G4Media.ro

Transportatorii cer guvernului și Comisiei Europene să le permită șoferilor de tir…

Sursa foto: Arhivă

Transportatorii cer guvernului și Comisiei Europene să le permită șoferilor de tir să meargă în vestul Europei cu avionul, microbuzul sau automobilul

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) cere autorităților române și europene să le permită șoferilor români care au atestat și contract de muncă să se deplaseze cu avionul, microbuzul sau autoturismul personal către camioanele aflate în Europa de Vest, potrivit unui comunicat de presă.

În UE, aproape 80% din mărfuri sunt transportate pe cale rutieră, astfel că blocarea transporturilor rutiere de mărfuri va crea efecte imediate și iremediabile prin oprirea producției și comerțului, arată transportatorii.

În plus, UNTRR solicită Comisiei Europene stabilirea de coridoare europene pentru transportul medicamentelor, echipamentelor și alimentelor și să nu mai lase loc de interpretări și abuzuri din partea statelor membre.

Comunicatul integral:

UNTRR solicită Comisarului European pe Transporturi, doamna Adina Vălean, Prim-Ministrului României, domnul Ludovic Orban, Ministrului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, domnul Lucian Bode, Ministrului Afacerilor Interne, domnul Marcel Vela, Ministrului Afacerilor Externe, domnul Bogdan Aurescu, Ministrului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, domnul Virgil Popescu, Secretarului de stat în Ministerul Afacerilor Interne, Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, domnul Dr. Raed Arafat, să permită șoferilor profesioniști români care dețin atestat profesional, card tahograf digital și contract de muncă la firmele de transport rutier românești sau străine, să se deplaseze cu avionul, microbuzul sau autoturismul personal către camioanele aflate în Europa de Vest.

În contextul crizei europene determinate de pandemia COVID-19, firmele de transport rutier internațional dețin un rol vital pentru funcționarea sistemelor medicale și de alimentație publică în România și în UE, iar în acest sens ar trebui să fie permisă deplasarea șoferilor români pentru preluarea camioanelor care operează transporturi internaționale în Europa de Vest, cu respectarea prevederilor contractuale și ale legislației europene privind transporturile rutiere.

Precizăm că sunt peste 150 000 de șoferi români care operează camioane în Europa de Vest și care lucrează atât pentru firme românești, cât și pentru firme din alte State Membre UE.

În UE, aproape 80% din mărfuri sunt transportate pe cale rutieră, astfel că blocarea transporturilor rutiere de mărfuri va crea efecte imediate și catastrofale iremediabile prin oprirea producției și comerțului.

Transportul rutier este principalul contributor la exportul de servicii al României, cu un total de 6,12 miliarde euro în 2019, în creștere cu 10% față de 2018. Transportul rutier generează un sfert din exportul total de servicii al României, de 26,3 miliarde de euro și peste jumătate din soldul total al comerțului internațional cu servicii.

UNTRR solicită autorităților măsuri pentru fluidizare a traficului la frontierele de intrare în România, pentru ca mărfurile esențiale precum medicamentele, alimentele și echipamentele să nu rămână blocate, afectând astfel lanțul de aprovizionare și soluțiile de tratament medical pentru populație.

Totodată, UNTRR solicită Comisiei Europene stabilirea de coridoare europene pentru transportul medicamentelor, echipamentelor și alimentelor și să nu mai lase loc de interpretări și abuzuri din partea statelor membre. Criza noului coronavirus este o problemă europeană, iar statele membre UE trebuie să reacționeze în comun, în mod coordonat, în fața problemelor comune, ținând cont de interdependența activităților economice dintre acestea și cu restul economiei globale. UNTRR consideră că este imperios necesar ca această abordare să înceapă acum, în timp real, fără să se aștepte finalul acestei crize pentru a realiza proceduri pentru o eventuală criză similară în viitor.

Foto: Aglomerație în vămile din UE / Facebook

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

4 comentarii

  1. Mă lași? După ce că nu stau în carantină mai vor să-i și plimbe alături de alte zeci de oameni sau ce? Nu înțeleg eu ceva din toată chestia asta?

    • Cu tot respectul, cred ca nu înțelegi. La un moment dat, șoferii care acum sunt la munca pe comunitate, vor trebui sa vina acasă. Nu pot sta pe veci în camion. Problema acum este ca, din tara catre locul unde este camionul în Eu, un alt șofer de schimb, nu poate pleca cu mașina personala sau mașina firmei. În general asa se procedează, exceptând pe cei care fac acest schimb cu avionul. Dacă șoferul din Ro pleacă sănătos, testat negativ, și cel care vine în tara sta în carantina,de ce sa se restricționeze acest lucru?

  2. Vrajeala sa mai faca si ei un ban cinstit cu trasportul de peraoane

  3. Cu tot respectul, cred ca nu înțelegi. La un moment dat, șoferii care acum sunt la munca pe comunitate, vor trebui sa vina acasă. Nu pot sta pe veci în camion. Problema acum este ca, din tara catre locul unde este camionul în Eu, un alt șofer de schimb, nu poate pleca cu mașina personala sau mașina firmei. În general asa se procedează, exceptând pe cei care fac acest schimb cu avionul. Dacă șoferul din Ro pleacă sănătos, testat negativ, și cel care vine în tara sta în carantina,de ce sa se restricționeze acest lucru?