G4Media.ro

Transportatorii români vor să recupereze jumătate de miliard de euro de la…

Sursa foto: Inquam Photos / Tudor Costache

Transportatorii români vor să recupereze jumătate de miliard de euro de la “cartelul camioanelor”

Transportatorii rutieri români speră să obțină peste 500 de milioane de euro de la marii producători de camioane, după ce aceștia s-au înțeles ani buni asupra prețului de vânzare a camioanelor noi. Potrivit Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri (UNTRR) în decembrie ar urma să fie deschisă o a treia acțiune în instanță împotriva principalilor producători de camioane. Șansele ca transportatorii români să primească câștig de cauză sunt mari.

Prin două decizii din iulie 2016 și septembrie 2017, Comisia Europeană a aplicat amenzi usturătoare principalilor producători de camioane, deoarece s-au înțeles în vederea stabilirii ilegale a preţurilor pentru vehicule. Amenzile totale aplicate pentru “cartelul camioanelor”, din care au făcut parte Daimler (Mercedes-Benz), Volvo/Renault, Iveco, MAN, DAF și Scania, s-au ridicat la 3,7 miliarde de euro. Potrivit Comisiei Europene, “cartelul camioanele” a existat încă din 1997.

Ca urmare înțelegerii dintre marii producători de camioane, firmele de transport au plătit cu cel puțin 5% până la 20% mai mult pentru achiziționarea de vechicule medii (cu masa maximă admisă cuprinsă între 6-16 tone) şi mari (peste 16 tone).

UNTRR și firma de avocatură Hausfeld estimează că transportatorii rutieri din România sunt îndreptățiți să fie despăgubiți cu 2,4 miliarde de lei (peste 500 de milioane de euro) de către producătorii de camioane, în condițiile în care prețurile a 52.000 de camioane noi, achiziționate în perioada respectivă de firmele de transport românești, au fost afectate de înțelegerea neconcurențială.

În 2017 și 2018 au fost deschise de către transportatorii români două acțiuni în instanță. Procesele deschise la Munchen, în Germania, unde legislația este prietenoasă cu firmele afectate de înțelegerile de tip cartel, au vizat perioadele 1997-2016 și 2003-2016, dar nu s-au finalizat deocamdată.

UNTRR vrea să deschidă, însă, și o a treia acțiune, prin care transportatorii rutieri din România care au achiziționat printr-un contract de vânzare-cumpărare sau leasing auto camioane sau TIR-uri începând cu 2004 și până în 2016 să primească despăgubiri, potrivit lui George Dobre reprezentantul UNTRR. Acesta speră ca tot mai mulți transportatori români se vor înregistra pentru a participa la această acțiune care are scopul de obține de la producătorii de camioane banii plătiți în plus.

Foto: Inquam Photos / Tudor Costache

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Nu puteau scapa mafiotii nostri de la UNTRR o asa pleasca de ocazie. Numai sa nu fie ca in zicala aia, nu e pentru cine pregateste ci pentru cine se nimereste. Planificare, deh

    • @ franklin

      Tu esti ca omul care „vede” in orice un ciocan.

      Ce legatura au procesele cu UNTRR ? Ei au cumparrat camioane sau FIRMELE de transport ?

      Cine va primi banii (daca justitia le va da dreptate) ?

      UNTRR sau firmele de transport ?!

      Ca astia de la UNTRR iau banii nefacand mai nimic, este o alta poveste, care este , din pacate, adevarata.