Transportatorii români: Acordul la care s-a ajuns pe Pachetul Mobilitate 1 înseamnă excluderea de pe piața europeană de transport de mărfuri. UNTRR cere autorităților române contestarea acestuia
Transportatorii români consideră total inacceptabil acordul la care s-a ajuns pe Pachetul Mobilitate 1, care vizează reformarea condiţiilor de lucru ale transportatorilor. Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) consideră măsurile asupra cărora s-a căzut de acord la nivelul Comisiei Europene ca fiind unele „extrem de nefavorabile pentru România, inspirate de legislația protecționistă promovată de Statele Vestice membre ale Alianței Rutiere, având ca scop restricționarea accesului transportatorilor români și estici pe piața europeană de transport rutier”.
„Actualul Pachet Mobilitate restricționează grav libera circulație a transportatorilor români în UE prin măsurile extrem de restrictive adoptate, precum obligația întoarcerii camionului acasă la 8 săptămâni, introducerea unei perioade de restricționare a cabotajului (cooling off) de 4 zile și aplicarea forțată a Regulamentului Roma I firmelor de transport rutier. Aceste prevederi elimină transportatorii români din piața europeană de transport rutier și împing firmele și șoferii români să migreze in vest”, scrie într-un comunicat de presă al UNTRR.
Organizația care reprezintă interesele a peste 16.000 de firme românești de transport solicită astfel Guvernului României și eurodeputaților români să se opună acestui acord privind Pachetul Mobilitate 1 în cadrul votului final al Consiliului, respectiv al Parlamentului European.
Propusă de Comisia Europeană în mai 2017, reforma condiţiilor de lucru ale transportatorilor a dat naştere unei bătălii de peste doi şi jumătate între două tabere pe fondul unei concurenţe puternice într-un sector sensibil.
Pe de o parte, Vestul (Franţa, Germania, ţările Benelux), susţinătorii unei legislaţii stricte, pe de altă parte ţările din Europa de Est (România, Bulgaria, Ungaria, Polonia, Letonia şi Lituania), care pledează pentru o viziune mai suplă. Primii îi acuză pe ceilalţi de dumping social, în timp ce aceştia din urmă le reproşează un protecţionism ascuns.
- Citește și: Ţările din UE au ajuns la un compromis asupra condiţiilor de lucru pentru transportatori
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
8 comentarii