Top 25 branduri „magnetice” ale lui 2024: Ce preferă Gen Z în era conținutului generat de utilizatori
Într-un an marcat de schimbări semnificative în peisajul de retail, firma de cercetare și strategie DCDX, axată pe Gen Z, a lansat un raport cu cele mai atractive 25 de „branduri magnetice” din 2024. Aceste branduri sunt definite ca fiind cele care reușesc să atragă consumatorii, să controleze propriul ecosistem, să-și crească puterea de preț, să stimuleze inovația și să se distanțeze de concurență, conform WWD.
Brandurile de top au primit un „scor Gen Z” din 100, creat prin analiza engagementului și a consistenței conținutului generat organic de utilizatori (UGC) pe TikTok. DCDX subliniază importanța acestui tip de conținut, deoarece consumatorii din generația Gen Z sunt de patru ori mai influențați de acesta decât de postările influencerilor, fiind tot mai conștienți de capacitatea lor de a modela cultura.
În peisajul digital de azi, brandurile care nu doar se integrează, ci și stimulează cultura online prin UGC sunt cele preferate de Gen Z. În topul conținutului care domină conversațiile de pe TikTok se află postări inspirate de cultura internetului — glume, fan cams și meme-uri care captează creativitatea brută și se aliniază rapidelor schimbări de tendințe.
„Brandurile de top din acest an au permis culturii să preia frâiele, oferindu-le comunităților și fanilor șansa să creeze narațiunea în jurul lor — generând astfel entuziasm și un impuls organic,” a spus Andrew Roth, fondator și CEO al DCDX. „Aceste branduri nu au urmat zeitgeist-ul; l-au creat.”
În raport, NFL și Walmart au înregistrat creșteri semnificative: NFL a urcat 13 locuri, ajungând pe locul 14, iar Walmart a urcat 12 locuri, situându-se acum pe locul 12. Printre brandurile care au scăzut se numără Skims, care a coborât 28 de poziții până pe locul 42, și Nike, care a scăzut cu 21 de locuri, ajungând pe locul 32 în 2024 față de locul 11 în 2023. Samsung, Audi, Tesla, Charlotte Tilbury și Temu au ratat cu puțin top 25.
Un aspect surprinzător al clasamentului din acest an îl reprezintă faptul că ChatGPT a devansat Google, iar Nike și Starbucks au pierdut puncte în top, evidențiind o schimbare în preferințele culturale ale consumatorilor, care se îndreaptă mai mult spre branduri care pun accent pe comunitate și autenticitate.
Privind spre 2025, DCDX anticipează că brandurile vor adopta fie o strategie reactivă, urmărind tendințele, fie una pe termen lung, concentrată pe investiții strategice și o viziune axată pe motivele din spatele trendurilor, nu doar pe ce este popular. Aceasta din urmă ar putea duce la o identitate de brand mai coerentă și puternică în fața Gen Z.
Top 25 branduri după engagement și consistența UGC pe TikTok:
1. Disney – 98.4
2. Roblox – 98.3
3. Twitch – 97.6
4. NBA – 96.3
5. Apple – 96.2
6. Netflix – 94.3
7. Amazon – 93.4
8. Target – 92.7
9. Spotify – 91.9
10. McDonald’s – 91.8
11. Wingstop – 89.5
12. Walmart – 89.0
13. Sephora – 88.9
14. NFL – 87.9
15. Raising Cane’s – 87.6
16. Chipotle – 86.6
17. Starbucks – 86.1
18. DoorDash – 84.0
19. ChatGPT – 83.6
20. Crocs – 82.4
21. Red Bull – 82.3
22. Nintendo – 81.9
23. Coca–Cola – 81.6
24. Google – 81.3
25. Shein – 81.1
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.