G4Media.ro

„Totul este bine aici”: Ultimele cuvinte ale echipajului de cinci persoane submarinului…

Sursa foto: OceanGate.com

„Totul este bine aici”: Ultimele cuvinte ale echipajului de cinci persoane submarinului Titan înainte de implozie/ Nava se îndrepta spre epava Titanicului în vara anului trecut

Ultimele cuvinte auzite din partea echipajului de cinci persoane al submersibilului Titan au fost „totul este bine aici” înainte ca nava să implodeze în adâncul oceanului și să-i omoare, a dezvăluit o audiere, scrie BBC.

Anchetatorii Gărzii de Coastă a SUA au declarat că acestea au fost printre ultimele comunicări dintre Titan și nava mamă înainte de a pierde definitiv contactul.

Nava se îndrepta spre epava Titanicului în iunie 2023, când a implodat la mai puțin de două ore de la coborâre.

Agenția federală americană a început luni o anchetă care va dura două săptămâni și care „urmărește să descopere faptele din jurul incidentului și să elaboreze recomandări pentru a preveni tragedii similare în viitor”.

Aceasta este prima etapă publică a unei anchete care a început în urmă cu 15 luni privind un dezastru submarin care a declanșat eforturi internaționale de căutare și salvare.

Întrebările fără răspuns cu privire la scufundarea nefericită a Titanului au alimentat o dezbatere persistentă cu privire la siguranță și reglementare în lumea explorării subacvatice private.

OceanGate, producătorul ambarcațiunii, cu sediul în statul Washington, s-a confruntat cu întrebări legate de opțiunile sale de proiectare, de siguranța sa și de respectarea reglementărilor.

Un număr de 10 foști angajați ai OceanGate, inclusiv co-fondatorul Guillermo Sohnlein, precum și experți în siguranța maritimă și explorarea submarină, sunt așteptați să depună mărturie în următoarele două săptămâni în fața Marine Board of Investigations (MBI) al Pazei de Coastă.

MBI este cel mai înalt nivel de anchetă disponibil în cazul accidentelor maritime din SUA și convoacă aproximativ o audiere pe an, a declarat duminică președintele său reporterilor.

„Din miile de investigații efectuate, cu greu se ridică una la acest nivel”, a declarat Jason Neubauer.

„Nu există cuvinte care să aline pierderea suferită de familiile afectate de acest incident tragic”, a adăugat el.

„Dar sperăm că această audiere va contribui la clarificarea cauzei tragediei și la prevenirea repetării unor astfel de evenimente.”

Comisia, care este formată din oficiali de top ai Gărzii de Coastă și ai National Transportation Safety Board (NTSB), are autoritatea de a recomanda sancțiuni civile sau de a face sesizări în vederea urmăririi penale de către Departamentul de Justiție al SUA.

După ce submersibilul a pierdut contactul cu nava sa mamă, Polar Prince, în dimineața zilei de 18 iunie 2023 și nu a mai ieșit la suprafață, s-a desfășurat o amplă misiune de căutare și salvare la care au participat patru guverne.

La bord se aflau fondatorul și directorul executiv al OceanGate, Stockton Rush, exploratorul britanic Hamish Harding, scafandrul francez veteran Paul Henri Nargeolet, omul de afaceri britanic-pakistanez Shahzada Dawood și fiul său în vârstă de 19 ani, Suleman.

În zilele următoare au fost recuperate resturi care conțineau „presupusele rămășițe umane” ale acestora, autoritățile concluzionând că Titan a suferit o „implozie catastrofală”, prăbușindu-se în interior sub o presiune imensă.

Luni, anchetatorii au prezentat o reconstituire animată a călătoriei care detaliază mesajele text repetate dintre Titan și Polar Prince.

Personalul de sprijin de la bordul navei mamă a întrebat despre adâncimea și greutatea submersibilului, precum și dacă mai poate vedea nava pe ecranul de la bord, însă răspunsurile echipajului au devenit din ce în ce mai neclare, au declarat oficialii Gărzii de Coastă.

De asemenea, luni a fost prezentată o prezentare istorică a Titanului, oficialii menționând că coca sa nu a fost niciodată supusă unor teste efectuate de terți și a fost lăsată expusă intemperiilor și altor elemente în timp ce a fost depozitată timp de șapte luni între 2022 și 2023.

OceanGate a suspendat toate operațiunile de explorare și comerciale în urma incidentului.

În prezent, compania nu are personal cu normă întreagă, dar cooperează cu anchetatorii și va fi reprezentată de un avocat la audierile MBI, a precizat aceasta într-o declarație pentru Associated Press.

Cele două săptămâni de anchete publice din North Charleston, Carolina de Sud, vor analiza „toate aspectele pierderii navei Titan”, inclusiv „evenimentele istorice anterioare accidentului, respectarea reglementărilor, îndatoririle și calificările membrilor echipajului, sistemele mecanice și structurale, răspunsul în caz de urgență și industria submersibilă”.

Este posibil să fie programate audieri suplimentare în cadrul unei anchete care inițial ar fi trebuit să dureze aproximativ un an.

După încheierea anchetei, atât Paza de Coastă, cât și NTSB vor elabora rapoarte care vor conține analizele lor independente.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...