G4Media.ro

Tramvaiul  de 2 milioane de euro a rămas blocat într-o intersecție, în…

Sursa: opinia timisoarei

Tramvaiul  de 2 milioane de euro a rămas blocat într-o intersecție, în prima sa cursă în Timișoara, timp de 15 minute / Regia de transport: Așteptăm ca echipa de specialiști din Turcia să ne spună care a fost cauza

Prezentat drept cel mai modern tramvai din lume, pentru care Primăria Timișoara a plătit turcilor de la Bozankaya 2 milioane de euro, a rămas înțepenit sâmbătă pe șine, într-o intersecție din oraș. În martie, un astfel de tramvai a luat foc în depou.

Tramvaiul Bozankaya s-a înțepenit pe șine într-o intersecție din oraș, la doar câteva ore după ce a fost scos pe traseu, în prima sa cursă, scrie Opinia Timișoarei ,citată de site-ul știrileprotv.ro

Preț de 15 minute, garnitura de 2 milioane de euro a rămas blocată în intersecție, iar traficul rutier și al tramvaielor a fost dat peste cap.

Incidentul vine după ce, în luna martie, un astfel de tramvai, prezentat ca fiind cel mai modern din lume, a luat foc în depou.

Reprezentanții regiei locale de transport spun că deocamdată nu cunosc cauza blocării pe linie a tramvaiului.
Primăria a cumpărat 8 tramvaie, cu 11,58 milioane de lei bucata

”Tramvaiul s-a oprit, în jurul orei 11.00, în zona Badea Cârțan. Deocamdată nu știm exact motivul pentru care s-a întâmplat acest lucru, așteptăm ca echipa de specialiști din Turcia să ne spună care a fost cauza. În acest moment tramvaiul a fost repornit și circulă fără să prezinte probleme”, a declarat pentru Patriciu Rușeț, directorul STPT.

Citește integral pe știrileprotv.ro

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

35 comentarii

  1. Pe cat facem pariu ca a fost contractat in mandatul lui Robu ?! Astept confirmari sau infirmari ..

    • @ Gigi – Nu stiu ce e Fritz, dar pot sa-ti confirm eu ca a fost semnat contractul cu turcii in 2019, de vechea administratie…

    • Fac pariu ca așa este!
      PNL = PSD = hoti

    • Răspunsul e foarte simplu, turcii fac turcisme, iar țăranca din Voluntari e mare autoare de turcisme și dacă bucureștenii in prostia lor o vor vota încă o dată,tot ce înseamnă achiziții vor fi turcești, autobuze, troleibuze , biciclete, triciclete, trotinete, patine cu rotile… Bineînțeles că și Robu in prostia lui s a dedulcit la șpagă altfel nu baga banii in tramvaie turcești…

    • Da, cum sa nu postac gigi, daca nu e laie e balaie. La tine oricand, oriunde si oricum e de vina USR, si acum 15 ani, si acum 20 de ani tot USR era de vina, nu?

    • Nu greșești,exact de către Robu…

    • Măi @Gigi, măi Gheo, nivelul de incompetență al feseniștilor tăi (psd-pnl-udmr) nu va nicicând egalat. Poți fi mândru de asta.

  2. Iar s-au bagat la din alea turcesti ca Bucurestenii cu autobuzele. 🙁

  3. O fi fost făcut în Turcia?

  4. Tramvaiul a rămas blocat pe sine deoarece Turcia nu e Germania.

  5. Cauza e scrisa pe el: made in Turkey.

  6. N-avem bani pentru ce produce Germania.

    • Asa e. Prea saraci ca sa cumparam lucruri ieftine. Ceva imi spune insa ca la banii astia luam tramvaie nemtesti plus o tona de unguent de calitate, cu antibiotic. Asta ca sa ne fie mai usor de suportat politicul din Romania.

    • Gluma-i gluma dar un tramvai canadian e aproape 4 milioane de euro. Dar chiar si-asa, unul de „doar” doua milioane de euro care ia foc sau ingheață in mijlocul intersectiei parca e prea scump pentru noi.

    • La Arad se produc tramvaie la cele mai înalte standarde!!! De ce a trebuit să fie cumpărate din Turcia ???

    • Nu sntem asa saraci sa cumparam de la Arad ! Mai sustinem si economia romaneasca , mai reducem deficitul bugetar , etc . Cu tramvaiele alea turcesti , a fost o manarie . Au spus ca sunt cele mai ieftine , dar dupa aia au spus ca nu au cu ce sa le faca service si au dublat suma initiala , spunand ca au nevoie de echipamente speciale sa le ridice de pe sina . Ma asteptam sa vad o curte de conturi , un DNA , vre-o institutie care sa-i intrebe cum a fost intocmit caietul de sarcini . Poate s-au sesizat , dar nu am vazut nimic in presa . Pe de alta parte , tramvaiele arata civilizat , este alta lume . Sa vedem cat de bune sunt .

  7. Veneticul de pluserist Fritz o arde pe bagabonteala , ia parandaratul de la turci .

    • De parcă ai avea dovezi.

