Topurile pieței auto din România: Dacia, Volkswagen și Renault sunt fruntașe la mașini noi, cresc vânzările de SUV-uri și de autoturisme ”verzi”
Piața auto din România a crescut cu 9% în primele opt luni ale anului față de perioada similară de anul trecut, ajungând la 129.759 unități, potrivit unui comunicat al asociației de profil (API), în timp ce cele mai mari cinci piețe europene înregistrează o scădere de 2,6%.
În paralel cu creșterea pieței de automobile noi a scăzut cu 6% importul de mașini second-hand (a ajuns la 293.507 unități), având și o structură de vârstă îmbunătățită (cu scăderi importante pe segmentul automobilelor mai vechi de 12 ani).
Mărcile care au performat cel mai bine la vânzarea de auto noi sunt Dacia, Volkswagen și Renault.
Top mărci: După Dacia, cu cele 32.621 unități (29,4% cotă de piață), urmează Volkswagen cu 10.022 unități (9,% cotă de piață); Renault – 9.652 unităţi (8,7% cotă de piață) Skoda – 9.190 unități (8,3% cotă de piață) și Ford – 7.650 unități (6,9% cotă de piață și un volum în creștere cu 23,4%).
Top modele: Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primele opt luni din 2019 (13.360 unități vândute), urmat de Dacia Duster cu 7.610 unități, Dacia Sandero 6.888 unități, Renault Clio 4.242 unități și Skoda Octavia 3.342 unități.
Segmentarea pe clase: Creșteri pe segmentele Sport (+40,1%), SUV (+19,9%), clasa B (+15,4%), clasa C (+5,2%), și scăderi pe clasele F (-42,4%), D (-17,2%), MPV (-14,4%), E (-5,7%) și A (-1,3%). APIA arată că dacă Clasa SUV își continuă evoluția crescătoare (ceea ce este foarte posibil), aceasta va ocupa, în scurt timp, primul loc în preferințele clienților, în detrimentul Clasei C, care mulți ani a dominat acest top.
Autoturismele “verzi“ (electrice și hibride): în luna august, acestea au înregistrat o cotă de 5,4% din total, superioară celei din luna precedentă. Pe ansamblul celor 8 luni din 2019,această categorie de autoturisme înregistrează o creștere semnficativă de volum (4.166 față de doar 2.603 în 2018), fapt ce face ca ponderea sa în ansamblul pieței să fie una să fie una semnificativ mai mare celei din anul trecut (3,8% în 2019 față de doar 2,6% în 2018).
Foto: Dacia Duster (Sursa: Dacia)
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
4 comentarii