G4Media.ro

Topurile pieței auto din România: Dacia, Volkswagen și Renault sunt fruntașe la…

Sursa Foto: Dacia

Topurile pieței auto din România: Dacia, Volkswagen și Renault sunt fruntașe la mașini noi, cresc vânzările de SUV-uri și de autoturisme ”verzi”

Piața auto din România a crescut cu 9% în primele opt luni ale anului față de perioada similară de anul trecut, ajungând la 129.759 unități, potrivit unui comunicat al asociației de profil (API), în timp ce cele mai mari cinci piețe europene înregistrează o scădere de 2,6%.

În paralel cu creșterea pieței de automobile noi a scăzut cu 6% importul de mașini second-hand (a ajuns la 293.507 unități), având și o structură de vârstă îmbunătățită (cu scăderi importante pe segmentul automobilelor mai vechi de 12 ani).

Mărcile care au performat cel mai bine la vânzarea de auto noi sunt Dacia, Volkswagen și Renault.

Top mărci: După Dacia, cu cele 32.621 unități (29,4% cotă de piață), urmează Volkswagen cu 10.022 unități (9,% cotă de piață); Renault – 9.652 unităţi (8,7% cotă de piață) Skoda – 9.190 unități (8,3% cotă de piață) și Ford – 7.650 unități (6,9% cotă de piață și un volum în creștere cu 23,4%).

Top modele: Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primele opt luni din 2019 (13.360 unități vândute), urmat de Dacia Duster cu 7.610 unități, Dacia Sandero 6.888 unități, Renault Clio 4.242 unități și Skoda Octavia 3.342 unități.

Segmentarea pe clase: Creșteri pe segmentele Sport (+40,1%), SUV (+19,9%), clasa B (+15,4%), clasa C (+5,2%), și scăderi pe clasele F (-42,4%), D (-17,2%), MPV (-14,4%), E (-5,7%) și A (-1,3%). APIA arată că dacă Clasa SUV își continuă evoluția crescătoare (ceea ce este foarte posibil), aceasta va ocupa, în scurt timp, primul loc în preferințele clienților, în detrimentul Clasei C, care mulți ani a dominat acest top.

Autoturismele “verzi“ (electrice și hibride): în luna august, acestea au înregistrat o cotă de 5,4% din total, superioară celei din luna precedentă. Pe ansamblul celor 8 luni din 2019,această categorie de autoturisme înregistrează o creștere semnficativă de volum (4.166 față de doar 2.603 în 2018), fapt ce face ca ponderea sa în ansamblul pieței să fie una să fie una semnificativ mai mare celei din anul trecut (3,8% în 2019 față de doar 2,6% în 2018).

Foto: Dacia Duster (Sursa: Dacia)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

4 comentarii

  1. Repetati dupa mine: NU EXISTA AUTOMOBILE VERZI/NEPOLUANTE!!! Principalul contributor la cresterea emisiilor de gaze cu effect de sera, DA, ESTE PRODUCEREA ENERGIEI ELECTRICE. La ora actuala, cca 75 (saptezeci si cinci) la suta din energia electrica SE OBTINE PRIN ARDEREA CARBUNELUI, cu randamente INFIORATOR DE MICI, cea mai „performanta” centrala de acest gen este in Germania, este produsa de gigantul SIEMENS si are uluitoru’ randament de…55 %, adica, aproape jumatate din carbunele ars este risipit si da DOAR GAZE CU EFECT DE SERA. Adevaru’ DUREROS despre automobilele electrice: SUNT MAI POLUANTE DECAT CELE CU ARDERE INTERNA, si asta, din MAI MULTE MOTIVE, dupa cum urmeaza: 1. Randamentul mic la producerea energiei electrice 2. Pierderi URIASE de puteri la transportu’ energiei electrice (ca doar nu ti-o incarci la Turceni!!!)=energia electrica pentru a putea fi transportata cu pierderi ACCEPTABILE pe retea, trebuie ridicata la 400 kV (cu transformatoare electrice=ALTE PIERDERI!!!), apoi trebuie coborata la 220 (ALTE PIERDERI!!!) apoi redresata in current continuu (ALTE PIERDERI!!!), si in sfarsit STOCATA IN BATERIILE LiIo ale automobilului (PIERDERI + Randament de 2 bani la stocare). 3. Litiu este un metal (din aceeasi grupa cu Na si Ka) METALE CARE SE AUTOAPRIND=iau foc in 100% din cazuri, in contact cu AERUL. Ce se intampla cu Tartanu’ din masina, daca are un accident, RAMANE INCARCERAT si se rupe o baterie?? 4. Pun pariu pe 10,000,000,000 de Euro ca nu ai curaj sa manaci rosiile rasarite pe un camp pe care eu am golit continutu’ bateriilor LiIo (asta in cazu’ in care chiar rasare ceva!)

    • Pai hai sa nu mai ardem carbune pt energie electrica! Hai sa dezvoltam o data tehnologia bazata pe Thorium! Ce zici? Ti se schimba perspectiva putin? Oare cum e randamentul asta in tarile care produc un procent mai mare de energie din regenerabile? Tehnologie fara risc de accident nu exista. Daca avem autostrazi scad numarul accidentelor si nu mai explodeaza bateriile 🙂
      Eu totusi astept macar 2 centrale nucleare pe uraniu in Romania, apoi vreo 20 bazate pe thorium, ca pana la fusiune nucleara mai avem de asteptat vreo 30 de ani (you might get the joke)

  2. Va rog cu titlul…Valkswagen ?

    Și dacă tot am scris, sa mai zic ceva.

    La rentabilitate nici o electrica nu bate o mașină de clasă mică , second hand , 3 ani vechime, motor pe benzina aspirat natural cu injecție multipunct și instalație gpl.

    • Same shit… indiferent de nume.
      Eu nu am inteles de ce nu au obligat firmele producatoare de masini sa aiba program buy-back. Ce democratie e aia in care unu’ produce masini non-stop ca sa aiba orice coate-goale ce cârpi la o masina sa poata sa mearga cu ea fara filtre anti-poluare