G4Media.ro

TPBI: Amenzi de peste 54.000 de lei, aplicate operatorilor de transport public…

Sursa foto: InquamPhotos / Octav Ganea

TPBI: Amenzi de peste 54.000 de lei, aplicate operatorilor de transport public din București și Ilfov în luna septembrie, pentru nerespectarea programului de transport

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI) i-a penalizat cu 54.200 de lei pe operatorii care asigură serviciul pe raza regiunii, pentru nerespectarea programului de transport în luna septembrie, potrivit unui comunicat emis marți de TPBI.

Acesta este cel de-al doilea pachet de sancţiuni aplicate după intrarea în vigoare, la 1 august 2021, a contractelor de delegare a serviciului către cei patru operatori din regiune (STB SA, STV SA, Ecotrans STCM SRL şi Regio Serv Transport SRL). Sancţiunile au fost aplicate atât în urma sesizărilor publicului călător, dar mai ales ca urmare a acţiunilor de control şi verificare prin sondaj a activităţii operatorilor. Cele mai multe nereguli au fost consemnate în legătură cu nerespectarea orelor de plecare a vehiculelor de la capetele de linie.

Potrivit sursei citate, STB SA, care este principalul operator de transport din Bucureşti şi Ilfov, asigurând funcţionarea a 175 de linii din totalul celor 200 din regiune, are şi cele mai multe abateri şi va suporta amenzi în valoare totală de 53.100 lei. Printre abaterile constatate la STB SA se numără nefuncţionarea sistemului de monitorizare, dar şi nerespectarea programului de plecare a vehiculelor de la capetele de linie. Pe de altă parte, deşi au fost înregistrate unele progrese în privinţa curăţeniei, TPBI insistă ca operatorul de transport să facă eforturi pentru a asigura igiena în mijloacele de transport în comun.

Societatea Regio Serv Transport SRL, care operează doar două linii regionale, a primit amenzi în valoare de 600 lei, iar Ecotrans STCM SRL, care operează patru linii regionale, a primit amenzi de 500 de lei.

„TPBI aminteşte publicului călător că acţiunile de control vor continua la toţi operatorii, pe întreaga perioadă de 10 ani a derulării contractelor de delegare a serviciului public de transport de călători. TPBI face apel la călători să îşi exercite dreptul civic de a semnala orice neregulă sau abatere de la program ale operatorilor, prin accesarea site-ul tpbi.ro, menţionând de fiecare dată ora, locul şi numărul vehiculului în cauză”, se menţionează în comunicat.

TPBI este primul organism, creat la nivel regional, care a fost constituit sub forma unei structuri de cooperare a celor 42 de autorităţi publice locale din regiune, primind mandat din partea acestora pentru înfiinţarea, organizarea, reglementarea, exploatarea, monitorizarea şi gestionarea serviciului de transport public de călători pe toată aria de competenţă, conform Regulamentului CE 1370/2007.

Sursa foto: InquamPhotos/ Octav Ganea

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Da, vedeți că troleibuzul 96 vine foarte greu, am stat 20 min in față la AFI Cotroceni.👎👎👎👎😟😟

  2. Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI) asta ce mai e?!? O alta autoritate, cu directori, secretare, consiliu de administratie etc. mufata la bugetul statului?!?
    S-au trezit acum?

  3. Va rog foarte mult atenție cu plecare din militari residence
    Liniile 178,278 și 138 care circula extrem de greu
    Se circulă foarte prost
    Se sta foarte mult in statie de la plecare, la capăt de linie mă refer
    Se sta care 15_20 min și când pleacă ,,,pleacă toate o dată
    Nu este corect
    Mai ales perioada cu pandemie
    Primul autobuz pleacă aglomerat și ultimele aproape goale
    Este vorba de 3 stații până ajunge persoana pe Bvd Iuliu Maniu sa aibe legătură cu alta linie
    Dr ce nu se pleacă la fiecare 5 min diferență între ele de la capăt sa ajunsga fiecare la timp la munca sau acasă
    Nu sa stea in statie exagerat de mult în frig,ploaie ,caniculă ,,,apoi sa vie unul după altul și mai ales primul autobuz sa nu încapă călătorii de înghesuiți ce sunt
    Este pandemie ,cum să păstrăm distanța dacă se circulă așa de aglomerat și pe urma gol?
    Va rog sa fie de la capăt un timp de 5 min între ele
    Faceți ceva cu programul că va blestema lumea în stații și se ajunge la scandal între călători că nu incap mai ales în primul autobuz vdeoatrce se așteaptă 15_20 min și se adună foarte multe persoane
    Militari residence este o comună imensă și nu face fata la 15_20 min sau 3 linii în același timp plecare din capăt apoi se așteaptă iar 15-20 min mai ales 138 circula la oră