauna CON-SER-VA-TO-RISM!

    4) ” … modul de cuantificare a recomandării consilierului de carieră în media de acces la liceu, explicați că aceasta este în discuție şi nu exista încă o formulă acceptată, dar este posibil ca această recomandare să conteze în procent de 25%, sau să fie chiar eliminatorie în cazul în care consilierul consideră că un copil nu este potrivit pentru o anume carieră” – pai consilierul de cariera o sa ajunga mai important decat directorul. Consilierul de cariera o sa fie, simultan, colectorul principal al șpăgilor (adica finanțatorul partidului), mercurialul mitei și Dumnezeul școlilor! Iar gluma-glumelor o sa fie cand o sa ziceti ca nu va fi numit politic. 😆 Așa băbuță simpatica ca Androneasca n-am mai vazut din copilarie, cand aveam o vecina ramolita, saraca.

    Astea sunt doar din avion … nici nu merita luat la puricat. Deznodamantul este doar unul: este o fantezie!

    Apropos, are cineva un grafic cu evolutia analfabetismului functional pe durata mandatelor de ministru al invatamantului ale fantezistei băbuțe?! 💡

  3. Solutia este reintroducerea examenului de admitere in liceu si in scolile profesionale. In conditiile in care se ia in considerare media din gimnaziu si de la evaluarea nationala liceele vor fi populate de elevi cu note mari l gimnaziu , dar care au cunostinte si capacitati intelectuale cam pe la genunchiul broastei. Cine nu reuseste sa intre pe baza de concurs de admitere trebuie sa aiba varianta uceniciei la locul de munca. Trebuie reconsiderata si repetentia in liceu. Nu oricine intra trebuie sa si termine un liceu dava nu pune osul si daca nu are capacitafile intelectuale necesare. Bacalaureatul yrebuie sa fie altactreapta de selectie, avand in vedere ca promovarea acestui examen permite continuarea studiilor la universitate. Selectia in trepte este reteta de succes a unui invatamant performant. Nu trebuie fortata umplerea locurilor la licee si univeritati cu candidati submediocri numai pentru a proteja existenta unui corp didctic supradimensionat si xe calitate mediocra sau mai mica. Trebuie stabilit la nivel national un raport just intre absolventii de invatamant superior si cel liceal si profesional. Pentru piata muncii este necesar ca la baza piramidei sa stea profesiile lucrative si nu cele care necesita studii superioare. Raportul intre muncitori (necalificati, calificati, sau cu claificare superioara trebuie sa fie net favorabil acestora comarativ cu cei cu studii superioare. Luati de exemplu o sectie de productie din orice dimeniu. Managerul are studii superioate in domeniu. El este ajutat de 1-2 maistri si tehnicieni pe post de supervizori iar ceilalti sunt muncitori. La fel intr-un institut de cercetare, trebuie sa exizte un manager, cativa sefi de proiecte ajutati de tehnicieni supervizori, iar in rest, operatori calificati pentru a pune in practica cerintele mangerului si a sefilor de proiecte. Este neproductiv sa avem o tara de licentiati si doctori fara sa avem mana de lucru in domeniile de executie . Pe romaneste avem nevoie si de oameni care sa stie manui lopata.

  4. Pare un exercițiu de campanie electorală. Termenele foarte strânse, care se suprapun pe campania pentru europarlamentare, grija pentru postarea de imagini în rețelele sociale (obligatorii), organizarea ierarhic-militarizata (acoperind toate școlile din România), dovedesc că nu se dorește o dezbatere reală, ci doar un exercițiu de imagine. La ora aceasta, ministerul educației nu are capacitatea de a colecta , analiza și valorifica feedback-ul transmis simultan de toate școlile din țară. PowerPoint-ul unic ce va rula prin toate cancelariile din țară dovedește din plin caracterul centralizator al inițiativei, indiferența la specificul local, dezinteresul pentru valorizarea reală a interlocutorilor și pentru valorificarea reală a punctelor lor de vedere. Viitorii miniștri, însă, pot învăța cum arată reforma: investiții minime (un PowerPoint), centralizarea deciziei, biciuiri multe și morcovi puțini, imperative și ordine care circulă cu subiectul Urgent printre serverele ministerului, inspectoratelor și școlilor. #nimic

    • Inca un aspect, ce tine de actiunea de imagine, si nu de dezbatere reala : doar doua ore de dezbatere, prevazute explicit, pentru 22 de pagini de nebunii! Ce sa alegi ca sa dezbati, care dintre subiecte, ca ar trebui dezbatut la rand. Numai aiureli si abramburisme, modificari absolut nesustenabile si profund indoielnice ca plus-valoare pentru invatamantul actual. Exemple de aiureli :
      1. acel consilier de cariera, pus la gimnaziu, pt elevi de 12-14 ani, insa el nu exista nici macar ca idee de viitor pentru liceu, unde este marea problema de orientare profesionala pentru elevi. In plus, mai are si drept de ”viata si de moarte”, printr-un 25% interventie in viitoarea nota a elevului la examenul de evaluare la clasa a VIII-a;
      2. elevii care nu trec de examenul de evaluare(nu e precizata nota minima, presupun ca 5), intra intr-o clasa a IX-a remediala, zice-se, care le da ocazia sa-si rezolve golurile din materie, iar anul urmator mai dau o data examenul; ei dau examenul la care participa si clasa a IX-a din anul respectiv, pe aceleasi locuri, se incalca flagrant principiul de egalitate de sanse, pt ca cei care vin din urma cu inca un an de studiu, in principiu, vor avea sanse mai mari fata de cei care termina atunci;
      3. la clasa a IX-a remediala, se fac toate materiile pe care le-au avut intr-a IX-a, sau doar cele la care au dat examen si-au luat note mici, probabil sub 5? Daca se fac doar materiile la care au luat note proaste, ce facem, predam un an intreg doar doua materii? Cum sa faci scoala cu o clasa un an intreg, predandu-i doar doua materii?
      4. amestecul de profesori si invatatori la clasele IV-VI, cum alegi ce materii predau profesorii, si ce materii raman la nivel general, predate de invatatori? De exemplu, romana e predata de invatator sau de profesor? Cu matematica, la fel, invatator sau profesor? Examene pentru aceste materii se vor sustine la evaluarea nationala din clasa a IX-a.
      5. ce inseamna ”lectii predate prin proiecte, ateliere in afara scolii”, majoritar ca timp(60%), fata de lectii predate, cinstit, la clasa, la tabla, exercitii, tema??? Facem lectii majoritar prin parcuri, prin mall-uri, prin biblioteci sau cinematografe, prin muzee?? Adica educatia non-formala ajunge sa fie mai importanta decat cea formala, si sa aiba alocat peste jumatate din timpul de scoala?
      Pur si simplu, refuz sa-mi mai bat capul, cum spuneam, proiectul scrantitei asteia ar trebui adnotat la rand, sau si mai bine, respins en-gros.

  5. Androneasca asta … trage pe nas şi are viziuni şi apoi le comunică … precum un şaman . – acest comment este un pamflet, tratați-l ca atare. ?

  6. Cum este posibil ca un elev sa nu de-a evaluarea națională, da corigența și intră la liceu pe picior de egalitate cu un elev care a dat evaluare națională.
    Consider că elevii care iau sub cinci la evaluarea națională sa nu aibă posibilitatea să intre la liceu.

  7. duamana cati, sa ingropati duamna muntele de rahat al doftoratelor nomenklaturii. ca sunt miasme infioratoare.

    mai presus de toate trebuie sa fie partidul, nu-i asa ?

    si apoi de ce sa nu faca unii un ban necinstit ? care-i problema? daca partidul zice ca e bine, e bine.