Toyota, numărul 1 mondial în industria auto în 2022, pentru al treilea an consecutiv
Grupul japonez Toyota a rămas, pentru al treilea an consecutiv, primul producător auto mondial în 2022 în funcție de volumul vânzărilor, cu aproape 10,5 milioane de vehicule vândute (-0,1%), potrivit datelor publicate luni. „În pofida impactului constrângerilor de producție cauzate de răspândirea Covid-19, a creșterii cererii de semiconductori și a altor factori, vânzările globale au rămas la același nivel ca în anul precedent, datorită cererii solide centrate pe Asia”, a comentat Toyota într-un comunicat citat de Le Figaro.
Norii ar trebui, de asemenea, să înceapă să se risipească în acest an: Toyota a declarat recent că vizează o producție cuprinsă între 9,5 și 10,6 milioane de unități ale mărcilor sale Toyota și Lexus în 2023, față de 9 milioane anul trecut (+5,2% în ritm anual). Imperiul Toyota include, de asemenea, alte două mărci, Daihatsu (mini-mașini) și Hino (autobuze și camioane). Grupul german Volkswagen a rămas pe locul doi în lume în 2022, cu 8,3 milioane de vehicule vândute (-7%), potrivit cifrelor publicate la jumătatea lunii ianuarie.
Vânzările Toyota în segmentul all-electric, un segment în care a întârziat să intre serios, preferând alte tehnologii, cum ar fi motoarele hibride, încă pălesc în comparație cu alte mărci. Vânzările sale pe acest segment au totalizat doar 24.466 de unități în 2022, departe de cele ale americanului Tesla (1,3 milioane), ale chinezului BYD (911.000) sau ale grupului Volkswagen (572.100). Lansarea comercială de anul trecut a primului model Toyota 100% electric la scară largă, SUV-ul bZ4X, a fost afectată de o umilitoare campanie de rechemare în service la scurt timp după lansare, din cauza unei probleme cu fixarea roților.
În ciuda întârzierilor sale în domeniul electric, Toyota va rămâne probabil în topul ierarhiei mondiale a automobilelor în funcție de volum în următorii ani, potrivit lui Mio Kato, analist la LightStream Research din Tokyo. „Cred că ei (Toyota) vor rămâne probabil pe primul loc, deoarece companiile care recuperează rapid decalajul sunt mai mult companii chinezești decât producătorii auto occidentali tradiționali, iar jucătorii 100% electrici sunt încă prea mici pentru a avea o șansă realistă de a recupera decalajul într-o perspectivă de trei până la cinci ani”, a declarat Mio Kato pentru AFP. Săptămâna trecută, Akio Toyoda, directorul general al Toyota, a făcut un anunț surpriză, anunțând că va demisiona la 1 aprilie. El va fi înlocuit de unul dintre locotenenții săi, Koji Sato, preluând totodată funcția de președinte al consiliului de administrație.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu