G4Media.ro

Transportatorii români cer Comisiei Europene suspendarea ”urgentă” a obligaţiei întoarcerii acasă a…

Sursa foto: G4Media.ro

Transportatorii români cer Comisiei Europene suspendarea ”urgentă” a obligaţiei întoarcerii acasă a camioanelor, care duce la consum inutil de carburant

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Comisiei Europene (CE) suspendarea urgentă a aplicării obligaţiei întoarcerii acasă a camioanelor şi anularea interpretării restrictive a CE legată de obligaţia întoarcerii acasă a remorcilor şi semiremorcilor acestora, potrivit unui comunicat remis luni AGERPRES.

„În acest context economic dificil, este necesară tăierea tuturor măsurilor care conduc la consum inutil de carburant în plină criză pentru a se asigura coerenţa între declaraţiile liderilor europeni şi acţiunile acestora şi ale Comisiei Europene la nivel european şi naţional”, se menţionează în comunicatul transportatorilor.

Uniunea Europeană se află în plină criză energetică, iar industria transporturilor rutiere este profund afectată de creşterea preţurilor la carburanţi şi de prevederile abuzive ale legislaţiei europene aduse de Pachetul Mobilitate 1 precum obligaţia întoarcerii acasă a camioanelor la 8 săptămâni, care trebuie respectată de companiile româneşti care operează transporturi rutiere internaţionale în UE începând din februarie 2022.

Conform sursei citate, în timp ce costurile energetice ale Europei cresc vertiginos, iar importanţi lideri europeni precum Premierul Belgiei, Cancelarul Germaniei şi Preşedintele Franţei anunţa „sfârşitul abundenţei”, „ierni dificile” şi incertitudine legată de securitatea aprovizionării energetice, legislaţia europeană obligă transportatorii rutieri să îşi aducă camioanele acasă goale, inclusiv remorcile şi semiremorcile acestora în interpretarea CE, generând consum inutil de carburant şi costuri nejustificate şi împovărătoare pentru transportatorii români.

UNTRR şi transportatorii români au contestat această măsură discriminatorie în faţa Curţii de Justiţie a UE, iar acţiunea UNTRR a fost susţinută de Guvernul României.

Totodată, România şi mai multe State Membre au contestat la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene – CJUE această obligaţie şi o serie de cauze judiciare sunt în curs.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Trebuia sa bage si ceva cu cresterea noxelor si a codoi-ului, ca le taia macaroana din start… Nu mai aveau ce sa zica. Asa….

  2. Cind puteau sa dea cu veto-ul in masura asta anti-concurentiala n-au dat, oficialii nostri cred c-o rezolva acum cu abureli din astea.

  3. Transportatorii sint in realitate patronii de sclavi închiși in 3m3 de aer luni de zile cu 2000 de euro pe lună sau/și proprietarii de camioane ce lucrează cu ochii impâienjeniți de la magnet,cocaina,redbull si conduc ca zombi zi si noapte să si mai tragă un etaj la viloi sau să si schimbe 750 cu 750i..
    Căutați curse dus intors că multe firme europene si au retras camioanele in țările de origine si Europa este la cheremul samsarilor ce n au văzut un prezon de roată in viata lor.