G4Media.ro

Topul cel mari mari emisii de dioxid de carbon din România în…

sursa foto: Pixabay

Topul cel mari mari emisii de dioxid de carbon din România în 2019. Sudul țării, cel mai afectat de poluarea industrială masivă

Topul celor mai mai mari zece emitenți de dioxid de carbon din România în 2019, realizat de think-tank-ul Bankwatch pe baza datelor Comisiei Europene, arată că locurile fruntașe sunt ocupate de termocentralele pe lignit administrate de Complexul Energetic Oltenia: Rovinari (1), Turceni (3), Ișalnița (4) și Craiova II (6).

Primele două se situează în județul Gorj, iar ultimele două în Dolj, în vecinătatea Craiovei. Împreună acestea au emisii de 11.011 kt CO2 în 2019, o cifră imensă în contextul în care producția de energie electrică tuturor a termocentralelor pe cărbune (nu doar cele deținute de CEO) este de 12.119 GWh de energie produsă, sau 21,6% din totalul producției naționale, transmite Bankwatch.

Datele arată o concentrare semnificativă a marilor poluatori în zona de sud a României.

Lipsa de perspectivă a autorităților române face ca viitorul energetic al țării să arate mult mai poluant și mai puțin sustenabil decât ar putea fi, arată studiul Bankwatch. Emisiile de CO2 ale termocentralelor pe cărbune au înregistrat mici scăderi în 2019 față de 2018, insuficiente însă pentru a ne putea îndeplini obiectivele climatice. În plus, absența unor acțiuni concrete pentru scăderea planificată cu 43,9% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2030 față de 2005 face ca această țintă să fie nerealizabilă. Emisiile estimate din arderea cărbunelui în 2030 sunt comparative cu cele de astăzi și nu există un plan pentru eliminarea combustibilului din mixul energetic.

Top 10 poluatori din România în 2019 arată astfel: Complexul Energetic Rovinari, Complexul Siderurgi Galați, Complexul Energetic Turceni, Termocentrala Ișalnița, Azomureș, Termocentrala Craiova II, Centrala Electrică Brazi, Rafinăria Petrobrazi, Ciment Aleșd și Ciment Câmpulung.

În ceea ce privește clasamentul din UE, cărbunele ocupă 9 din primele 10 poziții, șase fiind ocupate doar de termocentrale din Germania. Deși această țară se consideră un lider european în domeniul climei, data stabilită pentru închiderea unităților pe cărbune din Germania – 2038 – este târzie prin raportare la obiectivul de menținere a creșterii temperaturii globale sub pragul de 1,5 grade, scrie sursa citată. Alte două locuri sunt ocupate de termocentrale din Polonia, singura țară care s-a opus obiectivului de neutralitate climatică în 2050.

Foto: Pixabay.com

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

11 comentarii

  1. Veniti in Suceava pe valea râului Suceava, in mijlocul orasului si o sa vedeti poluare adevarata. Fumul de la fosta groapa de gunoi dezafectata unde se primeste gunoi si se arde ilegal, alti intreprinzatori ard gunoaie ilegal in zona, un crematoriiu cate scoate fum si un fabricant de cartoane care polueaza cu fum, gaze toxice si zgomot asurzitor fiindca nu vrea sa monteze filtre su atenuatoare de zgomot fiindca i-ar creste costurile.
    Bomba ecologica din Suceava e mai mare decat bomba epidemiologica de la spitalul judetean Suceava.
    Toate autoritatile competente nu iau nicio masura si ar trebui sa raspunda penal pentru asta. Iar toata presa locala si oengeurile de mediu sunt complice cu poluatorii si cu autoritatile

  2. In 2013 prin HG994, Guvernul Ponta a hotarat reducerea numarului de certificate verzi, foarte probabil pentru a proteja businessul la termocentralele Olteniei.
    Drept consecinta, in ultimii 7 ani, ponderea energiei din surse regenerabile a crescut extrem de putin, comparata cu perioada 2008-2013, desi inca nu a fost valorificat potentialul eolian al Marii Negre.
    Sper sa se revina asupra acestei decizii iar impostorul Ponta sa fie tinut departe de pozitiile care decid viitorul tarii.

  3. Avem asa, deci:

    Combinatul Accelor – Mittal, poluare anuala = 4,2 milioane tone CO2.
    Dacia Logan EURO3 – CO2: 128g/km => la 7.800 Km = 1 tona CO2

    Intrebare: cat plateste Acelor-Mittal, anual, taxa de poluare pentru CO2 degajat in aer?

