G4Media.ro

Transportatorii rutieri anunță un protest de amploare din cauza impozitării diurnei șoferilor,…

Sursa foto: Compania de Transport Public Iași

Transportatorii rutieri anunță un protest de amploare din cauza impozitării diurnei șoferilor, situație nerezolvată de Ministerul de Finanțe

Transportatorii rutieri vor organiza în această lună la Bucureşti un amplu protest pe tema situaţiei impozitării diurnei şoferilor, situaţie care nu a fost rezolvată încă de Guvern, în ciuda promisiunilor ministrului Finanţelor, se menţionează într-un comunicat remis vineri de Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

Organizaţia patronală atrage atenţia că transportatorii rutieri români au ajuns într-o situaţie disperată în contextul impozitării diurnei.

„Pentru menţinerea competitivităţii celui mai mare contribuitor la exportul de servicii al României din ultimii ani este nevoie de o rezolvare urgentă şi favorabilă a situaţiei din partea autorităţilor. Transportatorii rutieri vor continua protestele pe tema impozitării diurnei, urmând ca în luna septembrie 2021 să fie organizat un protest amplu în Bucureşti. (…) Tensiunea creată prin reîncadrarea diurnelor ca venit salarial este maximă şi este total contraproductivă pentru Guvern şi industria de transport rutier”, potrivit comunicatului UNTRR.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România solicită intervenţia de urgenţă a Guvernului pentru clarificarea controalelor fiscale pe diurnă, având în vedere verificările recente la firmele de transport rutier, precum şi emiterea unor procese verbale care au vizat reîncadrarea diurnei ca venit salarial şi plata impozitelor şi contribuţiilor aferente retroactiv pe 5 ani, conform comunicatului UNTRR.

Organizaţia patronală aminteşte că ministrul Finanţelor a precizat în august că la începutul lunii septembrie va fi publicat un proiect de lege pentru anularea unor obligaţii fiscale ale transportatorilor rutieri, acest lucru nu s-a întâmplat până în prezent.

„Deşi ministrul finanţelor a precizat în cadrul conferinţei de presă din data de 24.08.2021 că proiectul de LEGE pentru anularea unor obligaţii fiscale şi pentru modificarea şi completarea Legii nr.16/2017 privind detaşarea salariaţilor în cadrul prestării de servicii transnaţionale va fi publicat odată cu reluarea activităţii parlamentare de la 01.09.2021, acest lucru nu s-a întâmplat, ceea ce duce la continuarea stării de incertitudine la nivelul industriei de transport rutier”, se precizează în comunicatul UNTRR.

Organizaţia patronală notează că orice creştere unilaterală a costurilor în domeniul transporturilor rutiere de către autorităţile din România în urma controalelor şi deciziilor de impunere transmise de ANAF pe tema diurnei ameninţă cu extincţia acest sector important al economiei româneşti.

„Operatorii de transport rutier sunt puşi într-o situaţie disperată, iar protestele sunt inevitabile, întrucât firmele ajung să nu mai aibă nimic de pierdut. Prin proteste se trage încă un semnal de alarmă în speranţa clarificării favorabile”, conform comunicatului UNTRR.

Transportul rutier este unul dintre cele mai competitive şi mai importante sectoare economice ale României, doar în ultimii 4 ani având o contribuţie la exportul de servicii de peste 22,3 miliarde euro, arată Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România.

De asemenea, la nivel european, România este a opta piaţă de transport rutier din Uniunea Europeană şi se poziţionează pe locul 3 în UE la operaţiunile de transport rutier internaţional de tip cross-trade (10,5%) şi cabotaj (8.2%), după Polonia şi Lituania, în contextul în care România este a 15-a economie ca mărime din UE, se menţionează în comunicatul UNTRR.

Transportul rutier generează circa 5% din PIB al României, iar în acest domeniu lucrează peste 350.000 de persoane.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise – operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.

sursa: Agerpres.ro, sursa foto: Compania de Transport Public Iași

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. A crezut cineva ca noul ministru de finanțe se pricepe? Eroare!

  2. Neplata impozitelor sociale pt asa zisa diurna nu poate fi imputata decat celor care nu au platit o.

    Adica voi credeti ca daca ati platit salariul minim si „diurna” in timp ce la prima valoare se platesc costuri salariale iar la cea de a doua doar impozit, asta se numeste legalitate!
    Cum poate un sofer sa ia diurna daca meseria lui este doar in deplasare?
    Nu puteti sa ii orbiti pe toti!

  3. Din pacate doar cine nu cunoaște particularități, face comentarii despre eventuala evaziune. Asa ca un prim pas ar fi sa va măriți privirea de ansamblu a situației: acești oameni muncesc si traiesc in cabina 24 de ore din 24. Fara apa calda, mâncare decentă si celelalte aspecte necesare unui trai decent. Un demnitar, plătește contribuții cand pleacă în delegații?! Cine face diferența? Evident, cine are pâinea și cuțitul! Si are grijă să își facă porția mai mare pt sine.

    • Uite ca stiu. Ideea e ca ii bagati pe soferi in fata si ecum defilati cu suferintele lor.
      Tocmai am explicat mai sus ca specificul muncii de sofer este numai munca in deplasare.
      Asadar nu se poate compara cu un lucrator care are loc de munca fix, la o adresa. Inteleg chestiunea cu demnitarul doar din perspectiva aluncerii spre politic. Ca doriti si asta evident.
      Platitiva taxele cum le platesc si altii pe care ii considerati voi prosti.

  4. Uite ca stiu. Ideea e ca ii bagati pe soferi in fata si ecum defilati cu suferintele lor.
    Tocmai am explicat mai sus ca specificul muncii de sofer este numai munca in deplasare.
    Asadar nu se poate compara cu un lucrator care are loc de munca fix, la o adresa. Inteleg chestiunea cu demnitarul doar din perspectiva aluncerii spre politic. Ca doriti si asta evident.
    Platiti va taxele cum le platesc si altii pe care ii considerati voi prosti.