    • Contractul de achizitie e de pe vremea fostului primar. Mai cauta, nu te lasa batut.

    • @Pluserist inutil e pleonasm – Singurul inutil esti tu pe aici! Contractul cu turcii a fost semnat de robu, in 2019, deci de vechea administratie! Dar, na, a fost mai usor sa incerci sa manipulezi, decat sa te informezi corect!

    • Va roade foamea amaratilor…poate sa-ti dea si tie ceva Robu, ca la el e parandaratul!

  8. Sper ca in viitor sa cumpere romanesti.
    Macar sa mearga impozitele la statul Roman

  9. Când paula mea terminam de plătit dările la turci??? Când? Pentru necuvântătoarele de mai sus (unele) „prietenia ” noastră cu Turcia nu e gratis ! Nu mai fiți circopiteci.
    Ne dau turci toate resturile.

  10. Era de asteptat ca se va intampla asa ceva. Am spus ca tramvaiele din Turcia nu sunt de incredere. Au gresit grav cand le-au cumparat.

    • Draga Bubu, din pacate, si in productia industriala de vehicule Turcia ne da clasa, sunt peste noi si ca tehnologie si ca unitati de productie, nu mai faceti atatea nazuri, sigur, cele Frantuzesti sau Bombardier sunt si mai bune, dar … Avem bani de alea ?

  11. Cauza este una singura: Putin!

  12. Situația la noi la Timisoara este puțin mai complicată.
    Am citit în comentarii că Aradul produce, de ce nu s-a cumpărat de la Arad?
    Pentru că șinele din Timisoara sunt cele mai late din țară. Șasiul producătorului de la Arad, nu încape pe șinele din Timisoara.
    Înainte de semnarea contractului cu cei din Turcia, au avut loc discuții cu cei de la Arad, să ne facă tramvaie cu șasiul lat, să încapă pe șine. Dar producatorul arădean a spus că nu pot schimba linia de producție.
    S-a luat in calcul cumpărarea din Europa, au avut loc discuții cu mai multe companii producatoare dar nicio companie europeană nu are linie de producție pentru tramvaie atât de late, pe cât sunt liniile din Timisoara.
    Așa s-a ajuns să se cumpere din Turcia.
    O decizie proastă din punctul meu de vedere.
    Decizia optimă ar fi fost să se trimită la Arad tramvaiele vechi pentru a fi recondiționare. Asta ne putea face firma Astra din Arad.
    Cu doua milioane de euro recondiționam 5 tramvaie și eram mai câștigați…

    • @Un timisorean
      Cine v-a spus dvs ca ecartamentul liniei cale tramvai e cel mai lat din tara ?? Este ecartamentul obisnuit pe care il are si CFR, si alte orase romanesti in care circula tramvaie. La Arad e intr-adevar ecartament ingust. (Daca sinteti timisorean ar trebui sa stiti de locomotiva electrica Muki, ptr tractat vagoane CFR pe liniile de tramvai din zona fabricii de bere).

      Despre ce discutii spuneti dvs c-au avut loc cu UVA ? din moment ce Valeriu Blidar a spus de la inceputul licitatiei ca nu va participa intrucit UVA nu face tramvaie pe baterii (adevaratul motiv ptr care au fost f putini ofertanti, din moment ce s-a cerut autonomie de 70 km !!)

      Vad ca tot insistati cu largimea neobisnuita de ecartament. Dar tramvaiele vechi primite ca donatie de la Karlsruhe, cum ar fi putut circula la Tm daca ecartamentul ar fi fost diferit ?

      Sigur nu sinteti timisorean daca vorbiti despre sugestia de-a trimite tramvaiele vechi la reconditionat la UVA. Tot orasul stie ca exact asta s-a intimplat cu 30 buc in vremea lui Robu, fiind reconditionate la UVA si Pascani, la nivel de tramvai complet nou si modern.

      Ne-am facut cu Bozankaya din cauza acelei cerinte cu autonomia enorma pe baterii. Dupa o vreme am aflat si de unde vine nevoia (?) acelei autonomii exagerate, ptr ca ramele de tramvai sa circule cu pantograful coborit in tot Centrul Istoric, un deziderat interesant, dar ptr care cred ca orasul a platit un pret prea mare.

      Vechea denumire de UVA (Uzina de Vagoane Arad), este actuala Astra Vagoane Calatori.

    • Domnule Sorin, vă mulțumesc pentru precizări, recunosc că nu am știut aceste detalii…
      Va doresc o zi bună!

  13. Sinele din Timișoara sunt sine de tren, special sa facut asa, in cazul unei calamități sa poata intra trenurile in oras, cele cu moatoare termice, bineînțeles :). Ce nu înțeleg e ca la Arad se fac si trenuri, deci au ecartamentul necesar si pentru tramvaiele timișorene. Bănuiesc ca nu se pot adapta unele la celelalte. Pacat.

  14. csf ncsf, USR rateu dupa rateu… si cand te gandesc ca acum ceva timp, postacii de pe G$ mediail visau presedinte al tarii

  15. Cauza e simpla: turcii nu sunt nemti.