    Intreb pentru un prieten, ca cica vrea sa imparta suma de la Acelor-Mittal la 4.200.000, ca sa afle cam cat ar trebui sa plateasca si el, la fiecare cca 8.000 km parcursi. 😈

    [Omu’ e onest, stie ca mai are de compensat, pentru acceasi distanta parcursa, si cca 1 kg de NOx, dar acolo are o idee de pret, pentru ca e 2,3EUR/kg in Norvegia … si la noi cat sa fie, ca n-om fi mai drastici decat norvegienii …]

    • Sanitarul, ar trebui sa te intrebi in primul rand cum a fost calculata emisia de CO2 a combinatului Arcelor-Mittal Galati pentru ca in prezent in siderurgie sunt folosite preponderent cuptoare cu arc sau cu inductie, care consuma doar energie electrica.
      Nu este exclus sa existe cuptoare pe carbuni sau gaz dar ma indoiesc ca acelea prevaleaza.
      Cum a fost calculata sau estimata acea cantitate de CO2 emisa de combinat?
      Eu tind sa cred ca emisiile de CO2 au fost echivalate din electricitatea consumata si din ponderea hidrocarburilor la productia electricitatii la noi in tara ( carbune + hidrocarburi = ~40% ), desi in acest caz, ArcelorMittal si CEO nu pot fi prezentate in acelasi raport cu efecte cumulate. Daca aceasta ipoteza este adevarata, ne intoarcem la discutia privind productia de electricitate din carbune.

    • @Leonard: Iata, lucrurile par a fi si mai complicate, daca ai dreptate.

      Totusi, prin echivalenta, ar trebui sa se pastreze corectitudinea calculului si pentru „taxa auto”, nu?

    • Se pare ca m-am inselat, ArcelorMittal produce fierul din minereu si cocs, cu emisii de CO2.
      In orice caz, o buna parte din productia combinatului ajunge la export si ajuta la echilibrarea balantei comerciale. Eu nu as forta supraimpozitarea combinatului sau inchiderea furnalelor, cel putin nu inainte de complexul energetic Oltenia.
      Taxa de poluare auto ar trebui sa fie inclusa in pretul combustibilului si in acelasi timp trebuie descurajata achizitia de turisme cu motoare mari. Nu poate fi exclus sa fie diferentiate taxele pe amprenta de carbon si taxa pe emisii NOx.

    • @Leonard: Cum adica Accelor-Mittal nu ar trebui supra-impozitat, dar masinile cu motoare mari, da!?! De ce nu toata lumea la fel? Si ce-i aia, mai exact, supra-impozitare? De ce impozit si nu taxa, iar de banii aia facut ceva DOAR pentru mediu?

      De ce anume favorizezi o parte a societatii defavorizand o alta parte? Doar pentru ca partea care vrea motoare mari este mult mai mica, si fericirea produsa celor multi e mai mare decat nefericirea produsa celor mai putini? Atat utilitarism ma emotioneaza!

      Stii ca utilitarismul naste, inevitabil, monstri, nu?

  4. Ati putea adauga pe lista si pe mafioata Gabriela firea care importa gunoi toxic de la diverse mafii europene, gunoi pe care-l arde in jurul Bucurestiului poluand capitatla la un nivel nemaintalnit pana acum in toata istoria Bucurestiului, desi circulatia auto este practic la nivel simbolic iar activitatile industriale nu mai exista de multa vreme in Bucuresti. Si atunci de unde atat poluare in capitala, de se colmateaza filtrele de aer conditionat cu gudron: AFirea ar merita pusa la zid fara judecata, executie revolutionara pentru victimele inocente pe care lacomia ei de taranaca proasta le-a provocat in Bucuresti.

    • Gabriela Firea zici???
      Ma faci sa râd usr-ist împuțiți ce ești…
      Ia zi se panarama ta franțuzoaica, ce face?
      Cum a furat ea voturi și o doare în dos de tot

  5. Gabriela Firea zici???
    Ma faci sa râd usr-ist împuțiți ce ești…
    Ia zi se panarama ta franțuzoaica, ce face?
    Cum a furat ea voturi și o doare în dos de tot

  6. Ești un mare prost mă, tine minte asta cât vei trai