Tramvaiul 41 va circula alternativ pe un singur fir pe Podul Grant până în iarnă. Vor trece pe rând câte trei tramvaie pe fiecare sens
Circulația tramvaiului 41 va fi afectată de lucrările de la Podul Grant și după 1 septembrie, data-limită stabilită de Primăria București la 1 iulie. Astfel, Andrei Creci, directorul general al STB (compania municipală de transport din București), a declarat pentru G4Media.ro că tramvaiul 41 va circula alternativ pe un singur fir pe Podul Grant (circa 1 km), urmând să treacă trei tramvaie într-un sens, urmate de trei tramvaie spre celălalt sens.
Cât va dura circulația gâtuită pe un sens a tramvaiului 41? Șeful STB spune pentru G4Media.ro că termenul-limită este ”până la venirea iernii”, după care circulația va fi reluată pe ambele sensuri. Dar în primăvara anului viitor circulația va reveni pe un singur sens, pentru modernizarea liniei.
”Circulația se va desfășura normal pe ambele sensuri, cu excepția podului Grant, unde se circula la paletă (pe un singur sens) pe o porțiune de aproximativ 950 de metri (Podul plus cele două rampe). După reluarea circulației liniei 41 , STB va menține liniile naveta 641 (20 autobuze) și 642 (10 autobuze). Suplimentar se înfințează și linia navetă 643 (5 autobuze) care va funcționa între bucla Ghencea și Cora Lujerului”, a mai declarat Andrei Creci pentru G4Media.ro.
Reamintim că de la i iulie pe Podul Grant, unul dintre cele mai importante noduri de legătură ale capitalei, se circulă doar pe un singur sens. Sensul Turda-Crângaşi va fi închis până pe 31 august, pentru reparații. Tot până la această data a fost suspendată şi circulaţia tramvaielor pe linia 41, principala linie de transport public care leagă cartierele Militari şi Drumul Taberei de restul oraşului.
Specialiştii în mobilitate urbană avertizau la acel moment că dacă municipalitatea nu va da drumul circulaţiei tramvaielor şi maşinilor aşa cum a promis, până pe 31 august, un sfert de oraş riscă să fie paralizat în toamnă. „Dacă lucrările nu se vor termina în momentul în care au spus, traficul va bloca pratic bucăţica asta de oraş. Asta pentru că nu există alternative. Există Podul Basarab la o distanţă destul de mare de Podul Grant, Gara de Nord la o distanţă şi mai mare, iar alte opțiuni nu există. În consecinţă, circulaţia care făcea transferul dintr-o parte în cealaltă a căii ferate, va face să sufere întreaga zonă. Dacă termenul nu va fi respectat, va paraliza traficul într-un sfert de oraş”, a declarat pentru G4Media.ro Andrei Avram, specialist în mobilitate urbană.
Un articol G4Media.ro din 11 iulie arăta că autobuzele Societăţii de Transport Bucureşti (STB) care ar trebui să preia călătorii tramvaiului 41 nu fac faţă. Oamenii sunt nevoiţi să aştepte zeci de minute în staţii. Unul dintre dispecerii societăţii de transport este de părere că numărul autobuzelor suplimentate este insuficient: 50, dintre care 30 fac traseul tramvaiului 41 cap coadă (linia 641), iar 20 doar pe jumătate (linia 642).
Foto: Lucrări pe Podul Grant în zona tramvaiului 41 (InquamPhotos / George Călin)
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
3 comentarii